Mijn schoonouders hadden vroeger een Newfoundlander die regelmatig een hotspot had. Daar was hydrocortiderm echt het wondermiddeltje voor. Ik zie dat het hier ook een aantal keer genoemd wordt en zou het zeker aanraden.
Ik lees meerdere keren dat mensen smeren met zalfjes. Maar doen jullie dat dan wel in combinatie met een kap? Of blijven ze door de zalf al van de wond af?
Mijn jongste reu 2x gehad , na het wassen. Ondanks het droog blazen. Eerste keer ook antibiotica. 2e keer niets meer. Ik scheer enkel de hotspot kaal. Zorg dat het droog word met isobetadine en heb een spray met cortisone voor 1x per dag. Hij heeft nooit jeuk eens de hotspot er is en blijft er ook gewoon van af. Als de wonde droog is begin ik Neocutigenol te smeren. Maakt de korst week en geneest sneller.
Op 3 dagen max is ie van zijn hotspots af. Maar weet nu wel de oorzaak. Niet meer wassen
MissYvette4u
Geplaatst: 17-10-16 09:07
Mjetterd schreef:
Ik lees meerdere keren dat mensen smeren met zalfjes. Maar doen jullie dat dan wel in combinatie met een kap? Of blijven ze door de zalf al van de wond af?
Hij kon er gelukkig niet bij, de hotspot zat op zijn rug/schouders.
Onze bouvier had het vaak na het scheren. Wij smeerden er dan ook hydrocortiderm op en dit werkte als een tierelier. Toch heeft hij er de laatste jaren van zijn leven geen last meer van gehad.
Rebel_Jits
Geplaatst: 17-10-16 12:21
Een kat van ons had ook eens hotspot. Wij kregen een vitamine A-zalfje mee, wat ik tweemaal daags moest smeren. De kat kreeg een rompertje aan (zat op een "goede" plek) en het was snel genezen. Voor (grotere) honden is misschien een balletpakje een optie?
Jolien87
Geplaatst: 17-10-16 12:22
Je zou dan ook een medical pet shirt kunnen gebruiken maar ik vraag me af of ze daar niet doorheen knauwen.
Onze hond kreeg ze op het moment dat ze vlooien had. En dan had ze ze eigenlijk nog niet eens maar dan was er 1 verdwaalde die haar beet en dan was het raak.
Het gaat heel goed met de wond. Hij is helemaal weg en bijna alle korsten zijn er af. Gisteren heb ik haar de kap afgedaan, maar helaas begon ze direct weer te likken aan de plek. Misschien ook wel omdat er nog wat korstjes zitten en dit wat jeukt. Ik hoop wel dat de kap binnenkort helemaal af kan.
mijn hond heeft ook last van een terugkerende hotspot bovenop zijn rug de DA dacht eerst aan een vlooien allergie of mijten dit is niet het geval omdat die terug bleef komen heeft zij geadviseerd toch een allergie test te doen(voornamelijk omevings allergie omdat de kans dat het voedsel is klein is i.v.m. zijn leeftijd diet schijnen ze vaak tot 6e levensjaar te ontwikkelen en russel is nu 8 ). Die van mij zat helaas helemaal onder begon met 1 plek en werden er steeds meer.
MissYvette4u
Geplaatst: 21-10-16 03:16
Onze hond was al een jaar of 10 toen hij die voedselallergie ontwikkelde
ja het is mogelijk vertelde ze maar de kans is groter dat het een omgevings allergie is ook omdat die het iedere keer zelfde tijd van het jaar erg heeft.