Onderzoek naar zeeziekte bij koeien. Ivm boerderij op water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:55

rumay schreef:
Jester_ enig idee waarom ze binnen staan?
Deels omdat ze het idd prettig vinden binnen maar ook zeker aangeleerd omdat er binnen op een makkelijke manier eten is en een dier nog steeds kiest(net als de mens) voor gemak. De stal is een soort snackbar waar veel en lekker eten staat en is makkelijker dan zelf gras eten. ( en ja is onderzocht)

Jaa zeker dat is ook zo. Maar dan is het toch niet persee een ramp als de koeien dus binnen blijven? Ze vinden het binnen dus prettiger dan buiten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:56

Ik heb het dan wel over de koeien met keuze. Vind wel dat je ze de kans moet bieden, maar als ze die hebben zie ik niet in waarom het erg zo zijn als ze binnen staan

mvdende

Re: Onderzoek naar zeeziekte bij koeien. Ivm boerderij op water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:04

Volgens mij komt er aan het bedrijf een grote loopbrug naar de weilanden.

Kinke

Re: Onderzoek naar zeeziekte bij koeien. Ivm boerderij op water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:35

heerlijk gezond gras ook op zo'n locatie :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:17

MarjanB schreef:
Ik vind het een bizar idee... Bestaande melkveehouders worden nu gekort, er moeten minder koeien gehouden worden en melkveehouders met onvoldoende grond moeten ook koeien afstoten. En dan ineens komt er een yup met zo'n plan en maken mensen zich alleen zorgen over of een koe zeeziek kan worden. Terwijl Nederlandse melkveehouders het hoofd amper boven water kunnen houden en er teveel melk en teveel vlees is voor de vraag waardoor prijzen dalen.

Daarbij eerst is er veel gezeur dat koeien in de stal staan, nu zetten we ze maar in een hok op het water met een uitloopje waar ze ook geen gras kunnen vreten. Top idee! :+ :Y)

Dat was ook mijn eerste gedachte