Ik denk dat je het even zo vol moet houden Ts. Als de buren aangeven dat ze het niet erg vinden dat er geblaft wordt, gewoon laten blaffen.
Niet binnenkomen als ze aan het blaffen is trouwens. Pas als ze stil is naar haar toe, anders wordt het blaffen beloond heb ik altijd geleerd.
Uiteindelijk zal het wel goedkomen op deze manier.
Iets te eten geven kan inderdaad werken, dat kan je zeker even proberen. Bij mijn hond werkte dat niet, die vertikt het te eten en te drinken als wij er niet zijn
Lente schreef:Oef dat zijn best wel tijden hoor!
Die van ons kan dus ongeveer 1,5 uur alleen zijn maar dat is ook echt de max. 5 uur alleen vind ik best pittig. Als je ook nog minimaal 7 uur per nacht slaapt is ze dan dus de helft van de dag helemaal alleen...
Is het een optie dat een bekende haar tussendoor uitlaat?
Hoeveel wandelen jullie zelf met haar? En andere activiteiten om haar te vermoeien?
Serieus? 3 keer in de week 5 uur alleen is echt niet veel hoor. Dat kan een hond echt prima.
(Zeg je staat om 7 uur op en om 11 uur 's avonds ga je naar bed (en hond slaapt dan ook gewoon),dan is dat 16 uur waarvan de hond (3 keer in de week) 5 uurtjes alleen zit. Dus nog 11 uur met het baasje.)
Geen halve dag alleen dus.