Welke hondensporten doe jij met je hond(en)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke hondensport(en) doe jij met je hond(en)?

Behendigheid
32 (27%)
Gehoorzaamheid
25 (21%)
Flyball
3 (2%)
Dogfrisbee
3 (2%)
Doggydance
1 (0%)
Treibbal
4 (3%)
Canicross
7 (6%)
Bikejoring
2 (1%)
Ringtraining (hondenshows)
2 (1%)
Breitensport
1 (0%)
Reddingshondenwerk
2 (1%)
Jachttraining
5 (4%)
Zweetwerk (speuren)
7 (6%)
Waterwerk
Geen stemmen
IPO
5 (4%)
Dogsurvival
5 (4%)
Hoopers
6 (5%)
Schapendrijven
5 (4%)

Totaal aantal stemmen: 115

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:38

Praktijkspeuren *\o/* *\o/* *\o/*
En KNPV <3

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:56

blondies schreef:
Barbet schreef:
Ik heb een Franse waterhond.
We doen behendigheid en speuren.
Hij is met beide erg fanatiek en gedreven.

Ook hebben we ooit een seizoen jachttraining gedaan, maar dat is het enige wat hij echt niet leuk vond (hoewel hij onder de jachthonden valt :P )

Oh dat vind ik ook echt leuke honden! Kom je niet vaak tegen. Wat grappig dat hij jacht niet leuk vindt want het zijn toch eigenlijk echte apporteerders hihi. Mijn jachthond doe ik dan weer geen plezier met behendigheid hihi

Dank je, er zijn er ongeveer zo'n 350 in Nederland. :)
Hij vindt balletjes apporteren wel erg leuk, hoor, maar daar houdt het mee op.
De Franse waterhond valt wel onder de jachthonden, maar eigenlijk waren het meer echte werkhonden, manusjes van alles.
De 'jacht' bestond uit eenden opjagen zodat de jager ze kon schieten, en mee met de vissers en dingen uit het water halen voor de vissers.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:09

Lepeltje schreef:
De hond voor de step lijkt me ook super leuk!
Hoe leer je ze de commando's aan daarvoor?
Heb je ook sledehonden (husky etc.) of heb je er een ontheffing voor gevraagd?

Onze husky's (2) hebben geen stamboom dus idd ontheffing voor hun en de lab x rottie en de duitse herder x border collie.
Commando's leren wij aan vanaf dag 1 dat wij ze hebben (herplaatsers meestal). Wij benoemen elke bocht die wij maken ook als wij wandelen. Als we een afslag kunnen nemen en rechtdoor gaan dan is het "doorgaan" Ik kan met de 6 honden over bijv. een parkeer terrein lopen en via how (links) en gee (rechts) ze sturen zoals ik wil lopen terwijl ze alle ruimte hebben.

Het gaan trekken (hike) leren ze van elkaar en vlot genoeg want de remmen gaan er af ( van step of fiets) als wij dat roepen. Met easy (rustig) remmen er op.

Step meer uitdaging als fiets. Veel lager bij de grond dus in bos meer obstakels

KimD

Re: Welke hondensporten doe jij met je hond(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:15

Agility, Hoopers en af en toe Canicross. Volgend voorjaar kunnen we daar SUPpen aan toevoegen.

Twee borders en een Sheltie.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:26

Bij doen Obedience (gaan nu starten met de 2) en behendigheid, daar wil ik volgend jaar gaan starten in de A.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 13:13

dierenfan schreef:
Lepeltje schreef:
De hond voor de step lijkt me ook super leuk!
Hoe leer je ze de commando's aan daarvoor?
Heb je ook sledehonden (husky etc.) of heb je er een ontheffing voor gevraagd?

Onze husky's (2) hebben geen stamboom dus idd ontheffing voor hun en de lab x rottie en de duitse herder x border collie.
Commando's leren wij aan vanaf dag 1 dat wij ze hebben (herplaatsers meestal). Wij benoemen elke bocht die wij maken ook als wij wandelen. Als we een afslag kunnen nemen en rechtdoor gaan dan is het "doorgaan" Ik kan met de 6 honden over bijv. een parkeer terrein lopen en via how (links) en gee (rechts) ze sturen zoals ik wil lopen terwijl ze alle ruimte hebben.

Het gaan trekken (hike) leren ze van elkaar en vlot genoeg want de remmen gaan er af ( van step of fiets) als wij dat roepen. Met easy (rustig) remmen er op.

Step meer uitdaging als fiets. Veel lager bij de grond dus in bos meer obstakels

Ik denk dat ik op de mountainbike sneller op mijn smoel lig maar misschien valt het mee. :+
Ga het zeker eens proberen, wat voor step heb jij?

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:49

Dogdance. Met mijn vorige hond (Schotse Herdershond) en met mijn huidige hond (Lhasa Apso).

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:59

Ik doe gehoorzaamheid, net vorige week geslaagd voor de GG3. Met me andere hond heb ik behendigheid en flyball gedaan, maar daar is ze nu te oud (10) voor.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:12

Wij doen Breitensport, echt superleuk!!
Mij spreekt de combinatie van gehoorzaamheid en de baan, hordes, enz. erg aan. En alles met veel aandacht tussen hond en eigenaar.

We hebben ook gehoorzaamheid gedaan en Hoopers, maar dat laatste vond Taco erg weinig aan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:18

Lepeltje schreef:
dierenfan schreef:

Ik denk dat ik op de mountainbike sneller op mijn smoel lig maar misschien valt het mee. :+
Ga het zeker eens proberen, wat voor step heb jij?

Een kickbike met extra vering ;)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:41

Hoopers heb ik ook geprobeerd met mijn Lhasa Apso, maar zij vindt daar ook niks aan. Ze wil veel liever iets samen doen, dan dat ik haar van afstand rondstuur.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:57

Agility, met een enorm fanatieke Sheltie. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:14

buiten ringtraining niks "officiëel". Al ga ik in de winter wel lopen en fietsen met de honden en dan zitten ze het straat gedeelte wel vast aan een treklijn met harnas, maar verder gewoon los. Dus verder dan de initiatie van bikejoring en canicross geraken we niet :D
De grootste is verzot op frisbees, maar buiten het speelmomentje doe ik er niks mee en de jongste apporteert super, maar ook daar geen ambitie om meer mee te doen dan gewoon spelen in de tuin of om te laten zwemmen in de zomer.

dogsurvival staat wel op mijn to-do lijstje.