Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:47

@Palmera en petitparis: dat dachten wij inderdaad ook, het kan soms ook een vuurkorf zijn dus dat is een logische gedachte. Hij deed t alleen ook als de buren in de schuur (grenst aan onze tuin) aan het frituren waren.. Blijft wazig, want zou dat dan een 'evolutionaire' angst voor vuur zijn of zo? Hij doet het al van jongs af aan, we hebben hem als pup gekocht en weten dat er nooit iets is gebeurd met vuur of iets dergelijks.
Wat mij wel altijd verteld is, is dat deze honden (Husky) nog 'dichter bij de natuur' staan dan sommige andere rassen. Of dit waar is weet ik niet, maar misschien kan dat meespelen.

Palmera

Berichten: 9496
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:03

Waarom zijn en blijven sommige paarden levenslang bang voor onweer? Is precies hetzelfde, hun instinct zegt dat dat gevaarlijk is. :)

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:03

Nymeria schreef:
Wat bizar dat ik dit topic tegen kom! Ik heb ook een kruising husky en die van mij heeft geen afkeer van lamsvlees specifiek maar van BBQ-lucht. Het hele zomerseizoen is een drama, dan gaat hij boven op bed liggen nadat hij net als die van jou overduidelijk heeft staan ruiken. Die van ons is inmiddels bijna 10 en helaas hebben wij nooit een oplossing kunnen vinden. Uitlaten in de avond als hij zo is gaat ook bijna niet, hij sleept je gewoon weer mee naar huis. 1x kreeg hij de angst halverwege een wandeling en heeft hij zelfs heel z'n pootjes opengetrokken over het asfalt :(:)
Heb de vraag ook al eens op bokt gesteld, maar toen geen reacties gehad. Ook bij de hondenclub wist niemand er raad mee. Ik volg dus graag dit topic mee in de hoop dat er misschien toch nog een oplossing komt.

Je hebt wel een prachtige hond!! :+:


Je bent niet meer alleen, ditzelfde BBQ gedrag heeft onze weimaraner ook. Vind alles gezellig, leuk een hoop mensen in de tuin, vlees marineren en klaarmaken, stokbroodje bedelen. Tot de BBQ aan gaat (elektrische dus zonder vlammen), zodra er vlees opgaat kruipt hij zo ver mogelijk weg. Ook met lekker eten niet over te halen om een stukje richting tuindeur te gaan.
Als de lucht eenmaal een beetje is weggetrokken uit de tuin en het huis kan ik hem met stokbrood weer mee lokken. Hij blijft wel nog de hele avond op z'n hoede maar komt dan in ieder geval weer bij de groep zitten.

Oplossing heb ik helaas ook niet. Het is wel echt een sneu gezicht, zo'n zelfverzekerde stoere hond die staat te trillen op z'n poten en je aankijkt of je hem gigantisch op z'n kop hebt gegeven.

01San

Berichten: 18760
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:23

Wat een hoop reacties, ik reageer morgen even uitgebreid!!
Nog een klein ding: normaal maakt het niet uit wat we in de oven bereiden, het is echt alleen maar wanneer hij de lam geur uit de oven ruikt dat hij zich zo angstig gedraagt.

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:31

Breng maar hier die hond, wij eten nooit lam

<3 }>

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:52

Wauw super mooi dier!

Ik vind persoonlijk lamsvlees ook heel erg vies, en dat omdat het smaakt naar de kinderboerderij. Je proeft gewoon het dier. Kan het niet anders omschrijven. Ik kan mij best voorstellen dat de geur daar ook naar ruikt, maar dat wij dat als menszijnde niet kunnen ruiken en jullie hond het dus wel ruikt.

Ik heb in ieder geval ook echt een affersie tegen lamsvlees en wordt er al misselijk van als ik er aan denk.. alleen door de smaak.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:34

Hmm wij eten nooit lamsvlees aangezien we het zelf niet lusten, dus geen idee of mijn hond bang zou zijn voor verwarmd lamsvlees. Maar ik weet wel dat hij er rauw of gedroogd alleen maar heel erg van smult :D Wel sneu voor je hond zeg, zou ik echt niet fijn vinden om mijn beestje zo te zien.

01San

Berichten: 18760
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Hond bang voor lam vlees geur, wie herkent nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 23:13

@xTiffani: ik denk niet dat hij er last van heeft als het rauw is. Kip is hij ook dol op! Kip is zo: hap slikbewegingen, en wanneer hij het ruikt in de oven , heeft hij altijd zoiets van: is dat voor mij???? :D

@Covergirl: jeetje dat is echt toevallig zeg! Dat het ook een kruising was! Maar inderdaad: ook staart tussen de benen!!! Alleen janken doet de mijne dan weer niet....

@ jokari : ahhh dankjewel <3

@ dees_daan: het is echt zeker weten niet de oven.. Wij hebben de oven bijna dagelijks aan namelijk!
Hij deed het alleen met de kip de dag erna omdat hij misschien nog iets van lams geur rook ?
Maar wat je met jouw hondje hebt , is ook echt bizar!!!!!!! Denv is inderdaad ook erg relaxed qua karakter !

@ jacqdenh: ah echt! Ook bijzonder,, ik loop weleens langs een honden los loop plaats waar schapen zijn en als hij even neus en neus is met een schaap, is hij nooit bang ofzo, eerder vind hij het juist interessant met echte schaap even neuzen..

@ Nymeria: ah echt! Alleen maar van bbq lucht? Wij hebben toevallig deze zomer ook een bbq gekocht, en daar was onze oké mee!
Kwam zelfs aan m'n voeten liggen, niet om te bedelen hoor! Dat heeft hij nooit aangeleerd omdat hij nooit ons menselijk eten van ons heeft gekregen :) .....
Wat je zegt over het uitlaten, bij mij was het juist zo als dit: we hebben een hek voor het erf zegmaar, en toen ik hem die avond ging uitlaten, wilde hij juist niet meer terug van de weg het hek , ons erf , terug in!!
Maar hij deed het wel uiteindelijk omdat ik hem wel kan overtuigen snel :)
Dus niemand van je hondenclub had ook geen ervaringen ermee? Hopelijk komt meer naar voren vanuit dit forum ook voor jou!
Toen ik Googelde op: hond bang van lamsvlees had ik wel een aantal hits met dezelfde dingen,
Wilde graag ook eentje openen op bokt erover,

@Palmera: hij is echt nooit bang als de oven aan gaat, we gebruiken hem echt bijna dagelijks!
Bijv sochtends om toast te maken ! Of zalm, en de kip bijv in de oven , maken we ook speciaal soms voor Denver en dan kan hij altijd nooit wachten tot het klaar is!
Ik denk dat zijn reactie de volgende dag op de kip in de oven was, dat hij nog steeds misschien een beetje lam geur rook! :)

@ Kimley : dus nog eenzelfde ! Bizar he ! Hoe ze veranderen in gedrag!? Snap er echt niks van!

@PetitParis: ahh tnx voor je compliment! Bloos bloos!
Ah ja het zal wss per hond echt verschillen!
Als het lamsvlees bijv op de keuken ligt om te ontdooien reageert hij niet, we hebben ook geen lamsvel om uit te proberen of iets,
Ik ben trouwens ook geen fan van lamsvlees, m'n vriend is Engels, maar die is er gek op, maar we kopen het eigenlijk alleen maar als we bijv in Engeland geweest zijn, vanuit daar nemen we het mee de grens over, dus dat is echt gemiddeld zeg maar 1 x in de 3 maanden ongeveer,

@boris_rakker: jeetje ook bizar zeg! Wat ik al eerder zei tegen een andere Bokker, die van ons heeft geen last van bbq , toevallig hebben we een bbq gekocht deze zomer,

@ Caira: ik zal je onthouden als er ooit eens iets zal komen dat we hem niet meer kunnen houden, haha maar dat is niet ons uitgangspunt! :P
Maar super bedankt voor het compliment !!!!! <3

@Nachocheese: super bedankt voor je compliment !! Bloos!!
Ik hou ook echt niet van lamsvlees! Vroeger altijd namelijk lammetjes gehad bij onze schapen bij m'n vader.. Nu weet ik wel dat een schaap van 11 maanden nog steeds lamsvlees is, maar goed..
Misschien inderdaad wat je zegt dat een hond misschien de geur ook niet uit kan staan,

Maar dan heb ik eigenlijk gelijk een vraag: hij is 50% husky, ze zeggen altijd dat husky's dichtbij de wolven staan, en wolven hebben er een ding van om schapen aan te vallen......dus dan is het best gek hihi!

@ alwiene, van het merk waar wij voer van voor hem kopen, hebben ze ook lam en rijst, ik zou het voor de grap eens kunnen kopen om uit te proberen }> :+ maar hij krijgt nu kip en rijst,
Maar een tip van een Bokker eerder was , probeer het vlees eens aan te bieden, m'n vriend heeft nog wat lamsvlees nu in de vriezer, dus als hij het weer gaat bereiden in de oven, ga ik hem zeggen een stukje apart te houden voor Denv, om te kijken of hij het zal gaan eten!

Wauw echt iedereen bedankt voor alle reacties, ik heb hopelijk iedereen beantwoord!

Maar wat ik in mijn antwoorden al had en mij op een idee kwam van een Bokker is dus deze vraag:
Ze zeggen altijd dat een husky dichtbij de wolven staat,,, en wolven altijd een dreigement zijn voor boeren, want ze vallen hun schapen aan....
Maar Denver is dus 50% Husky............. :roll: