Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
viola schreef:Ik heb mijn honden niet als speelgoed voor anderen en wandel niet om andere bazen te plezieren. Dus als een ander zijn hond niet bij zich wil of kan houden grijp ik zelf in of de ander dat nou leuk vind of niet.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de andere baas wel hard zijn best doet, maar het niet wil lukken. Daar pas ik mijn reactie dan natuurlijk wel op aan.
Pluttersput schreef:viola schreef:Ik heb mijn honden niet als speelgoed voor anderen en wandel niet om andere bazen te plezieren. Dus als een ander zijn hond niet bij zich wil of kan houden grijp ik zelf in of de ander dat nou leuk vind of niet.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de andere baas wel hard zijn best doet, maar het niet wil lukken. Daar pas ik mijn reactie dan natuurlijk wel op aan.
Precies dit.
Faruba schreef:Duhelo,in theorie mag het misschien niet maar hoe onverstandig is het om een jong klein hondje te laten overlopen door een grote hond. Mensen beseffen vaak niet dat bij jonge honden de botten nog uit veel kraakbeen bestaan dus erg kwetsbaar. Ook bij kleine rassen moet je uit kijken voor aandoeningen aan bv. knietjes of elleboogjes. Dus mijn theorie zou zijn,pak je kleine hondje op als een grote hond te enthousiast aangedenderd komt en zet hem/haar pas neer als de grote hond gekalmeerd is.
Faruba schreef:MWM,zo denk ik er precies hetzelfde over idd. We hebben nu een Goldendoodlepup(sorry,ben vreemd gegaan) van 16 wkn. maar die laat ik echt niet met volwassen honden ravotten. Aan de lijn rustig en voorzichtig spelen heb ik geen probleem mee maar niet meer dan dat. Ik wil graag dat hij met een jaar goede heupen cq ellebogen heeft dus ben gewoon voorzichtig en zuinig op mijn hond.
Even off,je zou nog een keer dat boek met foto's en oudere lijnen van de DH ophalen bij me
Nu heb ik al mijn hele leven honden maar dat van de gele lintjes ken ik dan weer niet
MyWishMax schreef:Faruba schreef:Duhelo,in theorie mag het misschien niet maar hoe onverstandig is het om een jong klein hondje te laten overlopen door een grote hond. Mensen beseffen vaak niet dat bij jonge honden de botten nog uit veel kraakbeen bestaan dus erg kwetsbaar. Ook bij kleine rassen moet je uit kijken voor aandoeningen aan bv. knietjes of elleboogjes. Dus mijn theorie zou zijn,pak je kleine hondje op als een grote hond te enthousiast aangedenderd komt en zet hem/haar pas neer als de grote hond gekalmeerd is.
Precies! Ik doe het met puppen ook, of tussen mijn benen en de andere hond zelf wegjagen. Sterker nog, ik heb dan wel grote stevige honden, maar ik blokkeer nog steeds andere honden. Optillen doe ik eigenlijk als er geen andere mogelijkheid is, maar mijn honden omver kegelen gebeurt niet. De meeste honden zijn wel onder de indruk als jij ertussen gaat staan en een duidelijk 'commando' geeft. Bij de hardleerse honden steek ik mijn been uit.
Probeer jouw hond te leren dat het bij jou veilig is en dat jij het oplost. Zo werd mijn reu toen hij 3 maanden was in een losloopgebied opgejaagd. De andere eigenaar vond het leuk spelen, maar mijn hond was echt bang. Gelukkig snapte hij al dat het bij mij veilig was en kwam hij dus naar mij gerend en kon ik de andere hond wegsturen.
Faruba schreef:Heb het net zitten lezen idd. Zoolgangster en een handige vriendin gevraagd of ze wat lintjes wil maken voor me,leg serieus net mijn foon neer![]()
Vanmiddag is mijn oude hond van 14.5 weer besprongen door een andere hond waardoor hij kermend op de grond lag. Was goed pissig. Nu hopen dat de mensen wel de gele lintjes begrijpen.