Aquarium zonder water?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Aquarium zonder water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:34

En een landschapje? Dus gewoon heuveltjes, huisjes e.d. en alleen plantjes erin? :D

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Aquarium zonder water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:39

Briljant, ik zit naar smooth jazz te luisteren en dan het filmpje van de timelapse van mieren :D beter passend kan haast niet haha

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:45

Een mierenboerderij is serieus echt heel gaaf! De neef van mijn man is de eigenaar van het bedrijf :)

hier is een filmpje waar je heel leuk ziet hoe het in zn werk gaat, na een minuut of 10 (wel met die irritante gozer Milan Knol, maargoed :P )

https://www.youtube.com/watch?v=5oIGT-LO84U

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:03

Eight schreef:
Is zon bak niet groot genoeg voor slakjes? Lijkt me ook leuk om te houden :)

Slakken hebben een vrij nat terrarium nodig, is dus wsl niet aan te raden als de scheuren idd onderin zitten, tenzij TS die scheuren afkit en de bodembedekking tot erboven laat uitkomen. :)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:09

antje_vip schreef:
En een landschapje? Dus gewoon heuveltjes, huisjes e.d. en alleen plantjes erin? :D

Miniature gardens *\o/*

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:29

lor1_1984 schreef:
Eight schreef:
Is zon bak niet groot genoeg voor slakjes? Lijkt me ook leuk om te houden :)

Slakken hebben een vrij nat terrarium nodig, is dus wsl niet aan te raden als de scheuren idd onderin zitten, tenzij TS die scheuren afkit en de bodembedekking tot erboven laat uitkomen. :)


Dat maakt niet uit, het moet niet zo vochtig zijn dat het water er aan de onderkant uitloopt, de luchtvochtigheid moet vooral hoog zijn :D

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:32

Wandelende takken? Super interessante beestjes. Ik vond het altijd leuk om hun aquarium (zonder water natuurlijk) in te richten etc. en ze zijn leuk om te bekijken
Wel optijd de eitjes weg halen, anders heb je er opeen heuuul veel...

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:38

Millanka schreef:
Dat maakt niet uit, het moet niet zo vochtig zijn dat het water er aan de onderkant uitloopt, de luchtvochtigheid moet vooral hoog zijn :D

Dat klopt maar als je er een waterbakje in zet en ze kegelen die om met het graven kun je wel lekkage krijgen met die scheuren in de bak.
Vandaar ook dat ik het afkitten benoem, in dat geval zou TS er ook nog een paludarium van kunnen maken met van die ieniemini tropische kikkertjes denk ik.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:57

Dimphyl schreef:
Kan dat inderdaad zonder eventueel ventilatie? De kap is natuurlijk aan de achterkant deels open ivm snoertjes dus die zal er dan sowieso afmoeten.

Maar vraag me af of er dan, met dus alleen de bovenkant open met iets van gaas, er genoeg ventilatie is in zo'n vierkante bak..


kap eraf laten, stuk zeer fijnmazige vitrage erover spannen, ventilatie zat voor wandelende takken..
zo heb ik ze gehouden.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Aquarium zonder water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 20:45

Super bedankt voor alle info en opties, ik vind de mieren wel heeel gaaf, even overleggen nog dus!

Waar de scheur precies zit is niet duidelijk, aquarium was in een uurtje tijd bijna voor de helft leeggelopen (jeeeeeeej op m'n laminaatvloer |o ) maar nergens een scheur te bekennen.

ik ben iets meer dan een maand geleden verhuisd dus denk dat het misschien toch door het verplaatsen is gekomen, ben van plan hem van de week nog eens te vullen en kijken waar het precies zit, ik gok op 1 van de kitnaden onderaan.

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aquarium zonder water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:55

Is het anders een idee om alle kit te verwijderen en de bak opnieuw te kitten?
Of dat evt door een handig persoon in je familie/vriendenkring te laten doen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Aquarium zonder water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 21:02

Is zeker de bedoeling, wil het wel veilig hebben voor welk dier dan ook, maar durf het gewoon zelf niet meer aan om er weer een aquarium van te maken dus daarom liever iets met iniedergeval mínder water, beter voor mijn nachtrust en ook voor m'n laminaat :+