Wat te doen, als je poes écht niet luistert?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jadybabe

Re: Wat te doen, als je poes écht niet luistert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:14

Hahaha...wat een leuke kat!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:35

geweldig :') ik denk dat je toch ook die braadpan kwijt bent hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:43

Ik ben mijn vest kwijt aan mijn kat, maar dat vind ik een stuk waarschijnlijker dan een pan :')

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:05

Hihi fantastisch :') Hier zit er een graag in de fruitmand (die echt veel te klein is voor het hele poezenbeest), hele toeren om erin te komen want de tafel is verboden terrein :+ Dus dan komt er een soort van laagvliegende object aan die met mand en al over de tafel schuift, want ja, dan raak je de tafel niet :j Eigenwijze beesten *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:52

Tja haar pan. Duidelijk. :D

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 17:01

Hahahaha ik lig helemaal in een deuk om jullie reacties _O- ..

Tsja.. De pan is inderdaad geclaimd, maar ze wil hem alleen in combinatie met het aanrecht of de tafel B-) .. Als ik hem op de grond zet voor haar, kijkt ze er niet naar om >;) . (Hij past niet in de kast waar de andere pannen staan, daarom staat hij op het fornuis haha, maar daar was hij dus niet veilig. Nieuwe pan gaat in de gangkast :+ ).

Maar sommige van jullie zeiden het al; ze luistert eigenlijk heel goed, want ze zit inderdaad niet OP het aanrecht of OP tafel.. maar IN de pan :Y) .. Braaf poezenbeest -:) .

En anders kunnen we inderdaad altijd nog poes serveren voor het kerstdiner, in plaats van konijn, weer eens iets anders :Y) . Ze heeft genoeg vlees zoals jullie wel gezien hebben :roll: .

Het is overigens niet alleen de pan waar ze interesse in heeft, maar niet in/op mag.. Ze zit ook graag OP onze hond.. In de fruitmand.. En de kerstboom is helemaal de liefde van haar leven -O- (Ja ook allemaal foto's van :') ).. Daar heb ik haar een keer uit moeten verlossen, maar denk maar niet dat ze daar van geleerd heeft haha.

En bedankt voor de complimentjes over haar uiterlijk, haar ego(tje) is weer gestreeld. Had het haar niet hoeven vertellen, want ze weet als de beste dat ze een knappe (maar wel veel te dikke) poes is 8)7 .

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:23

Ohoh... en dan heb je daar fotos van en dan deel je die niet eens even met ons? O:) :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:31

Je hebt twee opties:

- de pan nooit meer uit het oog verliezen en hem niet ergens neerzetten waar ze er in kan

of, en dat lijkt me minder omslachtig:

- de pan op het aanrecht neerzetten als mandje. Nieuwe pan kopen en gezellig samen met poezel koken. Je kat is slim genoeg om te snappen dat ze vanuit de pan -en alléén vanuit de pan- mag kijken als jij kookt.

Mijn kater en ik hebben maandenlang een belegering om het aanrecht gevoerd. Elke keer als ik naar het aanrecht slofte kwam hij enthousiast aangerend om te kijken wat we gingen doen en vooral met welke ingrediënten. Uiteindelijk is het resultaat geworden dat hij vanaf de koelkast (die naast het aanrecht staat) mag kijken. Als hij zich vanaf het aanrecht met het eten bemoeit zet ik hem op de grond.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:44

Wij hebben ook een kat in de kerstboom :P Ik zal eens kijken of ik er een fotootje van kan vinden

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:44

Geweldig! :')

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:00

@Randalinpony; hahahaha sorry, je hebt gelijk :') , ga ze meteen op zoeken!

@Koper; goede deal hebben jullie gesloten zeg! Misschien dat wij ook tot een overeenkomst kunnen komen haha, misschien dat ik nog kan proberen om de pan op de barkruk te zetten, is bijna net zo hoog als het aanrecht en kan ze vanaf daar mooi mee kijken :') .

@Lonneke2001; hahahahaha hij kijkt ook echt zo van; he, jij ook hier? :') _/-\o_

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 10:07

Op de hond, terror kitten hahaha
Afbeelding

In de fruitmand, hier ook nog een kitten, nu hebben we vruchtensap denk ik als ze er in gaat zitten.
Afbeelding

Favoriete plek EVER
Afbeelding

Op onze andere poes
Afbeelding

Ze kan ook op de grond liggen! Maar normaal is anders..
Afbeelding

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:13

Wat een terror poes zeg :oo

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:19

wat een heerlijk beest...hilarisch! lekker in de pan laten zitten hoor; geweldig :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:00

Lauraa90 schreef:
@Koper; goede deal hebben jullie gesloten zeg! Misschien dat wij ook tot een overeenkomst kunnen komen haha, misschien dat ik nog kan proberen om de pan op de barkruk te zetten, is bijna net zo hoog als het aanrecht en kan ze vanaf daar mooi mee kijken :')

Topplan! Denk dat je de pan dan wel even aan de kruk moet vastlijmen of schroeven zodat ze er niet per ongeluk met pan en al af pleurt.

Heeft je kat een goede krabpaal (niet zo'n banketstaaf dingetje op kniehoogte maar een stevige paal met verschillende hoogtes enzo) op een plek waar ze er ook wat aan heeft? Een paal ergens in een hoekje of in de gang is niet interessant voor een kat. Die paal is hun uitkijkpost en het handigste zet je 'm neer op een plek waar vandaan ze veel kan zien. Die van mij staat bij voorbeeld voor het raam, zo kunnen ze niet alleen binnen maar ook buiten alles van commentaar voorzien.

Het aanrecht in kwestie is bij mij thuis ook op een heel handig punt, vanaf daar kun je veel bekijken. Nu staat er dus naast het aanrecht een krukje (niet aan de kant van de koelkast maar aan de andere kant). Daar mogen ze op, en ze kunnen vanaf daar ook veel zien. Katten hebben graag een hoog uitkijkpunt om hun hele territorium zo goed mogelijk in het oog te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 29-09-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:13

Wat een gaaf beest!

Die van mij bemoeit zich niet met het eten koken of de kerstboom maar die rare houdingen zijn wel heel bekend.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:22

Heb je niet een deksel bij die pan ? Er op doen voordat de kat er in zit, he ! :Y)
Wat een lieffie en ik vind het ook heel leuk hoe je over haar vertelt.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:29

.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 08-07-24 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:31

Heerlijk om te zien :)).

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:40

Hahahahaa geweldige foto's !! _O- _O-
Ze vind dat gewoon een heerlijk plekje denk ik :=
Ze zit er ook echt zo bij te kijken alsof ze niets fout doet O:)

Mijn conclusie: het is niet af te leren, katten zijn nou eenmaal heel nieuwschierig en doen toch wat ze willen. :')

De mijne heeft er een houtje van om kadootjes op bed te brengen en de slangen te irriteren.

Je kijkt er zo overheen maar linksboven op de foto ligt een dode muis, ehh bedankt :x
Afbeelding

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:43

Lipstick schreef:
Laatst op tlc was er een programma ala Cesar Millan, maar dan voor katten. Die mensen hadden ook het probleem dat de kat op tafel of aanrecht kwam. Zij moesten volgens mij plakband op de rand van de tafel doen en dat leek bij hun te helpen.

Dat is niet alleen gemeen, het is ook nog een symptoombestrijding. Waarom kunnen die mensen hun kat niet gewoon een alternatief bieden?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:14

Wat een mafkat. :+ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:40

Haha, wij hebben ook van die vreselijke ondeugden. :+

Heeeeel onschuldig op tafel "in slaap vallen" zodat de baas je laat liggen...

Afbeelding

Ze vond dat ze ook wel een stukje kalkoen mocht.

Afbeelding

Of zo thuiskomen en dan ook nog op tafel gaan staan. :n

Afbeelding

Oh, ik mocht niet in bed? Ik lig er nou toch al.
Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:24

Gek beest. Duidelijk gevalletje tigmofilie :D
Onze mainecoon kater doet dat ook altijd, geen gezicht.