Wat vinden katten stinken? Kat krabt aan meubels..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:03

Welk van die middeltjes is dan wel aan te raden en welke niet? Zou het ook werken als ik het op de onderkant van de stoelen/ bank spuit zodat het geen vlekken geeft?

Zo'n kartonnen krabspeelgoed wil ik ook wel halen voor ze, poes heb ik gisteren voor het eerst uit dr zelf zien krabben aan een krabbord, dus hopelijk krijgt ze het door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:01

Nog een puntje, ik vind het niet erg als ze met een grote boog om de stoelen heenlopen, maar de woonkamer zelf moet nog wel een prettige plek voor ze blijven. Is eucalyptus daar een goed middel voor? Als ik daarvan een drupje onder de stoelen smeer, en op de bank (waar ze krabt), zodat het van dichtbij onaangenaam is?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:37

Nee, die stinkzooi erop spuiten helpt alleen op de plekken waar ze willen krabben. Of je moet er onderop zóveel spuiten, dat ze helemaal niet meer in de woonkamer willen komen, en dat wil je nou net niet schrijf je.

Dat kartonnen ding kun je heel goed uitproberen. Als ze er maar graag aan krabben.

Ik zou voor mijn en colunder's tip gaan. Geen zooi op je meubels, geen stank, niks gevaarlijk voor de ogen en andere slijmvliezen van je kat... je zet het ding neer, en werkt met een sensor: zodra de kat op de "verboden" plek komt, spuit dat ding lucht. Met een luide "shhhhhhh". Het schrikt de kat af. Die hebben dan snel in de gaten dat ze ergens steeds weer weggejaagd worden. Wordt ook vaak gebruikt voor 's nachts op het aanrecht enzo. Had je de link überhaupt bekeken? Of wil je perse stinkzooi spuiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:07

Ik heb de link bekeken, maar dat lijkt me niet de oplossing voor bij ons. De ronde tafel kan ik onmogelijk alle stoelen van beschermen met zo'n ding, evenals de bank.

beatje

Re: Wat vinden katten stinken? Kat krabt aan meubels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:16

Katten hebben een hekel aan azijn.Ik zou dat proberen.Je katten hoek is heel leuk maar ikdenk je krabmatten niet.Ik heb mijn krabpaal vervangen voor een desinger ding met een krabvlak er in en die is hier ook afgewezen.Wel zijn ze gek op een kokosmat om hun nagels scherpen,dus gelukkig worden mijn stoelen en banken met rust gelaten,Of een rietenkist van ikea daar krabben ze ook graag aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:30

1 van de 2 poezen is wild van de krabplanken, die krabt aan alle 3 even uitgebreid, soms gaat ze echt het rijtje af om aan alle planken te krabben!
De andere krabt na aanmoediging dus enkel aan de grove plank, de planken met het sisal van de oude krabpaal vind zij nog niets. Zij zet ook graag haar nagels in de bank en het nepleer van de stoelen, en voorheen het behang.
Dus tja, ik wil graag een goedje dat stinkt voor de katten, maar wat geen vlekken geeft. En het hoeft ook weer niet zo te stinken dat de woonkamer niks is voor ze, want dat is nou juist wel hun plek. Het moet net genoeg stinken om de meubels onaantrekkelijk te maken haha :+

Azijn werkt helaas niet, hebben we met het behang al geprobeerd..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:39

Een alternatieve tip: dubbelzijdig plakband op de plek waar niet gekrabd mag worden werkte hier heel goed. Kon er na een week weer af, ze hebben het daarna niet meer geprobeerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:44

Mijn ouders gooien kleden over de banken als ze niet thuis zijn. Misschien wat omslachtig, maar voor even een fijne oplossing?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:52

Dat zou voor de mijne alleen maar een nóg leuker pretpark worden :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:53

beatje schreef:
Katten hebben een hekel aan azijn.Ik zou dat proberen.Je katten hoek is heel leuk maar ikdenk je krabmatten niet.Ik heb mijn krabpaal vervangen voor een desinger ding met een krabvlak er in en die is hier ook afgewezen.Wel zijn ze gek op een kokosmat om hun nagels scherpen,dus gelukkig worden mijn stoelen en banken met rust gelaten,Of een rietenkist van ikea daar krabben ze ook graag aan.

Sommige katten pissen ook graag over azijnplekken, dus dan zit je met het volgende probleem :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:54

Het enige dat werkte bij de kat dit ik een tijdje in huis gehad heb was aluminium folie over de delen hangen of met een tapeje plakken waar gekrabt werd.

Dekens en kleden werden net zo hard bekrabt of zelfs af gekrabt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:17

Alufolie is een goed idee, dat heb ik ook wel eens geprobeerd! Kost ook niets, makkelijk om uit te proberen.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:24

Je hebt van Feliway een spray.. Die werkt hier wel goed. Die geeft een geur af, die zij zelf ook afgeven als ze ergens hebben gekrabt. Daardoor schijnen ze er niet meer aan te krabben.

Zie de link:
http://www.feliway.com/nl/Kattengedrag/ ... et-krabben

Ik heb die spray in de dierenwinkel gehaald geloof ik (niet elke dierenwinkel verkoopt Feliway) en anders te koop bij zooplus

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:32

Siesjuh schreef:
beatje schreef:

Sommige katten pissen ook graag over azijnplekken, dus dan zit je met het volgende probleem :D

Katten pissen graag over chloor,azijn gebruik je juist omdat te voorkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:35

GamblersCup schreef:

Klopt, maar hun banken blijven zo wel netjes!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:38

GamblersCup schreef:
Heb je dat uitgeprobeerd en werkt het echt? Dan is het een super tip!

Ja,ik gebruikte ook de spuitbusjes van de action.
even met een mes de spuitdop eraf wippen en je klikt hem zo op de ssssct cat.
ik geloof dat die busjes rond de 3 euro kosten en er zit 2 keer zoveel in als de origionele.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:41

lieveli schreef:
GamblersCup schreef:

Klopt, maar hun banken blijven zo wel netjes!

Bij mij zouden de banken het dan juist moeten ontgelden. Niet van het "expres krabbelen" maar door het krijgertje spelen, eronder kruipen, eraf trekken, achter elkaar aanzitten... daarvan komen de meeste gaatjes en krassen in mijn leren bank... maar goed, ik heb drie heerlijke en speelse katten dus ik heb "mooie nette meubelen" opgegeven... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:44

Plantenspuit? Vriendin had dat gebruikt zodat ze van het aanrecht afbleven.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:47

Dan moet je er wel constant bij zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:47

...en geen bengaal hebben, de mijne vindt t een geweldig spelletje, des te natter des te beter :D