Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wilawander schreef:Hmmm een hondenschool die een gentle leader aanraad... was ik gauw weer weg. Als je pech hebt trek je er je hele hond mee in puin.
Zoe_97 schreef:Alle mensen die zeggen dat een gentle lezder slecht is en schade aanricht kan ik vertellen dat je dan gewoon niet weet hoe je ermee om moet gaan. Een gentle leader is mits kundig gebruik een geweldig hulpmiddel. Je kan je hond veel beter met kleine correcties sturen. Je moet er natuurlijk geen trekwedstrijd van maken.
Ik vind die tuigen die de hond omtrekken veel onvriendelijker. Zo maak je er gewoon een trekwedstrijd van. Met een gentle leader leer je de hond beheerst wandelen.
420BlazeIt schreef:Die lijn in het voorbeeld van Mizora? Hoe werkt die tijdens het uilaten, kan je hem dan in één hand vasthouden?
Moeder had nog een gentle leader middelmaat (vroeger voor haar berner gebruik), heb hem nu hier liggen ... weet totaal niet waar ik aan toe ben, dat blije snuitje onder een riempje zien verdwijnen deed me wat.
Moet ik hier wel aan beginnen ... Zodra de hond geprikkeld word is er geen oog meer voor mij noch voor een snoepje, daar moet hard op getraind worden natuurlijk. Maar moet ik een hulpmiddel wel gaan gebruiken ... (Enkel) een halsband is geen optie, want met al die prikkels en het getrek wat eruit voortkomt beschadigd hij zichzelf ...
Barbet schreef:Ik zou geen gentle leader gebruiken, zo 'gentle' zijn ze helemaal niet.
Veel honden vinden het ook echt naar als ze dat dragen, wandelen helemaal niet meer graag mee.
Een tuigje met een Y tussen de borst door, dat is het minst schadelijk voor een hond.
Dit is een perfect fit harness, je kan de riem bevestigen aan de ring op de borst.
Hierdoor als je hond gaat trekken, kan hij niet zoveel kracht gebruiken.
Er is geen druk op de nek.
Als hij toch trekt, draait hij eigenlijk naar je toe en ben je ook niet zo snel het contact kwijt met je hond.
Niet dat je zo'n tuigje omdoet en dan verder zelf niks meer hoeft te doen, je moet natuurlijk ondertussen gewoon verder trainen dat je hond mee loopt zonder trekken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
beatje schreef:Een husky en een tuig zou ik niet doen,geen één hond trouwens.Tuigjes zijn leuk om mee te werken.Die van mij tijdens het werk ook .Waarneer draagt een hond een tuig als hij moet trekken hij kan er zijn borst tegen aan gooien en gaan.