Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LinsxDot schreef:Geen ene hond is van oorsprong een vecht hond dat maken mensen er zelf van je kan van elke hond een vecht hond maken en de naam geven zoals mensen dat doen dus ONZIN
dierenfan schreef:Toch weer al 2 reacties hier die zeggen dat pittbull achtigen door opvoeding sociaal kunnen blijven
Dat vind ik zulke enge opmerkingen en hoop van harte dat hun er geen hebben en nooit geen nemen of ver weg wonen van mij.....
Het zit niet 100% in de opvoeding een groot deel zit bij hun in de genen van hond agressie. Soms hebben ze dat niet soms is het met opvoeden te onder drukken maar regelmatig gaat dat toch een keer ernstig fout.... net als dat ik 2 van mijn zachtaardige honden 8x terug kan roepen uit een situatie en ze de 9de keer toch eerst even gaan kijken
briitje schreef:LinsxDot schreef:Geen ene hond is van oorsprong een vecht hond dat maken mensen er zelf van je kan van elke hond een vecht hond maken en de naam geven zoals mensen dat doen dus ONZIN
Wat is dit voor onzin ? Zoals er jachthonden, drijfhonden, waakhonden ect bestaan, bestaat een vechthond ook. Misschien even je huiswerk doen. Deze honden zijn gefokt op hond agressie. Dus bestaan wel degelijk. Gefokt op vasthoudendheid, drive en wil om door te gaan. Eigenschappen die benut worden in de pit
LinsxDot schreef:Ik doe me huiswerk goed hoor want heb ze zelf ook alleen zijn er weinig ras zuivere nog er word met zoveel gefokt en vaak zijn ze niet 100% dus je argument klopt nog steeds niet.. En een vecht hond fok je niet heeft met karakter te maken waar een hond voor open staat ze hebben niet allemaal karakter van papa en mama.. Dus nog steeds onzin
Joy_Mennings schreef:Wij lopen ook wel eens in losloopgebieden met onze twee honden en gaan er eigenlijk gewoon vanuit dat de honden die daar los lopen niks doen. Wanneer je hond echt vals kan doen moet je hem niet loslaten lopen in mijn ogen...
Een van onze honden wil heel graag spelen met alle honden die hij tegenkomt. In een losloopgebied gaat hij dus ook op alle honden af die hij tegenkomt. In de ogen van ts zou hij opdringerig genoemd worden. We kunnen soms roepen wat we willen, hij komt niet terug. Andere keren komt hij wel heel netjes terug. Als een hond die niet wilt spelen dan gromt of van zich af bijt (niet raak) dan vinden we dat niet erg. Is een logische reactie. Onze hond stopt daarna ook. Het is wel een ander verhaal wanneer hij echt gaat aanvallen. In dit geval zou ik het persoonlijk ook de schuld leggen bij de andere hond want dat is geen normale reactie meer in mijn ogen...
In dat laatste geval vind ik dat je je hond aan moet lijnen omdat hij gevaarlijk kan zijn voor andere honden. Maar dan zou ik zelf ook niet in drukke losloopgebieden gaan lopen want dan lok je ongelukken uit.
LinsxDot schreef:Ik doe me huiswerk goed hoor want heb ze zelf ook alleen zijn er weinig ras zuivere nog er word met zoveel gefokt en vaak zijn ze niet 100% dus je argument klopt nog steeds niet.. En een vecht hond fok je niet heeft met karakter te maken waar een hond voor open staat ze hebben niet allemaal karakter van papa en mama.. Dus nog steeds onzin
Jester_ schreef:Zullen we hier geen discussie over staffords maken? Het zijn lieve honden maar als ze hetzelfde gevecht krijgen met een jack als een golden met een jack weet iedereen waar de schade erger is
Joy_Mennings schreef:Wij lopen ook wel eens in losloopgebieden met onze twee honden en gaan er eigenlijk gewoon vanuit dat de honden die daar los lopen niks doen. Wanneer je hond echt vals kan doen moet je hem niet loslaten lopen in mijn ogen...
Een van onze honden wil heel graag spelen met alle honden die hij tegenkomt. In een losloopgebied gaat hij dus ook op alle honden af die hij tegenkomt. In de ogen van ts zou hij opdringerig genoemd worden. We kunnen soms roepen wat we willen, hij komt niet terug. Andere keren komt hij wel heel netjes terug. Als een hond die niet wilt spelen dan gromt of van zich af bijt (niet raak) dan vinden we dat niet erg. Is een logische reactie. Onze hond stopt daarna ook. Het is wel een ander verhaal wanneer hij echt gaat aanvallen. In dit geval zou ik het persoonlijk ook de schuld leggen bij de andere hond want dat is geen normale reactie meer in mijn ogen...
In dat laatste geval vind ik dat je je hond aan moet lijnen omdat hij gevaarlijk kan zijn voor andere honden. Maar dan zou ik zelf ook niet in drukke losloopgebieden gaan lopen want dan lok je ongelukken uit.
briitje schreef:Jester_ schreef:Zullen we hier geen discussie over staffords maken? Het zijn lieve honden maar als ze hetzelfde gevecht krijgen met een jack als een golden met een jack weet iedereen waar de schade erger is
Precies dat. En om die reden zou ik lekker je hond uit zulke situaties houden / aanlijnen. Ondanks jouw hond niet de oorzaak is. Maar mocht het zich voordoen. Maar deze 't wel af
Jester_ schreef:Ik vind het ook geen probleem dat ze langs komen en snuffelen. Helaas zijn de meeste zeer opdringerig en als mijn hond 10x laat zien dat hij dat niet wil, moet ofwel hond dat snappen en als die dat niet snapt het baasje. En daar ontbreekt het vaak aan
danzzz schreef:Jester_ schreef:Ik vind het ook geen probleem dat ze langs komen en snuffelen. Helaas zijn de meeste zeer opdringerig en als mijn hond 10x laat zien dat hij dat niet wil, moet ofwel hond dat snappen en als die dat niet snapt het baasje. En daar ontbreekt het vaak aan
ik heb er hier vier. Een (JR) heeft een dikke middelvinger bij tijd en wijlen, kan dan ook ineens oostindisch doof zijn en vreselijk zichzelf opdringen bij andere honden. Helaas is er nooit een andere hond geweest die hem eens flink op zn lazer gaf, dat zou voor een tijd zeker helpen.
Zouden onze honden elkaar kruisen, dan zou ik je waarschijnlijk zoenen van blijdschap als die van jou, die van mij eens flink op zn plek zette.
Hij mag hier bij de meisjes ook altijd heel ver gaan, en in zijn beleving is het gewoon altijd gaaf, en zijn adhd zorgt ervoor dat hij (ook heule ferme) correcties makkelijk vergeet.
Het gekke is dat hij verder echt perfect luistert, ik hoef hem soms alleen maar aan te kijken en dan weet hij genoeg en stopt hij met wat hij aan het doen was, maar andere honden, jaaaaa daar MOET je mee spelen, of ze nou willen of niet, of ik het nou goed vind of niet. Heel frustrerend.
Hier op mijn dijk (waar ze los lopen) komen alleen bekende honden (eigen grond en slechts met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming te bereiken voor onbevoegden) heel, heel soms loopt er een vreemde. Op ander openbaar terrein (behoudens het strand) mag hij gewoon niet los, juist om dit gedrag.
Dus als ik je hond een keer mag lenen, ben ik helemaal blij![]()
En voor degene die nu zeggen "het is een staff!!! Hoe KAN je" zeg ik dat als die hond op wat voor een manier een hond zou willen slopen, had die het allang gedaan. Die hond geeft eerst tig signalen en als er dan nog niet geluisterd wordt zet ze zwaarder in, ZONDER schade te maken. En daar durft ik mijn JR best aan toe te vertrouwen, dat dit helemaal goedkomt.
Nachocheese schreef:Juist een pit kan ineens knappen. En nee ik heb niets tegen deze honden, vind ze prachtig! En naar mensen 110% te vertrouwen. Maar richting honden een ander verhaal.
Vriendin van mij heeft een Bully, stamboek en al, hond koste over de €2000.- maar ook deze is ineens out of the blue geknapt. En deze was perfect opgevoed.
Jester_ schreef:Ik vind het ook geen probleem dat ze langs komen en snuffelen. Helaas zijn de meeste zeer opdringerig en als mijn hond 10x laat zien dat hij dat niet wil, moet ofwel hond dat snappen en als die dat niet snapt het baasje. En daar ontbreekt het vaak aan
LinsxDot schreef:Ik reageer niet meer de meeste die er slecht over reageren en dat ze niet los mogen hebben zelf een top hond die heel lief is en nooit snauwtje geeft! Chapeau