Voerbak van de kat verdwijnt iedere keer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Re: Voerbak van de kat verdwijnt iedere keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:15

Oh wat triest... sterkte

Steenmarters zijn op zich niet sterker dan katten, alleen hebben ze helaas een veel scherper gebit en ook een jachtinstinct... Je hoort het best vaak...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:20

LiiNd_Y schreef:
Dankje.

Helaas is het niet de steenmarter die gedood is. De kat was zwart. Steenmarters hebben een bruine vacht.

Zoo stom dat steenmarters beschermd zijn. :(

Er zijn dan ook niet zoveel steenmarters als katten.
Maar het is natuurlijk triest dat dit gebeurd.
Ik denk wel dat je het voor kunt zijn door het kattenvoer binnen te geven en de bak in elk geval 's nachts ergens achter slot en grendel op te bergen. Dan trek je ook geen ongewenste gasten meer aan en vermijd je de confrontatie met je katten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:23

Ik heb nochtans een folder gevonden dat steenmarters eerder iets te vrezen hebben van katten dan omgekeerd. Ik hoop voor je dat het echt niet is. Steenmarters hebben trouwens bruin tot zwarte vacht, dus misschien toch de hoop niet opgeven dat het de niet kat is.

Ik zou eigenlijk toch eerder durven denken aan een vos dan hoor. Zelfs als de steenmarter je kat zou doodbijten, gaat hij hem niet opeten. Een steenmarter eet kleinere diertjes. De reden dat je dode kippen vindt van een steenmarter, is omdat hij die doodbijt als ze panikeren als hij de eieren of kuikens steelt. Dat is ook hoe je weet waar je last van hebt als je kippen hebt. Bij een steenmarter vindt je de kip, bij een vos misschien nog de kop

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:31

heh getsie wat een naar verhaal. Verdrietig einde. Marters zijn eikels. hier ook al menig geliefd konijn door verloren en er is niets dat je er tegen kunt doen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 20:21

Eindelijk hebben de de mysterie (zeer waarschijnlijk) ontrafeld.
We waren namelijk nog steeds heel regelmatig de voerbak kwijt.
Vanmorgen heb ik een hond zien weglopen bij ons en die liep precies de route waar wij de voerbak vonden.
Het blijkt hond van de buren te zijn . Die hebben we dus even opgebeld, aangezien die hond dan ook wel bij ons in de jongveestal komt.

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:49

En max nog steeds niet terug?.. :(

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 20:54

noekiee18 schreef:
En max nog steeds niet terug?.. :(

Gelukkig is max er nog wel. En bleek het toen wat anders te zijn.