Wat krijgt jouw kat te eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Wat krijgt jouw kat te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:56

Hier krijgen ze zo af en toe eens een zakje kitekat whiskas felix of wat dan ook. Maar vooral Kvv. Meestal smuldier.
Dan krijgen ze nu nog Purina one sterilised. Of Sam's Field.. Maar applaws staat wel hoog op de lijst om dadelijk te gaan voeren.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:59

Onze katten krijgen brokjes van champ. En s avond beide een half zakje natvoer. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:01

Applaws en almo nature. Goed vleesaandeel :p

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:17

De mijne kreeg purina one. Totdat er diabetes werd geconstateerd. (Suiker van bijna 30 :(:) )

Overgezet op applaws en nu 4 maanden later weer suikerpatient af. *\%/*

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:32

Onze katten krijgen sanabelle. Woon bij de duitse grens in de buurt en dan is het qua prijs prima te doen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:37

Mijn katten krijgen tinlo barfmenu. De cattery variant.

Dit gaat prima met mijn kat die gevoelig is met koolhydraten.
Maar ook mijn blaasgruis patientje. Gaat wel een scheutje appelazijn doorheen

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:40

Hier welkoop huismerk brokjes en whiskas natvoer. Maar als deze doos leeg is ga ik weer naar Lidl natvoer want ik kan het water er niet tegen aanslepen veel te zout..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:43

hier 1 kat met urinewegproblemen en zij moet speciaal voer krijgen.
omdat de andere katten ook uit dezelfde pot eten en het speciaal voer helemaal geen kwaad kan voor gezonde katten(integendeel,volgens onze DA is het zelfs perfect voer voor gezonde katten),staan ze allemaal op hill's C/D.

Voordat we speciaal voer hadden,kregen ze allemaal royal canin sensitive(omdat we toen een andere kat hadden die gevoelig was voor allergieën en die deed het hierop heel erg goed,dus at de rest ook mee met die sensitive)

hier koop ik ook in grootverpakkingen(10 kg-zakken) op zooplus.de
scheelt nog heel veel bij zooplus.nl en leveren vanaf een bep bedrag ook gewoon gratis.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:53

Jaren geleden had ik een kat die ook jeuk kreeg, en de dierenarts dacht aan een voedselallergie.

Uiteindelijk bleek ze allergisch te zijn voor de hooistofmijt. Toen ik mijn staljas en laarzen beneden ging uittrekken en mijn broek meteen als ik thuis boven was uit deed en in een ruimte legde waar de kat niet kwam was het over. En toen later mijn paard verhuisde kon ik ook weer gewoon in paardenplunje thuis rondlopen zonder dat de kat daar jeuk van kreeg.

Dus het was bij die van mij geen voedselallergie wat de jeuk veroorzaakte. Maar misschien had je al allerlei andere factoren uitgesloten? :o

Mijn huidige kattengajes krijgt het volgende aan voer:
kater krijgt een voer voor blaasgruisgevoelige katten, en dan de variant die minder calorieën heeft. Het is van RC en ik vergeet steeds hoe dat voer heet :Y) Kater is 10 jaar, is nu op een mooi gewicht na 3 kilo te zijn afgevallen en als hij ander voer krijgt krijgt hij weer last met plassen.

Mijn poetie is net 3, ze mankeert nooit wat waar ze aangepast voer voor nodig heeft en ze krijgt een algemene brok voor gecastreerde katten. Ook van RC.

En af en toe krijgen ze een kattensnoepje en 's ochtends likken ze samen mijn kwarklepel af :Y)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:58

Royal canin renal special als brokjes en de animonda petit rafine als vlees...Weet het madam is verwend met nu 16 Jr .

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:58

Ik voer Royal Canin sensibel aan mijn poes. Ze heeft al vanaf haar kittentijd gevoelige darmpjes en geirriteerde huid en sinds ze dit krijgt zelden last. Ze zit mooi in de vacht en is goed op gewicht (terwijl ze min of meer onbeperkt kan eten, zij vraagt, ik voer). Het is vrij van kleurstoffen, rijk aan goed verteerbare eiwitten. Het is helaas niet graanvrij, maar wel hoger in dierlijke grondproducten dan bijvoorbeeld supermarktvoer. Verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak, welkoop etc. Ook bij bol.com met gratis levering. 27.99 voor 4 kilo.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:11

Onze katten krijgen Royal Canin Maine Coon droogvoer met 1/3 zakje natvoer per dag. Maar ik denk er sterk over na om meer natvoer te gaan voeren omdat dit beter voor ze zou zijn volgens dit Consumentenbond artikel over kattenvoer.

Bij mijn vorige katten gaf ik Carocroc met lam voor de gevoelige maag. De katten vonden het lekker en ze deden het er goed op.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 16-09-16 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:19

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 12:56

Koper schreef:
Jaren geleden had ik een kat die ook jeuk kreeg, en de dierenarts dacht aan een voedselallergie.

Uiteindelijk bleek ze allergisch te zijn voor de hooistofmijt. Toen ik mijn staljas en laarzen beneden ging uittrekken en mijn broek meteen als ik thuis boven was uit deed en in een ruimte legde waar de kat niet kwam was het over. En toen later mijn paard verhuisde kon ik ook weer gewoon in paardenplunje thuis rondlopen zonder dat de kat daar jeuk van kreeg.

Dus het was bij die van mij geen voedselallergie wat de jeuk veroorzaakte. Maar misschien had je al allerlei andere factoren uitgesloten? :o

Mijn huidige kattengajes krijgt het volgende aan voer:
kater krijgt een voer voor blaasgruisgevoelige katten, en dan de variant die minder calorieën heeft. Het is van RC en ik vergeet steeds hoe dat voer heet :Y) Kater is 10 jaar, is nu op een mooi gewicht na 3 kilo te zijn afgevallen en als hij ander voer krijgt krijgt hij weer last met plassen.

Mijn poetie is net 3, ze mankeert nooit wat waar ze aangepast voer voor nodig heeft en ze krijgt een algemene brok voor gecastreerde katten. Ook van RC.

En af en toe krijgen ze een kattensnoepje en 's ochtends likken ze samen mijn kwarklepel af :Y)

Ten eerste iedereen bedankt voor alle uitgebreide reacties! Daar moet ik zeker een keuze uit kunnen maken!

Koper, hij heeft zelden jeuk, pas toen ik een ander merk ging proberen zag ik hem vooral veel krabben en met name aan de oortjes. Toen ik daarmee stopte was het meteen over. Kan natuurlijk ook iets anders zijn! Zal eens goed opletten mocht ik weer overschakelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:03

Als het zo duidelijk aan 1 voer gerelateerd lijkt zou ik als eerste daar naar kijken inderdaad :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:08

Applaws!
Sinds ik me redelijk verdiept heb in kattenvoervoer krijgt mijn kat echt geen supermarkt voer o.i.d. Royal Canin ben ik ook niet over te spreken eigenlijk.
Applaws is graanvrij, hoog vleesgehalte en betaalbaar :D.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:09

Mijn kat eet het zelfde als de honden kvv.

Wil je geen kvv geven zou ik naar orijen of acana kijken dat zijn goede brokken zonder troep er in en dingen waar hond of kat eigenlijk niks mee kunnen.masr erl veel vlees bevatten.succes

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:11

Carnibest Vers Vlees. Geen stinkende ontlasting meer, kat heeft geen jeuk meer, glimt als een spiegel en dat als 15 jarige :-)
Heeft in het verleden op brokjes gestaan voor blaasgruis en kreeg ook nog de diagnose diabetes. Ik heb ervoor gekozen om geen insuline te spuiten en het met koolhydraat arme voeding op te lossen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:01

Hier Royal Canin 33 sensible brokken. Ik zocht een brok die voldoende eiwit en vet bevatte (en daarmee weinig koolhydraten) die alsnog heel smakelijk werd gevonden (graanloze brokken gaat dat nogal een mee mis) en een merk dat ik vertrouw dat het de vitamines en mineralen op orde heeft (nieuwere merken willen daar ook wel eens de plank mee misslaan).

Daarnaast 200g Animonda Carny natvoer. Betaalbaar, voldoende vet en eiwitten en veel vocht. Omdat het bij ons gaat om een oudere kat met mogelijk nierproblemen (boerderijkat van toen 15 jaar). Niet alle katten eten het, ongeveer 50/50. Maar hier bevalt het over het algemeen goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:08

Ik wilde eigenlijk graanvrij, heb Klaaz verschillende graanvrije brokken voorgeschoteld, maar hij at t met lange tanden. Dat vond mijn vriend zielig, dus toch weer terug op Royal Canin 27indoor. Daar doet ie t top op en vind ie lekker, baal er alleen van dat t dus een graanbrok is en dat het zo duur is. Mja, Klaaz klaagt niet :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:41

Ik geef onbeperkt almo nature brokjes en gourmet blikvoer 1x per dag, andere merken natvoer moet madam niet :+ hoe bedoel je kieskeurig :').

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:49

Brokken van Nutrivet en sannabella verder kuikens, hart en carnibest de cattery en als blikvoer cosma nature,bozita,schmusy en Animonda Carny

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:24

Mijn 2 dames krijgen vanaf kitten al Royal Canin. Omdat ze vreselijke kieskeurige eters zijn. Eerst Royal Canin kitten, brok en vlees, en nu Royal Canin Indoor.
Zoals Joolien zegt ben ik er ook niet echt blij mee, maar ander eten wordt gewoon niet ontvangen.
En dan krijg je het advies; "Laat het maar staan, ze krijgen vanzelf honger".
Daar kan ik alleen maar hartelijk om lachen. Die van mij eten gewoon dan nooit meer. :')

Als natvoer geef ik vanaf hun eerste jaar Gourmet Gold. Dat vinden ze godzijdank heerlijk. Ik dacht een keer leuk te zijn en Prins natvoer voor ze te kopen. En daarna een BARF worst.
Graanvrij, goh wat lekker, kijk 's! Hmmm...
Ze staken nog net geen vinger in hun keel om het weer uit te braken. Vreeeheeselijk. :x

Nu geef ik dus naast Gourmet (Rund in tomatensaus) ook Canagan. Met garnalen en met mosselen. Bij toeval ontdekt.
Daar doen ze nu dus ook een moord voor. Goden zij geprezen. :Y)

En ze glanzen beide als een spiegeltje, alsof ik ze elke dag insmeer met olijfolie, dus ik doe toch iets goed. :+

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:35

Wij hebben twee katten. Een van de twee krijgt gourmet fijne mousse, de andere kat krijgt vers spiervlees. Verder voeren wij nog brokjes van Albert Heijn huismerk

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:01

Lukasje schreef:
Mijn 2 poezen krijgen als droogvoer Applaws. Dit vind ik een prima brok voor een aanvaardbare prijs en ze lusten het graag.
Wat ik ook nog zou overwegen te geven is Orijen, Acana of Taste of the Wild.

Natvoer wissel ik af tussen: Applaws, Cosma Nature, Almo Nature Legend, Feline Porta 21, Granatapet en TofW.

Bestellen doe ik bij Zooplus in Duitsland. Zelfs met leveringskosten is dit voor mij véél goedkoper als in Nederland (geen leveringskosten).

Sturen ze dan gratis vanuit Duitsland naar Nederland?