Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Jaren geleden had ik een kat die ook jeuk kreeg, en de dierenarts dacht aan een voedselallergie.
Uiteindelijk bleek ze allergisch te zijn voor de hooistofmijt. Toen ik mijn staljas en laarzen beneden ging uittrekken en mijn broek meteen als ik thuis boven was uit deed en in een ruimte legde waar de kat niet kwam was het over. En toen later mijn paard verhuisde kon ik ook weer gewoon in paardenplunje thuis rondlopen zonder dat de kat daar jeuk van kreeg.
Dus het was bij die van mij geen voedselallergie wat de jeuk veroorzaakte. Maar misschien had je al allerlei andere factoren uitgesloten?
Mijn huidige kattengajes krijgt het volgende aan voer:
kater krijgt een voer voor blaasgruisgevoelige katten, en dan de variant die minder calorieën heeft. Het is van RC en ik vergeet steeds hoe dat voer heetKater is 10 jaar, is nu op een mooi gewicht na 3 kilo te zijn afgevallen en als hij ander voer krijgt krijgt hij weer last met plassen.
Mijn poetie is net 3, ze mankeert nooit wat waar ze aangepast voer voor nodig heeft en ze krijgt een algemene brok voor gecastreerde katten. Ook van RC.
En af en toe krijgen ze een kattensnoepje en 's ochtends likken ze samen mijn kwarklepel af
Lukasje schreef:Mijn 2 poezen krijgen als droogvoer Applaws. Dit vind ik een prima brok voor een aanvaardbare prijs en ze lusten het graag.
Wat ik ook nog zou overwegen te geven is Orijen, Acana of Taste of the Wild.
Natvoer wissel ik af tussen: Applaws, Cosma Nature, Almo Nature Legend, Feline Porta 21, Granatapet en TofW.
Bestellen doe ik bij Zooplus in Duitsland. Zelfs met leveringskosten is dit voor mij véél goedkoper als in Nederland (geen leveringskosten).