Hond geeft al een tijd 's nachts over, wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Hond geeft al een tijd 's nachts over, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:20

Ontwormen doe je nooit preventief, zelfs een hond die vorige week nog ontwormd is kan deze week wormen oplopen. Een pil ontworming beschermd niet tegen nieuwe besmettingen maar bestrijdt hooguit een huidige besmetting.

Gal opgeven is wel vaak een gevolg van een lege maag, als ze daadwerkelijk (half-)verteerd voedsel opgeeft dan zou ik het eerder op wat anders gooien. Die lege maag is op zich echt prima te bestrijden, maar als het iets medisch is zul je denk ik toch even langs de DA moeten. Ben benieuwd of de olie iets gaat betekenen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:29

Waarom zoveel drukte over wormen?? Als de hond elke nacht kotst en nooit zit er 1 worm bij dan zou ontwormen niet in mij op komen!

Wat doen jullie qua bewegen met haar? Maakt ze zich erg druk s avonds ergens mee?

Mijn oude boxer krijgt in de periodes dat hij ook dat witte taaie slijm op geeft ulcogent als maag beschermer. Idd rond 22 uur die pil in zijn strot en wat lekkers er achteraan. Probleem opgelost ;) ulcogent is maag beschermer via dierenarts. Je kan ook zantac via drogist proberen ;)

Eigenlijk heeft dit niets met lege maag te maken want is geen gal en volgens mij komt het niet eens uit de maag. Ik stel het mij meer voor als soort dikke prop slijm in de keel wat zich op stabelt en voor ongemak gaat zorgen. De hond gaat het voelen en gaat het op braken en gooit het er uit. Met wat eten zoals gras is het makkelijker omhoog te krijgen ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:43

Ik ga ook niet verder in op de wormen.

We wandelen regelmatig met der. Niet elke dag een uur maar meerdere korten stukken en 1 keer in de week een groot stuk m. Dit vanwege haar hernia en de labrador wordt anders kreupel bij teveel lopen.

Ze hebben niet teveel energie.

Wat we nu proberen is voor t slapen een bruin broodje ipv brok! Ben benieuwt hoe ze vannacht is!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:48

Palmera schreef:
Ik weet van Engelse Staffords dat het hele sterke honden zijn die nauwelijks pijn aangeven.
Dus: ze heeft medische problemen gehad. Een behandeling is gestopt. Kan het niet zo zijn dat ze overdag de vrolijkerd uithangt zonder pijn, want zo zijn ze tenslotte; maar dat 's nachts, als het stil is en iedereen slaapt ze wél pijn/ongemak blijkt te hebben wat zich uit in braken?

Was ook mijn gedachte. Een hernia is niet niks. Toch nog niet helemaal herstelt. Milt was ook stuk geweest las ik?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:50

Honden kosten enorm veel geld wanneer ze wat ouder worden, probeer gewoon een maagzuurremmer zoals bijv omeprazol dit kan sowieso weinig kwaad en baat het niet schaadt het niet, heb je in ieder geval uitgesloten dat ze last van maagzuur heeft.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:03

Onze chihuahua braakte ook erg vaak, ook maagzuurremmers en beschermers gehad, brokjes geven voor het slapen gaan mocht ook niet helpen.

Wij zijn toen van Royal Canin naar Acana overgestapt en binnen een paar weken was het probleem helemaal opgelost. Wellicht lag het aan de granen of kip in royal canin of doordat er te weinig voeding in zit.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:07

zijn de bloedwaardes al gecontroleerd?

een ouder dier dat braakt en vooral gal/schuim braakt als de maag geleegd is, is bij mij direct een rode vlag voor nieren.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:08

Ja ze had eerst een gescheurde mild door een tumor. Als we een half uur later waren hadden we deze lieve meid niet meer... Mild eruit, geen uitzaaing hond paar dagen dood ziek maar ging daarna weer beter. Weekje of 2 erna was der achterpoot verlamd. Nee geen pijn! Ze kon er enkel totaal niet mee lopen en viel om ookal wilde ze wel (stafford)

Hondje is kei hard, klopt zeker. Maar na meer dan 2000 euro aan da kosten kijken we eerst of we het met een broodje of brokje kunnen oplossen! Ze leid er totaal niet onder en door de jaren heen kunnen we wel zeggen of ze pijn heeft of niet!

Ze hebben voer van Kjen (schrijf je niet zo) rijst met kip in koud gepest brok. Vroeger !was ik vergeten te melden! Had ze ook vaak last van der maag en liet veel scheetjes (scheten) toen zijn we overgestapt op dit voer en dat was echt een wereld van verschil.

We wachten deze nacht af :)

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:09

Heb je misschien een Bravectopil gegeven tegen vlooien/teken?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:11

chinou schreef:
Heb je misschien een Bravectopil gegeven tegen vlooien/teken?

Pil? Wel pipetjes op de huid doen we. Krijgt ze niet meer. Te gevoelige huid voor waardoor het brand, heel veel jeuk en waar ze zich niet lekker door voelt aantal dagen (had gekunt idd)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:16

Mijn oude opa hond was ook wat spugerig. Vaker voeren hielp wat maar niet voldoende. Uiteindelijk ben ik blik gaan voeren. En dat gaat beter. Het is net of het wat zachter is voor de maag.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:25

We zaten ook aan vlees te denken. Wie weet..

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:26

Vervelend probleem..
Onze Berner sennen spuugt ook elke dag als hij niet op tijd zijn voer krijgt, maar je gaf al aan dat de hond nog laat brokken krijgt.. Ik lees even mee voor meer opties

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:31

Dit deed mijn kat ook een tijdje geleden. Precies hetzelfde. Hij is waarschijnlijk vergiftigd geweest en heeft een prikje tegen de misselijkheid gehad en ander voer de volgende dag was het over. Ik weet niet hoe dat met honden zit sorry.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 09:22

Helaas! Hond heeft vannacht weer gekotst uurtje of 4 was dat. Tevens is ze nu wel echt ziek. Buik knort je tegemoet en is opgetrokken en je ziet aan der kop dat ze zich niet ok voelt... Brok wilde ze niet maar ze is sowieso een slechte ochtend eter maar broodje ging er ook niet in.

Ben benieuwt hoe ze vanmiddag is.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:36

Ik herken het mijn hond bleek tumor in de lever te hebben en is helaas ingeslapen op leeftijd van ongeveer 12 jaar

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:49

Aangezien je hond toch zo blijft overgeven, met alles wat je tot nu toe geprobeerd hebt, zou ik misschien toch overwegen om naar de dierenarts te gaan.
Het blijven overgeven geeft ook andere lichamelijke beschadigingen net zoals bij mensen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:54

mijn hondje heeft een (later tot uiting gekomen) leverprobleem en cushing. Haar eerste symptmen waren ene 's nachts overgeven. een hoopje gal of schuim vaak. Sinds ze cerenia (een soort maagbeschermer) krijgt geeft ze niet meer ver. ze kreeg eerst elke dag 1 volledig plletje. langzaam afgebouwd en ze doet het nu erg goed op 1/4 om de dag (lager kunnen we niet gaan, ze krijgt ook teveel andere medicatie wegens de cuhing die de maag te fel zou belasten).
Als ze nog andere symptomen krijgt zou je op cushing kunnen laten testen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 10:56

srsW schreef:
Aangezien je hond toch zo blijft overgeven, met alles wat je tot nu toe geprobeerd hebt, zou ik misschien toch overwegen om naar de dierenarts te gaan.
Het blijven overgeven geeft ook andere lichamelijke beschadigingen net zoals bij mensen.

Klopt. Ik ben vanmiddag weer thuis en dan hoor ik wel hoe ze dan is en wat we willen gaan doen.

Ben het met je eens om nu naar de da te gaan echter is ze van mijn ouders dus kan niet haar onder m'n armen nu mee nemen naar de da ;)

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:09

Heeft hij niets in de darmen zitten. Zou even een echo laten maken

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:13

srsW schreef:
Misschien een röntgenfoto laten maken van haar buik?

Heb het zelf ook een keertje gehad met mijn hond.... dagen overgegeven.... bleek hij een steen te hebben opgegeten.... tja dat ligt nogal zwaar op de maag.

Mijn Jack Russel heeft dat gehad met een stuk plastic wat ze in had geslikt tijdens het slopen van zo'n speeltje met een piepertje er in, duurde even voordat ze er bij de dierenarts achter waren. ze is toen geopereerd en alles kwam weer goed. Een jaar daarna weer dezelfde symptomen, had ze weer iets opgegeten wat in de maag bleef zitten, gelukkig maar want als het de darmen in was gegaan dan had ze het er niet zo goed van afgebracht.

Laat een foto maken, dan zullen ze snel zien of er iets in zit of niet.
Beterschap!!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:08

Misschien moet je gewoon nu naar de dierenarts gaan en niet steeds afwachten. Misschien ligt hij als je zo doorgaat morgen dood.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:43

hoe is het met de hond?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 20:46

Die dag toen ze ziek was, was ze rond 14:00uur weer helemaal de oude en at. En sindsdien is ze weer helemaal goed, geeft niet over en geen rommilige maag. We doen nu niets anders qua voer etc dan normaal ook gewoon 2x brok ipv 3x

Wat t was? Kan toch een virus zijn al vind ik dat raar dat ze er enkel snachts last van had.