Hond eet slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Hond eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:34

Wat moeten we verstaan onder zachte brokken?

Ik zou a-kwaliteit blik gaan voeren. Te koop bij Zooplus. Zoals "terra canis" en "GranataPet", "Greenwoods" enzovoort. Drie goede merken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:47

Zachte brokken heten ook wel semi-moist brokken.

Natvoer lust deze hond blijkbaar niet. Hoewel ik daar zelf ook nog wat van zou uitproberen is dat op het moment niet de vraag.

http://www.huisdierplein.nl/hond/traine ... 9_P751084/
Dit is een lage kwaliteit semi moist brok.

http://www.dogsportshop.nl/epages/78172 ... cts/109157
Dit juist een hele hoge kwaliteit

https://www.food4pets.be/platinum-droog ... -adult-kip
Ook dit is en hoge kwaliteit zachte brok met sterke geur. Maar deze brok staat erom bekend dat ze er of dol op zijn of eigenlijk niet willen eten.

https://www.beneful.nl/complete_voeding ... ltijd.aspx
Ook een lage kwaliteit zachte brok

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:55

En eventueel brokjes weken? Dus overgieten met warm water en even laten staan? Of beetje jus erdoorheen. Niet het allerbest maar zodat ze weer leert dat eten geen pijn doet. Daarna idd kijken naar voer wat ook goed voor het hondje is

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 14:47

callum schreef:
En eventueel brokjes weken? Dus overgieten met warm water en even laten staan? Of beetje jus erdoorheen. Niet het allerbest maar zodat ze weer leert dat eten geen pijn doet. Daarna idd kijken naar voer wat ook goed voor het hondje is

Water eroverheen werkt niet. Jus eroverheen ben ik geen fan van, wordt het een grote vette bende en dat kan nooit goed zijn voor haar spijsvertering... Lijkt mij in ieder geval. Daarnaast is jus over het algemeen best wel vet.

Bovenstaande informatie wat betreft de brokken is heel nuttig, worden een paar merken genoemd die ik nog niet ken dus die kan ik zeker proberen!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 14:51

We hebben voor nu een kleine zal Frolic om te kijken of dit soort brokken te doen zijn (eerder deed ze een moord voor deze brokken, maar de andere hond deed het er niet goed op). Ondertussen ga ik de hierboven genoemde kwaliteit brokken bestellen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:26

Heb je uberhaubt wel eens kwaliteits blikvoer geprobeerd? Dus niet wat in de supermarkt te verkrijgen is maar echt een A merk? Frolic is echt junkfood...

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 16:34

Recent niet geprobeerd nee, maar de dierenarts gaf aan dat brokken voor haar in dit geval beter waren dus dat maakt dan ook niet zoveel uit :')

Eerst maar eens zien of ze dit soort brokken eet, dan kan ik een beter merk aan gaan schaffen. We hebben een mini zak meegenomen die binnen een week op zou moeten zijn, dus dat is precies genoeg tijd om bovenstaande brok te bestellen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:20

De kwaliteit van Frolic is inderdaad niet best, maar de meeste honden doen er een moord voor.
Mij lijkt in dit geval ook beter iets dan niets, dus ik hoop dat het gegeten wordt!!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:19

Simbaa schreef:
De kwaliteit van Frolic is inderdaad niet best, maar de meeste honden doen er een moord voor.
Mij lijkt in dit geval ook beter iets dan niets, dus ik hoop dat het gegeten wordt!!

Ze eet *\o/*
Gelijk een andere zak brokken besteld. Hopen dat ze nu lekker blijft smullen :D

Ze doet er inderdaad een moord voor haha. Hopen dat de nieuwe brok net zo lekker is :)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:25

Wat goed nieuws! !

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:26

Best kans dat ze dan weer minder gaat eten bij de bestelde brokken, gok ik. Ik zou ook liever iedere dag Mac Donalds en turkse pizza willen haha...Of het zo gezond is kan je je natuurlijk afvragen. Ik heb hier ook als jaren een slechte eter maar ze eet maar gewoon wat ik neerzet. Geen trek? Dan niet. Dierenartsen hebben de hond echt liever wat schraal dan al die vette honden tegenwoordig. Ik zou het dus lekker op de brok houden die je besteld hebt, ze laten zichzelf echt niet verhongeren als er medisch niet iets ernstigs aan de hand is hoor!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 12:01

DatBenIkNou schreef:
Best kans dat ze dan weer minder gaat eten bij de bestelde brokken, gok ik. Ik zou ook liever iedere dag Mac Donalds en turkse pizza willen haha...Of het zo gezond is kan je je natuurlijk afvragen. Ik heb hier ook als jaren een slechte eter maar ze eet maar gewoon wat ik neerzet. Geen trek? Dan niet. Dierenartsen hebben de hond echt liever wat schraal dan al die vette honden tegenwoordig. Ik zou het dus lekker op de brok houden die je besteld hebt, ze laten zichzelf echt niet verhongeren als er medisch niet iets ernstigs aan de hand is hoor!

Dit is normaal gesproken ook onze insteek. Maar we wisten niet zeker of ze medisch oké was. Als ze geen Frolic had gegeten moesten we terugkomen bij de dierenarts voor nader onderzoek. Dus ik ben heel blij dat ze dit junkfood eet :D

En ze vindt ze heel lekker, vind het ook belangrijk dat ze nu zonder tanden goede ervaringen met eten krijgt en niet alleen de ervaring dat het gevoelig is/pijn doet.

Dus voor nu ben ik even dolgelukkig met het resultaat van nu. En gaat ze straks met die andere brokken weer minder eten dan heeft ze dikke vette pech, want ze heeft zichzelf nu verraden haha.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 17:36

Ik weet niet of jullie hier nog geïnteresseerd in zijn. Maar het mysterie van het slechte eten is (helaas) opgelost.

Wegens vermoedelijk longtumoren is haar eetlust verslechterd. Ze heeft gewoonweg geen honger meer. Heel slecht nieuws helaas, maar het is helaas niet anders.

In ieder geval bedankt voor alle tips en informatie!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:46

Ach wat een nare update! In dat geval gewoon lekker geven waar ze wel trek in heeft en lekker verwennen. Heel veel sterkte!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:04

Ach jeetje. .. pfff flink verwennen dan maar. Bah wat een rot update. ... sterke gewenst.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:32

Och wat sneu. Hopelijk kan je nog even samen genieten voordat het haar tijd is.