Konijn doet soms gemeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:52

Dus als ik het goed begrijp wordt hij ook gefrustreerd als hij groter zit?

Een speciekuip vullen met speelzand. En vergeet vooral niet dat de drukste activiteit voor een konijn 's avonds en 's nachts is. Dan is het dus zinvol om de meeste ruimte te bieden.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:53

Heeft hij niet gewoon meer aandacht nodig?

Mijn voedster word ook gemeen (grommen, bijten, aanvallen) als ze weinig mensen om haar heen heeft. Ze lijkt dan erg angstig te worden. Als je haar eenmaal vast hebt is het eigenlijk geen probleem, maar als er iets of iemand bij haar in de buurt kwam viel ze het aan. Dat was zelfs zo met vriendje en een grote tuin om in rond te rennen en graven. Nu ik haar kooi op mijn slaapkamer heb (waar ik veel meer ben dan de hoek van de woonkamer waar ze eerst zat) is ze juist heel lief! Ze komt naar me toe, doet dutjes in alle hoekjes en gaatjes en je kunt haar zonder problemen aaien.

Anna79

Re: Konijn doet soms gemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:08

Heb je een voerbal? Daar kunnen ze tijden mee bezig zijn. Die van mij vinden tunneltjes ook leuk (gewoon van die stoffen dingen die ook voor katten zijn)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:58

sannxxelmo schreef:
Heeft hij niet gewoon meer aandacht nodig?

Mijn voedster word ook gemeen (grommen, bijten, aanvallen) als ze weinig mensen om haar heen heeft. Ze lijkt dan erg angstig te worden. Als je haar eenmaal vast hebt is het eigenlijk geen probleem, maar als er iets of iemand bij haar in de buurt kwam viel ze het aan. Dat was zelfs zo met vriendje en een grote tuin om in rond te rennen en graven. Nu ik haar kooi op mijn slaapkamer heb (waar ik veel meer ben dan de hoek van de woonkamer waar ze eerst zat) is ze juist heel lief! Ze komt naar me toe, doet dutjes in alle hoekjes en gaatjes en je kunt haar zonder problemen aaien.

Meer aandacht van een soortgenoot, ja.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:21

Ts allereerst complimenten hoe jij reageert. Ik vind dat je heel goed bezig bent en het beste probeert te doen voor je konijn. Jammer dat de situatie nu even niet anders is.

Ik denk dat hij misschien de aandacht mist. Natuurlijk is een soortgenoot erbij t beste, maar dit lijkt mij niet t goede moment.

Ook ik heb 2 konijnen en de dame heeft toch echt mijn aandacht nodig, of ze reageert zich af op alles en iedereen, ook haar vriendje... Dat vriendje heeft mijn aandacht totaal niet nodig. Ook konijnen hebben verschillende karakters en verschillende behoeftes.

Je hebt t over de berging. Misschien een idee om radio/cd aan te zetten. Bij jou was ie binnen toch? Dus misschien is het gewoon erg stil voor m.

Toen mijn konijn even tijdelijk alleen zat (vorige vriendje overleden) en ik twijfelde of ik er weer een konijntje bij wilde (door moeilijk koppelen) gaf de da mij als tip een knuffel in het hok.

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik doe m'n best om met je mee te denken. Hopelijk is hij snel weer zn lieve zelf.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:02

Op dit moment zit hij in een stalgebouw in de tuin. Hier staan onze fietsen en staat ook het voer voor alle andere dieren. Hij komt dus met regelmaat in contact met andere mensen. Dit was de koelste plaats, zeker met dit warme weer fijn voor hem.
Ervoor zat hij in de berging bij mijn vriend. Dit was eigenlijk een berging van 2x1,5/2 (was een L-vorm) ongeveer waar dan nog een berging voor was. Die stond de hele dag open alsook de deur naar de keuken. Maar op de keukenvloer schoof hij te hard dus daar kwam hij niet graag. Wij waren wel gewoon veel in de grote berging (was soort van hobbyhok)
We hadden daar wel een bak met keien, die vond hij erg leuk. Was niet bedoeld als speelgoed, maar was voor mij geen probleem. Alleen is daar in zijn huidige hok geen plaats voor.

Wat ik wel zou kunnen doen is alvast een zandbak maken welke ik dan bij in zijn ren buiten zet. Zodat als hij buiten zit hij ook kan graven.
Ik kan de ren ook verstevigen zodat hij daar langer in kan blijven, dus ook zonder toezicht. Maar dan moet ik even mijn ouders aankijken. Op het moment is dit gewoon draad in een cirkel gezet, maar hij kan daar makkelijk uit als hij zou willen.

Heeft er iemand een idee wat een goede samenstelling zou zijn om in een zandbak te doen? Zand lijkt me te los, ik denk dat hij liever wat meer echt holletjes wil graven. Steentjes vond hij ook al erg leuk, dus misschien een mengeling met steentjes erin.

De bal die hij heeft is een voerbal, maar hij gebruikte hem niet als eten, hij rolde er alleen mee en de korrels lagen overal. Nu heeft hij hem dus als gewone bal, wat hij evenveel gebruikt.

Wat ik vooral gewoon stom vind, is dat hij zo lief was toen hij in het kleine hok zat zonder iets van speelgoed. Dus de hokken van mijn vader (1x1m). Ik wil hem dan net een fijn plekje geven, waarna hij helaas door schimmel op de muren weer terug naar huis moest. Maar al vanaf dat hij meer ruimte kreeg werd hij gemener. In het hok van 1x1 toonde hij ook veel relaxter, nu zie ik hem met veel meer stres. Hier wil ik ook absoluut niet mee zeggen dat ik hem terug in 1x1 wil steken. Maar ik vind gewoon de verandering in gedrag zo vreemd. Ik wil echt een paleis voor hem en zijn vriendinnetje maken in ons nieuwe huis.

Ik hoef geen knuffel konijn, maar me krabben als ik zij bevroren fles wil wisselen is ook niet wat ik in gedachte had.

Edit:
Dit is hoe hij nu zit, de kist lijkt klein. Is hij ook, maar hij is er al de hele tijd in en uit wezen kruipen. Groot genoeg om om te draaien, klein genoeg voor een nestje en om wat meer ruimte te krijgen in het hok.
Op zijn nachtkastje kon hij goed springen als hij genoeg ruimte had, maar in dit hok ging hij er niet op. Dus Dan is het ook stom om die ruimte te verspillen.
Hij ligt nu ook wel helemaal uitgestrekt, dus toont hij nog wat groter. Maar hij kan zich dus wel genoeg uitgestrekt leggen. De andere richting was nog groter, maar hij zit graag ergens tussen gepropt.
Het plankje vind hij ook al erg leuk, geeft hem wat meer zekerheid met het eraf gaan. Hij kan er ook gewoon op en af springen, maar wat meer keuze leek me aangenamer voor hem.
Afbeelding
Voor de nestbak/kistje ga ik wel nog wat stro voorzien, zeker voor in de hoeken zodat hij zacht kan liggen. Heel veel kan ik er niet insteken, want dan past hij denk ik niet meer qua hoogte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:28

Hier wordt gewoon speelzand gebruikt. Vinden ze geweldig.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 09:24

Is dat niet te zacht? Alsin dat het overal heen vliegt en putten gewoon weer dichtvallen?