Konijnen - gedragsprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Re: Konijnen - gedragsprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:04

Geen kinderboerderij of dierentuin in de buurt die een grote konijnendorp hebben waar ze heen zou kunnen. Wij hebben dat op het werk ze hebben veel ruimte daar en kunnen elkaar daar ontlopen. Misschien kun je informeren of ze dan konijnen aannemen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:06

Voor zover ik weet niet, helaas..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 18:36

Nadat mijn lieve meisje vandaag volledig uit haar dak ging, mij aanviel, is zij in goed overleg met mijn dierenarts en de opvangeigenaresse die haar zusje heeft zitten, ingeslapen. Ik verwachtte een gigantisch gevecht, maar ze legde zich erbij neer. Ze was godzijdank heel rustig, hing erg aan mij dus ik koos ervoor om erbij te blijven.

Ik heb er vrede mee, het is voor haar het beste. Maar ik voel me afschuwelijk, ik heb een op het eerste gezicht gezond en jong konijn in laten slapen...

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:41

Ah wat naar Eoweyn, maar misschien is het beter zo. Ik denk dat je juist gehandeld hebt. Neemt niet weg dat het erg moeilijk voor je zal zijn! Heel veel sterkte. :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 18:48

Het is zeker beter. Ze kan niet samen, ze kan niet alleen... Ze kon niet bij mij blijven maar ook niet herplaatst worden. In beide gevallen is ze doodongelukkig. Dat zei de dierenarts ook, ze zag een ontzettend ongelukkig, gestrest konijn wat niet wist wat ze met zichzelf aan moest.

Buiten dat draaide haar oog constant weg, tot het oogwit, en had ze zo'n verwilderde blik.. Zal me niets verbazen als er een tumor in haar koppie zat.

De beste keuze... Maar oh, wat doet dit vreselijk veel zeer.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:00

Eoweyn_x schreef:
Ik word er ook echt wanhopig van. Wie wil haar nou hebben... Een konijn wat niet alleen kan, maar ook geen andere konijnen heel laat. Ze is halfwild, ze valt mensen aan als dat haar uitkomt, ze is geen knuffelkonijn, ze ontsnapt...

Is er een konijnenopvang in de buurt? Misschien hebben zij daar goede tips voor je.
Voor nood is dit misschien iets: konijn achter gaas/in een ren naast de andere konijnen houden, als het zo slecht gaat... dan ziet ze die konijnen wel, kan ook neusjes geven als ze wil, maar er zijn geen knokpartijen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:02

Sterkte..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:34

Knap dat je die beslissing hebt kunnen nemen.
Een moeilijke keus. Heel veel sterkte

p.s. kun je geen autopsie laten doen? misschien kom je er dan achter wat haar probleem was.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:32

Moedige beslissing heb je gemaakt ts! Veel sterkte gewenst

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 00:04

AmyJamess schreef:
Knap dat je die beslissing hebt kunnen nemen.
Een moeilijke keus. Heel veel sterkte

p.s. kun je geen autopsie laten doen? misschien kom je er dan achter wat haar probleem was.

Nee, buiten dat ik het een rotidee vind dat ze in haar gaan snijden, heeft het ook geen waarde meer.
Of het nu een tumor is, of probleemgedrag, ik weet het niet. Ik hoop alleen dat ze nu rust heeft.. Achteraf is dit gedrag er ook echt ingeslopen. Ze was nooit zo.

Ik denk nu wel constant aan "wat als" of "ik had dit nog kunnen proberen" maar weet diep van binnen wel dat dit de beste keuze is geweest. Ook gezien hoe snel ze weg was en totaal niet reageerde op de pijnlijke narcose injectie..

Wat een vreselijk moeilijke beslissing was dit. Soms is loslaten ook houden van...

In betere tijden..
Afbeelding

Toen zij en haar zusje hier net waren, vorig jaar oktober.
Afbeelding

Medicijnen geven, voor de wonden die ze had.. Dat vond ze vreselijk moeilijk, dat gepluk aan haar lijf, maar ze liet het toe. Toen werd onze band alleen maar sterker.
Afbeelding

Aaibeurtje..
Afbeelding

In het begin was ze ontzettend bang. Ze wilde niet bij me in de buurt zijn, maar me wel kunnen zien. Vaak zat ze dan hier, en dit was een van de eerste keren dat ze lekker bleef liggen.
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt allemaal voor de meelevende reacties :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:17

Heel veel sterkte, maar ook heel goed dat je die beslissing hebt genomen :( :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:09

Ik zie dat je haar in hebt laten slapen, sterkte!
Het was een mooi konijntje en als ze zich zo slecht in haar vel voelde, dat ze er agressief van werd, moet er toch heel wat van binnen aan de hand zijn geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 00:24

Weet je. Voor jou doet dit pijn maar voor haar niet. Ik heb de indruk dat je je fieren heel graag ziet en er echt goed voor zorgt. Meer kun je niet doen e. Sterkte.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 06:32

Dankjewel.. Het valt me nu, na een week, niet meer zo zwaar. Al is het nog steeds moeilijk om haar niet te zien. Ik ben wel heel blij met de rust die nu heerst, en daar voel ik me weer schuldig over. Zucht.

Het was voor haar het beste. Dat zeker. Dit kreeg ik trouwens thuis gestuurd, van m'n dierenarts, heel lief.

Afbeelding

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:41

Wat lief van je dierenarts!

Sterkte! En je hoeft je echt niet schuldig te voelen. :(:) Je hebt een groot hart en dat kunnen dieren voelen, beestje wist gewoon niet wat ze met zichzelf aan moest en jij hebt haar (en nu dus ook je andere konijnen) de rust gegund.