Kater plast bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Kater plast bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:25

Ach wat vervelend, blaasgruis is erg onprettig.
Mijn poes heeft er ook mee te kampen, maar kan ik in principe onder controle houden door vlees met water aangelengd en sinds kort een waterfontein. Ze drinkt anders te weinig, maar wil wel altijd uit kranen drinken wat wij weer niet willen. Ze heeft nu een fontein waar echt een straaltje uit komt zoals uit een kraan en zowel zij als de andere poes drinken nu veel en veel meer water en ze zit niet meer zolang op de bak, dus het gruis lijkt nu onder controle. Bij haar kan ik op die manier ook op haar eigen voer blijven. Wellicht is een waterfonteintje ook nog een idee, moet je wel de ene hebben meestal die echt stroomt als een kraan, want ik had daarvoor een ander en daar dronk ze niks echt extra uit.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:37

Voor de katten met blaasontsteking/gruis, hebben jullie al een water fontijn geprobeerd? De kater van m'n vader had ook continu last van blaasontstekingen en toen opperde de dierenarts om een fontijn te nemen. Katten vinden drinken uit een bakje namelijk niet altijd even fijn en zo'n fontijn stimuleert ook om te drinken. De kater van mn vader heeft daarna nooit meer last van zn blaas gehad.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 17:08

Ik heb zo'n een? Bedoelen jullie ook zoiets of toch een ander? Ik zie het natuurlijk niet altijd maar hij dronk altijd erg goed uit deze, inderdaad met pompje houd het vers!

Afbeelding

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:50

Die fontein heb ik ook, maar ik heb het aparte bakje voor het voer eraf gehaald.

Tip voor iedereen met een (blaasgruis)kat: katten zijn minder geneigd om water te drinken in de buurt van hun voerplek. Veel katteneigenaren zetten voer en water vlakbij elkaar, maar katten drinken dat water instinctief niet graag (in de natuur is het namelijk zo dat water vlakbij hun eten - dode prooien - besmet kan zijn). Zet het water dus een eind van het voer af :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:02

Goede tip Catnip! Dat wist ik niet.

Ook zijn de drinkbakjes vaak te krap. Door hun stugge snorharen stoten katten snel tegen de rand van het (water)bakje. En dat is een onaangenaam gevoel. Voer geef je daarom ook het beste van een schoteltje of een bakje met een lage rand.
Omdat dat voor water niet zo handig is heb ik een grote voerbak voor honden gekocht en daar het water in.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:35

Mijn katten vinden deze erg leuk: Afbeelding

Wel ergens neerzetten waar gespetterd mag worden want de straal wegtikken is ook een spannend spel ;)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:32

Roodvos schreef:
Goede tip Catnip! Dat wist ik niet.

Ook zijn de drinkbakjes vaak te krap. Door hun stugge snorharen stoten katten snel tegen de rand van het (water)bakje. En dat is een onaangenaam gevoel. Voer geef je daarom ook het beste van een schoteltje of een bakje met een lage rand.
Omdat dat voor water niet zo handig is heb ik een grote voerbak voor honden gekocht en daar het water in.

Dat is inderdaad ook een hele goede tip!
Ik heb hier, naast de fontein en een gewoon drinkbakje, ook een brede drinkbak voor honden, en de (ook brede) kittypool van Zooplus (daar drinkt vooral mijn oude poes graag uit).

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:47

Shirley schreef:
Mijn katten vinden deze erg leuk: [ [url=m/UV92bf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel ergens neerzetten waar gespetterd mag worden want de straal wegtikken is ook een spannend spel ;)

Oh die vind mijn kat zeker weten het einde! (als ik de kraan openzet komt hij er meteen aanrennen)
Waar kun je zo'n ding kopen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:54

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:56

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 01:02

Yltje schreef:
Ik heb zo'n een? Bedoelen jullie ook zoiets of toch een ander? Ik zie het natuurlijk niet altijd maar hij dronk altijd erg goed uit deze, inderdaad met pompje houd het vers!

[ [url=m/72d6KR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets bedoel ik ja :)

Wij hebben deze: http://m.zooplus.nl/shop/katten/voerbak ... aats/67765
Vindt de hond ook helemaal top :') . Daarnaast hebben we ook een gewone grote waterbak waar ze uit kunnen drinken, maar ze kiezen toch meestal voor de fontijn. Bekertjes met water vinden ze overigens ook super :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 02:32

Oei, ik vind ze best prijzig, maar ik zal es met mn mams overleggen, misschien krijgt onze kat een leuk cadeautje op dierendag :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:03

Ze kosten wat in aanschaf, maar de vorige die we hadden hebben we 4 jaar gehad en staat nu bij mijn broertje voor zijn katten. Ze gaan dus super lang mee als je ze goed onderhoudt. En bij ons staat hij de hele dag, m.u.v. de nacht aan