AfricanLady schreef:Ik ben toevallig trimmer.
Weet je dat de eigenaren vaak veel meer stress hebben dan het dier ?
Hier ook katten zo nu en dan en als de baasjes mij bellen dan begint het al met je kan hem beter onder narcose behandelen want hij is anders zo gestrest.
En op de afspraak komen ze de kat brengen, baasjes helemaal zenuwachtig.
Hierom laat ik de eigenaren er nooit bij ga maar even lekker winkelen of iets anders doen.
Ik zet de kat gelijk op de tafel en ga rustig bezig, beetje kroegen en tegelijk kammen of borstelen.
9 van de 10x liggen ze rustig op de tafel een beetje rond te kijken of zelfs te slapen. Die ene keer heb ik wel eens een kat die zeer gestrest is maar als trimmer heb je als het goed is geleerd hoe je de signalen herkent van een dier en hier dus mee om moet gaan.
De meest gestreste dieren volgens de eigenaar laten zich prima behandelen. Er is wel eens een uitzondering en die doe ik dan thuis. Maar dan ook zonder de eigenaar erbij in de kamer.
Ik zou zeggen bel gewoon een trimmer op en ga langs om kennis te maken.
Je zal zien dat jij veel meer gestrest bent.
Voor meer vragen stuur gerust een pb
Bedankt voor je reactie!
Maar een trimmer ga ik echt niet aan beginnen.
Hij is in zijn leven hooguit 10 keer in een reismandje geweest en ik wil hem dit op zijn oude dag niet aandoen.
Wel wil ik gaan informeren naar trimmers die op locatie komen.
Maar als ik nu al merk hoe hij is als ik hem aan hem zit (op wat voor manier dan ook, aaien, kammen, enz).. Zal dat bij een trimmer zoveel anders zijn dan? Hij moet tot nu toe niks van vreemden hebben