niet best als je je fokker maar voor 10% vertrouwd XXDiandraXX ,
typefoutje
Amaris, mijn hond is ook DNA getest op afstamming net als zijn ouders. Ook het nummer kun je (in nl in elk geval) bij raad van beheer gewoon nagaan, echtheids "stempel" op stamboompapier, gegevens in het paspoort etc dus er is best wel wat te controleren. Als je dat allemaal naast elkaar legt valt het wel op als er iets niet kloppend zou zijn.
@Diandra: goed dat jij alles gecheckt hebt, maar eerlijk denk ik dat het merendeel dit niet doen. Als ik het LOSH nummer van mijn hond niet regelmatig nodig had bij inschrijvingen, dan had ik denk ik nooit zijn stamboom bekeken. Ik ken de fokker, ik heb de ouders gezien en het nest meermaals mogen bezoeken,ook achteraf nog vaak op bezoek geweest. Papieren waren voor mij toen niet belangrijk.
Dat kan toch helemaal niet! Hoe dan qua chip? Laat je dan ieman van st hubertus chippen met de officiele code die alleen voor belgische rashonden geldt en geef je dan aan dat je de stambomen niet wil? Dat lijkt mij onmogelijk. En een niet stamboom chip in hond zetten en stamboom erbij geven dan val je zo door de mand. Altijd wel iemand die er enigsinds verstand van heeft