Gekko liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:45

knollentuin schreef:
Onze oudste dochter heeft gekkos, en ik vind ze wel erg grappig[ [url=m/3efawj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is ook leuk!

TS wanneer krijg je je garg of had je nog niks op het oog?

Sem_

Re: Gekko liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 14:33

Ik heb er net een opgehaald! Een orange striped gargoyle van nu 3 maanden oud. Echt nog een kleintje!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:22

Ik heb in het verleden gekko's gehad, luipaardjes (light yellow) en tokehs :)
Hoop dat ik manlief over kan halen om weer een terra neer te zetten in ons nieuwe huis :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:33

Dat vraagt om een foto natuurlijk Sem! :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:04

Hee wat leuk! ik heb dan wel weer een heel ander soort gekko in huis. Hier een volwassen stel mad. grandis gekko's. Groene gekko's die genieten van warmte en vocht <3 Zal even een keer foto's zoeken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 16:49

Die zien er ook prachtig uit _Yasmine_!

Ik heb alleen nog een foto van in het vervoerbakje:

Afbeelding

Afbeelding

Hij (of zij) komt van reptielenwinkel de Kameleon in Tilburg. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:18

Aah gekko's zijn leuk! Heb zelf 2 luipaardgekko's gehad, hele leuke beestjes!
Kwam zelf ook altijd bij de Kameleon, hele vriendelijke en behulpzame mensen daar :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 20:31

Zo heb ik het ook ervaren ja, zeker een aanrader! Ze hadden nog een gargoyle zitten, maar die was
staartloos. Sowieso hebben ze daar hele bijzondere (en veel!) dieren zitten. :j Ik ben echt benieuwd
hoe hij uit gaat groeien! Leuk om er eentje vanaf kleins af aan te hebben en te kunnen zien groeien. :)

Veel (ex)luipaardgekko eigenaren hier. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:00

Leuk beestje! Ben benieuwd hoe hij er volledig fired up uit ziet. Is er nog een reden dat je specifiek voor deze soort gekko bent gegaan TS?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 21:25

Dit is mijn eerste reptiel dus ik wou een niet te moeilijk dier en ook een niet te groot dier om mee te
beginnen. Net als jij vind ik gekko's met een dikke staart minder mooi en ik wilde ook een terrarium wat
niet al teveel oppervlakte inneemt, dus de hoogte in is ideaal. :) Ik was rond aan het zoeken naar
verschillende soorten gekko's en toen kwam ik deze soort tegen.. Ik was gelijk verkocht en ik ben
dan ook gelijk informatie op gaan zoeken en filmpjes gaan kijken. Ik vind ze er heel mooi en bijzonder
uit zien, de veranderende kleuren en het kopje. Als een soort kleine krokodil. Heel fascinerend! Ik hou ook
wel van een gekko met wat body en dat heeft deze soort wel! Pluspunt vind ik ook dat ze best lang
kunnen leven en dat ze redelijk makkelijk hanteerbaar zijn ook al blijft het natuurlijk een kijkdier. :j

Wat vind jij zo leuk aan gekko's? :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:30

Maar hoe zijn die "tamme" gekko's dan eigenlijk? Ik snap best dat het niet vergelijkbaar is met een hond, maar kunnen ze b.v wel gezellig bij je zitten? Is er een teken van herkenning als ze je zien?

Die bij mij op de muren willen me niet kennen. -O- :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:34

Palmera schreef:
Maar hoe zijn die "tamme" gekko's dan eigenlijk? Ik snap best dat het niet vergelijkbaar is met een hond, maar kunnen ze b.v wel gezellig bij je zitten? Is er een teken van herkenning als ze je zien?

Die bij mij op de muren willen me niet kennen. -O- :D

Mijne zijn in zover hanteerbaar dat als ik honing op mijn hand smeer ze het eraf durven te likken. Bak is groot genoeg, zie verder geen reden om ze verder hanteerbaar te maken. Vind het wel makkelijk dat ze meteen van de raampjes springen als ik hem open doe :Y)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:05

Die van m'n dochter komen als ze je zien naar de schuif van het hok en klimmen op je arm, m'n dochter zit haar huiswerk te maken met gekkos op schoot, schouder of arm,

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 10:23

Wat leuk knollentuin!

Nog wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:29

Echt een kleintje nog!

Reptielen moet je eigenlijk zo min mogelijk hanteren imo. Zijn geen beesten die je veel uit hun bak moet halen. Zeker niet als je reptielen hebt die verwarmd zitten, telkens die temperatuurschommelingen zijn niet goed voor ze. Daarnaast hebben sommige soorten een gevoelige huid die je vrij makkelijk kunt beschadigen of kunnen ze in het geval van enkele gekko's bijv. hun staart loslaten bij stress.
Ik haal zelf die van mij er maar heel zelden uit. Als ik niet uitkijk hangt ze zo in m'n vingers trouwens want dan denkt ze dat het eten is. Moet echt even met mijn hand voor haar heen en weer zwaaien en dan ziet ze dat ik het ben en geen lekker hapje. Beetje grootheidswaanzin...
Ik wil wel dat mijn dieren een beetje te hanteren zijn voor het geval het nodig is (als ze ziek worden bijv.) dus af en toe haal ik haar er uit.

Ik ben al mijn hele leven gek op gekko's ( :)) ) maar mocht er vroeger als kind nooit een van mijn ouders. Vind het leuk dat veel soorten tegen glas etc. op kunnen klimmen en het is zo grappig als ze hun ogen schoonlikken. Ben voor de wimpergekko gegaan omdat ik dat een mooie soort vind, net een mini-draakje. Vind ze net wat meer gevormd en meer uitstralen dan bijv. de gargoyle. Al hebben die wel een erg schattig koppie. Staan bij mij wel hoog op m'n lijstje favoriete gekko's.
Al spannen leachies wat vorm betreft wel de kroon, dat is net een stuk bemoste boomstam :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 15:42

Ik ben zelf ook niet zo van het hanteren, ook niet bij mijn hamster. Toch alleen maar bang dat ze bijten. :') Een kijkdier is daarom ideaal voor mij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:49

Present :D

Ik heb de stenodactylus sthenodactylus (2 mannen, morgen in Hamm maar even kijken of er nog vrouwen zijn) en de tropiocolotes steudneri + nog 3 Lepidodactylus lugubris
(verder ook een aantal anolissoorten en gifkikkers, 2 koppels lygodactylus williamsi)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:49

En het leukste aan gekko's is misschien nog wel die glimlach <3

Afbeelding

+ dat een mooi ingericht terrarium met planten ed. ook leuk staat in de kamer :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:53

ivy_power89 schreef:
Present :D

Ik heb de stenodactylus sthenodactylus (2 mannen, morgen in Hamm maar even kijken of er nog vrouwen zijn) en de tropiocolotes steudneri + nog 3 Lepidodactylus lugubris
(verder ook een aantal anolissoorten en gifkikkers, 2 koppels lygodactylus williamsi)

Ik vind de koppies van Stenodactylus altijd zo schattig!
Jammer dat ze uit zulke droge gebieden komen, daar heb ik al genoeg van, mijn wimper zorgt voor wat planten :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:59

Dat koppie! :')

Oké, leuk wat meer info te lezen en soorten te zien. Wel duidelijk dat het meer kijkdieren zijn. Gelukkig genoeg te kijken in huis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:13

Wat een leuk topic! Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw vriendje. Ook ik heb een luipaardgekko gehad en wil nu graag een wimpergekko. Ik ben rustig aan het rondkijken, en me aan het inlezen. Ik heb geen haast.

Mijn profielfoto is mijn gekko Yana, die helaas is overleden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:45

Ik heb net mijn gargoyle opgehaald :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:04

Hey wat leuk! Heb je een foto? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:08

Ik zal morgen even maken bij het daglicht. Hij is wel heel actief, ik kan hem nu al niet meer vinden in zijn terrarium. _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 08:19

Haha ben benieuwd! Ik heb nu een kleine reptile cave in de bak staan maar ik vraag me af of dat eigenlijk wel iets is voor deze soort. Wat denken jullie?

Wat jammer dat je gekko is overleden Angela_. Hoe oud is ze geworden? Wimpergekko's zijn ook leuk!