Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:49

Al ik de mogelijkheid had was ik nu nog terug gegaan.

Dit doe je niet met een kind of iets dergelijks, dus waarom wel met een kat? Die hoort ook bij de familie... Als jij er kapot van bent dat je aangelopen kat weg is, hoe moeten anderen zich dan wel voelen.

Ik volg even, ik hoop dat je haar terug krijgt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:50

Misschien lees ik eroverheen maar hoe lang is de kat nu weggeweest? Daarbij begrijp ik niet dat je de kat hebt meegegeven, die vrouw is ook niet degene die is gaan voeren, toch?

(ook ik reageerde in het andere topic, dat ik bij een dergelijk telefoontje meteen op de stoep had gestaan om mijn kat mee te nemen, omdat ik zou denken dat dat de reden van het telefoontjes is)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:50

Tieneke schreef:
Monster_tos, dit is niet exact de andere kant van dat verhaal he. De mensen hier voeren het beestje gewoon. Hoe ik het begrijp zwerft deze kat nog steeds thuisloos rond, want ze zijn nu toch ook op vakantie. Maar ze voeren het diertje gewoon af en toe. Of ik begrijp het verkeerd.

In het andere topic heeft de ts daar de kat effectief in huis genomen en "woont" de kat ook al jaren bij haar.

Schijnbaar kwam poes af en toe 's nachts nog even een kijkje nemen hier maar meestal slaap ik dan dus tot vorige week had ik daar geen weet van :+
Al heb ik de eerste periode vaak zat 's nachts buiten gekeken.

Bij deze mensen mogen ze wat ik begreep wel binnen komen af en toe maar blijven ze over het algemeen allemaal buiten, deze mensen hebben in de tuin ook een hokje gemaakt met dekens. Kleedjes in de stoelen, voor de katten, en eten. Nu zij op vakantie zijn kunnen ze niet binnen en zijn er dus andere buren die ze voeren.

Tieneke

Re: Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:53

Maar ze nemen dus duidelijk niet de verantwoordelijkheid om de katten ergens onder te brengen als ze op vakantie zijn, dan moeten ze ook geen aanspraak willen maken op een kat die niet van hen is.

Nu is het natuurlijk ook geen uur meer om nog terug te gaan. Maar ik zou er morgen werk van maken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:55

future_vet schreef:
Monster_tos schreef:
Grappig, in een ander topic dat loopt gaat het precies andersom.. Woont al een jaar bij een bokker, en die heeft nu de eigenlijke eigenaresse gevonden. Bijna iedereen vindt dat ze de kat moet houden omdat deze al een jaar bij haar woont. Er was toen een bokker die zich afvroeg hoe men zou reageren als het precies andersom was. En nu is er een topic over!

Maar dat terzijde, volgens mij kan je een kat niet vertellen wat zn huis is. De kat gaat gewoon naar de plek waar hij zich het fijnst voelt. En helaas trekken de meeste katten zich dan weinig aan van wat het baasje wil. Ze was vlak bij jullie maar heeft er voor gekozen toch bij die andere mensen te blijven. Misschien accepteren dat ze het daar fijn heeft en daar graag wil blijven? Al snap ik ook wel dat dat voor jullie heel moeilijk is.

Verschil is dat de kat uit andere topic niet gechipt was, en dat er wel degelijk moeite is gedaan om baasje te zoeken.

In dit verhaal heeft kat gewoon een chip en is er dus geen moeite gedaan om baasje te vinden

Dit dus. Een heel wezenlijk verschil met het andere topic.

Ik denk dat in jouw geval de situatie zou laten zoals hij is. Je kan de kat nu wel weer terug in huis nemen, maar zij heeft het bij die andere mensen blijkbaar beter naar dr zn. Dus grote kans dat zodra je dr weer naar buiten laat ze weer vrolijk terug wandeld naar die andere mensen,tenzij je je hele tuin potdicht maakt.
Dat neemt overigens niet weg dat ik het ronduit asociaal vind dat zij jouw kat (bewust) gepikt hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:58

Kattenren in je tuin of op de andere manier je tuin afmaken.
Kat terug halen.
Poezebeest kan toch naar buiten maar wordt niet gekatnapt, niet plat gereden, rooft geen vis bij de buurman uit de tuin en schijt ook niet in de zandbak van de buurkinderen.
Allemaal blij. :D

Birdie60Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:44

elenaMM77 schreef:
dat is toch geen antwoord op het huidige probleem vrouwke.
als, als, als..
dat is makkelijk praten achteraf en geen oplossing voor nu

Ja klopt, maar als je hem/haar buiten laat lopen is de kans groot dat die weer terug gaat naar die mensen. Ook al is de poes van TS. Dat houd je dan niet tegen zo.
Dus mijn oplossing is binnenhouden dan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:56

Bel anders de dierenambulance voor advies. En vraag of ze eventueel langs willen komen om de chip uit te lezen.

En anders de wijkagent.
En inderdaad kan het zo zijn dat de kat zo weer hun kant op gaat. Daar kan je dan niks aan doen.
Of zo eigen dat het eten bij jou lekkerder is:P

Sterkte hoop dat het rustig opgelost kan worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:57

Tja weet je, dit krijg je dus als je katten buiten laat. Jouw kat vond het huishouden met twee jonge kinderen mischien te druk en heeft iets anders gevonden. Dat jij daar verdrietig van wordt is logisch. Het is ook absoluut niet fijn dat die mensen de katten voeren. Maar tenzij jij je kat binnenhoudt of je tuin katproof maakt dan heb je denk ik toch echt pech.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:07

Ohhh jeetje wat een nachtmerrie! Wij hebben zelf 3 katten, twee zusjes van 5 jaar oud, en een jong dondersteentje van 1. Ik ben stapeldol op alledrie en ik zou echt hartgebroken zijn als ik een van hen moest missen. Ik zou als ik jou was op een rustig moment de kat gewoon weer ophalen. En inderdaad de tuin katproof maken. Als ze bij die mensen altijd buiten blijven moet dat ophalen niet moeilijk zijn. Die mensen hebben zich de kat simpelweg onrechtmatig toegeëigend, en dat is niet jouw probleem. Wel heel fijn dat je nu weet waar ze is, en dat ze gezond en wel is.

Misschien zelfs even op amivedi kijken of daar advertenties tussen staan van katten die daar nu rondlopen? Er zijn vast nog meer mensen die hun kat missen. Ik vind het ècht niet kunnen, wat deze mensen doen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:21

Op deze manier ben ik ook een van mijn katten 8 maanden kwijt geweest. 2 straten achter mij woonde een vrouw die katten voerde. Na 8 maanden zat mijn kat ineens weer voor de deur en heb ik hem binnen gehaald. Hij zag er te goed uit voor een zwerfkat. De dag er op met. Hem naar de da geweest om de chip te controleren en ja hoor chip en naam.klopte. ben hem gaan volgen en kwam zo uit bij deze vrouwm town ik hem oppakte zag ze net uit het raam en vroeg waar ik met moos (zo had ze hem genoemd)heen ging. Sorry mevrouw maar dit is mijn kat en ik heb liever dat hij niet meer gevoerd qors. Ze was.er van overtuigd dat dit haar kat was en heb haar verteld dat hij gechipt was en op mijn naam stond. Toen deinsde ze terug. Kort daarna ben ik verhuist en is hij nooit meer weggeweest. Ik zou je kat terug halen, het is jouw kat en hij is gechipt dus je kan het aantonen

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:51

Ik zou de kat ook direct ophalen, het is jouw kat klaar. Ik begrijp echt niet waarom een van de buren komt om de kat weer op te halen, wat heeft zij daar nou mee te maken. Desnoods de chip laten uitlezen zodat je bewijs hebt dat het jouw kat is.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 09:49

zojuist een rondje gedaan maar haar niet gezien.

Straks nog eens rond, dan bel ik ook wel even aan bij de buurvrouw die gisteravond voor de deur stond.

Chip uit laten lezen zal niet veel afdoen aan het gevoel/de mening van deze mensen, ze twijfelen niet dat ze van mij is. Maar ik denk dat ze gewoon te gehecht aan haar zijn na al die tijd. Ze voeren haar al veel langer dan ze daar daadwerkelijk zit.

Dat de kat het hier niet (meer) fijn zou vinden is een mogelijkheid. Mocht ze hier echt niet meer willen wonen kunnen we altijd nog naar een oplossing kijken.
Maar dat ze hier (in ieder geval) vorige week in de tuin zat zegt ook wel wat, ze is ons niet vergeten.
En dan nog zoek ik liever zelf een huisje voor haar dan dat mensen haar zich zomaar toe eigenen, al begrijp ik heel goed dat ze daar nu ook haar plekje heeft gevonden.

Het is gewoon een k*t situatie, die helemaal niet nodig geweest was.
Ik ga haar in ieder geval terughalen en doen ons best de tuin af te zetten.

De tip om te kijken of de katten op amivedi staan vind ik erg goed! Dat ga ik doen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:15

Het zal me niks verbazen als die vrouw de kat naar binnen heeft gehaald op instructie van de buurvrouw :7

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 10:39

Daar ben ik dus zelf ook heel bang voor. Kan me wel voor mijn kop slaan.
Maar mocht ze nu 'ineens' weg zijn bel ik de wijkagent, dan laat ik het daar niet bij zitten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:52

Ik vrees dat je de kat nu niet meer te zien krijgt. Die zal waarschijnlijk binnen gehouden worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:07

Kirja schreef:
Daar ben ik dus zelf ook heel bang voor. Kan me wel voor mijn kop slaan.
Maar mocht ze nu 'ineens' weg zijn bel ik de wijkagent, dan laat ik het daar niet bij zitten.

Zou ik zeker doen!

Als je haar wel terug hebt zou ik ook even een belletje wagen met het verhaal.

Mocht er dan toch iemand verhaal komen halen dan is 1 belletje met de wijkagent voldoende voor back up, hoeft je dan niet de hele situatie uit de doeken te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:28

Kirja schreef:
Goof, Ja ontzettend dom ik weet het. Ze stond alleen echt met tranen in haar ogen en in de tijd dat ze hier stond heeft ze een keer of 4 bericht op haar telefoon gehad wat mij doet vermoeden dat ze op haar donder heeft gehad, al begrijp ik dan nog niet waarvoor.
Ik heb een aantal keer mijn kant proberen uit te leggen maar dat leek om de een of andere reden niet binnen te komen, ze was zo van streek.

Jouw kant van het verhaal? Het is toch simpelweg jouw kat?
Ik begrijp wel dat zij er ook verdriet van heeft, maar jij hoeft toch niet te komen met 'jouw kant van het verhaal'?

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:42

@TS: jeetje wat een waardeloze situatie! Maar ik vind dat je volledig in je recht staat door je kat weer naar huis te halen. Je hebt immers bewijs middels de chip. Misschien moet je even wachten op t moment dat ie zich weer laat zien of totdat de bewoner weer thuis is. Ik snap 't ook wel de buurvrouw die nu voert, zij kent de situatie niet en moet puur op jouw woord geloven dat die kat van jou is. Ik zou ook zoals haar toch de kat weer ophalen en de keus overlaten aan de bewoner zelf want zij heeft alleen beloofd te eten te geven. Zou raar zijn als mijn oppasser na mijn vakantie verteld ja, er stond hier ineens iemand aan de deur die beweerde dat het haar kat was en m dus heeft meegenomen...

Bewijs valt niet te leveren zonder de chip te scannen en dat kun je het beste regelen wanneer die bewoner er weer is.

@Amanda
Amandavd schreef:
Tja weet je, dit krijg je dus als je katten buiten laat. Jouw kat vond het huishouden met twee jonge kinderen mischien te druk en heeft iets anders gevonden. Dat jij daar verdrietig van wordt is logisch. Het is ook absoluut niet fijn dat die mensen de katten voeren. Maar tenzij jij je kat binnenhoudt of je tuin katproof maakt dan heb je denk ik toch echt pech.

Lekker makkelijk gedacht! Het probleem is in dit geval niet dat de kat buiten loopt maar dat die bewoner andermans katten gaat voeren! Het probleem zou dus niet zijn ontstaan wanneer die idioot andermans katten met rust laat en gewoon een eigen kat neemt om te voeren.

Zo ook voor mensen die voer achterlaten voor hun kat die buiten is...
Een kat die buiten loopt en verder prima gezond is (niet mank of anders niet in staat te springen of rennen) kan prima een dag buiten zijn zonder een bakje eten of drinken. Genoeg muizen vogels krekels en andere insecten die ze lekker eten. Je trekt juist andere katten aan op die manier die dan een lekker makkelijke maaltijd zien staan en zodoende ook bij hun eigen huisje vandaan worden gelokt. NIET DOEN DUS!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:07

"Pardon mevrouw ik zie net dat u mijn fiets in uw voortuin heeft staan, die ben ik al maanden kwijt!"
"Oh is die van u? die fiets vond ik zomaar op straat met de sleutels er in, dus ik heb hem onder mijn afdakje gezet."
"maar dat is mijn fiets, kijk maar naar mijn aankoopbewijs, ik neem hem graag weer mee, dank u voor de goede zorgen"
"oh nee dat wil ik echt liever niet, die fiets staat zo mooi onder mijn afdakje, ik houd hem nu al een paar maanden droog daar en ik ben er nogal aan gehecht geraakt"
"Och ja dat is ook zo, nou houdt u hem dan maar..."

Poes terug halen TS, als dat nog lukt, en volgende keer je wat steviger in je schoenen proberen te staan.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:16

Misschien hoe dan ook eens met wijkagent praten om je verhaal te doen? Kan hij meteen iets (laten) doen aan het voeren van andermans katten door die mensen. Wie weet zijn er idd wel meer mensen hun kat kwijt?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 12:30

Er is een 'klein' detail
waardoor het mij uiteindelijk beter leek de kat mee terug te geven. (Iets met de man van deze mevrouw die bij mij aan de deur stond). Achteraf denk ik, als het uit de hand was gelopen had ik gewoon de politie gebeld maar gister avond alleen thuis met mijn 2 kindjes leek dat de beste oplossing.

Ik heb haar zojuist wel gezien! Kreeg haar alleen niet te pakken en ze schoot bij die mensen de tuin in, voor de rest is volgens mij iedereen werken dus pak ik haar liever nu dan vanavond.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:32

Kirja schreef:
Er is een 'klein' detail
waardoor het mij uiteindelijk beter leek de kat mee terug te geven. (Iets met de man van deze mevrouw die bij mij aan de deur stond). Achteraf denk ik, als het uit de hand was gelopen had ik gewoon de politie gebeld maar gister avond alleen thuis met mijn 2 kindjes leek dat de beste oplossing.

Ik heb haar zojuist wel gezien! Kreeg haar alleen niet te pakken en ze schoot bij die mensen de tuin in, voor de rest is volgens mij iedereen werken dus pak ik haar liever nu dan vanavond.

Ik zou proberen terug te gaan met iets wat ze lekker vindt. En een bakje met brokjes waar je mee kunt rammelen.
Ik denk dat dat je beste kans is om haar uit de tuin te krijgen..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:37

Dustyenmax18 schreef:
Kirja schreef:
Er is een 'klein' detail

Ik zou proberen terug te gaan met iets wat ze lekker vindt. En een bakje met brokjes waar je mee kunt rammelen.
Ik denk dat dat je beste kans is om haar uit de tuin te krijgen..

Jep en in huis houden. Je kan via pinterest misschien katten ideetjes op doen van het houden in de tuin..

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:38

Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?

Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.

Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.