Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieneke schreef:Monster_tos, dit is niet exact de andere kant van dat verhaal he. De mensen hier voeren het beestje gewoon. Hoe ik het begrijp zwerft deze kat nog steeds thuisloos rond, want ze zijn nu toch ook op vakantie. Maar ze voeren het diertje gewoon af en toe. Of ik begrijp het verkeerd.
In het andere topic heeft de ts daar de kat effectief in huis genomen en "woont" de kat ook al jaren bij haar.
future_vet schreef:Monster_tos schreef:Grappig, in een ander topic dat loopt gaat het precies andersom.. Woont al een jaar bij een bokker, en die heeft nu de eigenlijke eigenaresse gevonden. Bijna iedereen vindt dat ze de kat moet houden omdat deze al een jaar bij haar woont. Er was toen een bokker die zich afvroeg hoe men zou reageren als het precies andersom was. En nu is er een topic over!
Maar dat terzijde, volgens mij kan je een kat niet vertellen wat zn huis is. De kat gaat gewoon naar de plek waar hij zich het fijnst voelt. En helaas trekken de meeste katten zich dan weinig aan van wat het baasje wil. Ze was vlak bij jullie maar heeft er voor gekozen toch bij die andere mensen te blijven. Misschien accepteren dat ze het daar fijn heeft en daar graag wil blijven? Al snap ik ook wel dat dat voor jullie heel moeilijk is.
Verschil is dat de kat uit andere topic niet gechipt was, en dat er wel degelijk moeite is gedaan om baasje te zoeken.
In dit verhaal heeft kat gewoon een chip en is er dus geen moeite gedaan om baasje te vinden
elenaMM77 schreef:dat is toch geen antwoord op het huidige probleem vrouwke.
als, als, als..
dat is makkelijk praten achteraf en geen oplossing voor nu
Kirja schreef:Daar ben ik dus zelf ook heel bang voor. Kan me wel voor mijn kop slaan.
Maar mocht ze nu 'ineens' weg zijn bel ik de wijkagent, dan laat ik het daar niet bij zitten.
Kirja schreef:Goof, Ja ontzettend dom ik weet het. Ze stond alleen echt met tranen in haar ogen en in de tijd dat ze hier stond heeft ze een keer of 4 bericht op haar telefoon gehad wat mij doet vermoeden dat ze op haar donder heeft gehad, al begrijp ik dan nog niet waarvoor.
Ik heb een aantal keer mijn kant proberen uit te leggen maar dat leek om de een of andere reden niet binnen te komen, ze was zo van streek.
Amandavd schreef:Tja weet je, dit krijg je dus als je katten buiten laat. Jouw kat vond het huishouden met twee jonge kinderen mischien te druk en heeft iets anders gevonden. Dat jij daar verdrietig van wordt is logisch. Het is ook absoluut niet fijn dat die mensen de katten voeren. Maar tenzij jij je kat binnenhoudt of je tuin katproof maakt dan heb je denk ik toch echt pech.
Kirja schreef:Er is een 'klein' detail
waardoor het mij uiteindelijk beter leek de kat mee terug te geven. (Iets met de man van deze mevrouw die bij mij aan de deur stond). Achteraf denk ik, als het uit de hand was gelopen had ik gewoon de politie gebeld maar gister avond alleen thuis met mijn 2 kindjes leek dat de beste oplossing.
Ik heb haar zojuist wel gezien! Kreeg haar alleen niet te pakken en ze schoot bij die mensen de tuin in, voor de rest is volgens mij iedereen werken dus pak ik haar liever nu dan vanavond.
Dustyenmax18 schreef:Kirja schreef:Er is een 'klein' detail
waardoor het mij uiteindelijk beter leek de kat mee terug te geven. (Iets met de man van deze mevrouw die bij mij aan de deur stond). Achteraf denk ik, als het uit de hand was gelopen had ik gewoon de politie gebeld maar gister avond alleen thuis met mijn 2 kindjes leek dat de beste oplossing.
Ik heb haar zojuist wel gezien! Kreeg haar alleen niet te pakken en ze schoot bij die mensen de tuin in, voor de rest is volgens mij iedereen werken dus pak ik haar liever nu dan vanavond.
Ik zou proberen terug te gaan met iets wat ze lekker vindt. En een bakje met brokjes waar je mee kunt rammelen.
Ik denk dat dat je beste kans is om haar uit de tuin te krijgen..