wortelsussie schreef:Zijn de kippies top zwaar dat ze enkel liggen?
Hoe hou je ze nu nou uit elkaar?
En.. Haha laatste vraag! Is ei 5 nog uitgekomen?
Heel schattig ik volg al een paar dagen !
De kippies zijn motorisch zwaar gestoord haha, geloof niet dat ze veel controle over hun lijfje hebben. Ze 'lopen' door op hun buikje te liggen, hoofsje ervoor en dan vooruit duwen met hun pootjes. Geen gezicht.
La Vie, de oudste tilt wel steeds vaker haar kopje op, zwiebert dan nog wel heen en weer maar kan hem wel zelfstandig even in de lucht houden. De rest heeft echt steun van een ander kippie of de nestwand nodig.
Uit elkaar houden is best goed te doen, zeker als je ze naast elkaar ziet. De oudste en de jongste verschillem echt veel, en doordat ze zo snel groeien hou je zelfs die met een halve dag verschil uit elkaar.

Hier zie je La Vie en Bamboo, Bamboo is echt mini vergeleken met haar. Vraag me trouwens wel af of het goed met Bamboo gaat, hij heeft het het zwaarst met al die oudere kippies lijkt het. Hij was niet zo levendig leek het. Nu kan het best dat dat zo lijkt omdat de rest al groter is hoor, maar ik hou hem even goed in de gaten.
Eitje 5 is onbevrucht, zoals ik al dacht. Ligt er nog wel bij als kacheltje en leunsteun voor de kippies. Foxy weet ook dat ze nog een ei heeft, dus als ik hem weg haal is het dikke paniek. Als het goed is verliest ze na een tijdje vanzelf de interesse erin, en houd ze hem dan niet meer warm of gooit hem zelfs het nest uit.