Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eilandje schreef:Wij hebben in het begin van de zomer ook bloedluis (eigenlijk geen luis maar bloedmijten maar iedereen noemt dat bloedluis) gehad in ons kippenhok. Voor we kippen hadden had ik het nochtans wit geverfd langs binnen en alle kieren dicht gekit, maar dat heeft dus niet kunnen voorkomen dat we last kregen van bloedluis. We hebben het hok dan eerst ingespoten met een vettig product (naam weet ik niet meer, kwam uit dierenspeciaalzaak) waar ze bleven inplakken. Dat een aantal keer herhaald. Dan helemaal uitgeschrobd met javel en geprobeerd zoveel mogelijk mijten kapot te branden, en dan ingespoten met For-mite en dat een aantal keer herhaald. Ook de kippen zelf ingepoederd met Zerox-P. Sindsdien gelukkig geen bloedluis meer gezien. Ik doe nu ook wel niet meer zoveel bodebedekking in hun hok. Vroeger deed ik overal in het hok houtkrullen maar dat blijkt ideaal te zijn voor bloedluis om zich in te verstoppen, nu enkel nog in de legnesten. Op de bodem ligt nu een dun laagje witkalk, dat verkopen ze eigenlijk voor duiven, en zo kan ik de uitwerpselen gemakkelijker verwijderen dan wanneer er niks ligt (omdat de uitwerpselen daardoor niet blijven plakken aan de bodem van het hok).