Mijn kat is ook gechipt, voor het geval dat.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lizzyy schreef:Onze kat komt ook buiten. Waarom? Omdat ik hem dat niet wil ontnemen. Jagen, sociaal contact, de "wereld" verkennen missen ze binnen naar mijn idee.
Als je je kat nooit buiten laat en opeens wel is de kans groter dat hij aangereden wordt omdat ze het niet gewend zijn. Onze kat komt vanaf dat hij naar buiten kon, buiten en meneer wacht netjes tot de auto's voorbij zijn of hij rent ze met een noodvaart voorbij.
Daarentegen kan het ook andersom. Stel je voor je huis vat vlam is onze kat buiten. Binnenkatten kunnen nergens heen.
Maar het belangrijkste voor mij, is dat hij buiten zijn natuurlijk gedrag kan vertonen wat binnen weinig kan.
Ja het is een risico, maar anders kan je niks meer doen. Kunnen wij ook niet naar buiten. Wij kunnen ook aangereden worden.
Femm_k schreef:Mijn katten komen beide lekker buiten. Dan ben ik maar lekker asociaal.![]()
Ik zie ze regelmatig door het raam hier door de weilanden huppelen tussen de schapen.
butengeweun schreef:Hier dragen de katten een bandje met straat en telefoonnummer in een koker. Ik hoop dat mogen ze aangereden worden of iets dat iemand ze of voor de deur legt of mij belt.
Reden van niet chippen, ik het het bandje al.
Yonker schreef:butengeweun schreef:Hier dragen de katten een bandje met straat en telefoonnummer in een koker. Ik hoop dat mogen ze aangereden worden of iets dat iemand ze of voor de deur legt of mij belt.
Reden van niet chippen, ik het het bandje al.
En wat nou als ze het kokertje kwijt raken? Of met de aanrijding het kokertje ergens heen schiet en niet gevonden wordt.... Waarom niet die paar tientjs er tegenaan gooien en chippen...
Maar goed ik hou mijn katten binnen, mede omdat ik ook 4 (of ja 5 eigenlijk) hoog woon en ze dus niet naar buiten kunnen. En ik ook als de dood zou zijn dat ze inderdaad overreden worden. Ik heb ze overigens wel gechipt, voor het geval ze ontsnappen.