Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
savannah030x schreef:Yvette81 schreef:Probeer het met wat zout in de bak op te lossen. Vaker water verversen.
En als je geen verbetering ziet toch maar even naar de dierenarts gaan.
Dankjewel voor de tip!
Btw morgen is de grote bak er
Flint09 schreef:Ik ben destijds bij dierenkliniek europaplein uitgekomen voor een consult over mijn zieke vis , niet duur en heel handig , hoef je tenminste niet met een vis op pad .
http://www.dierenkliniek-europaplein.co ... issen.html
chalpaca schreef:Bolle oogjes zijn meestal van tijdelijke aart, even afwachten of het weggaat zo niet kan er een besmettelijke infectie zijn. Hebben je andere vissen het ook? Als het blijft naar de dierenwinkel gaan die ook aquarium gedeelte hebben, daar gewoon even vragen of ze er wat voor hebben. Heb in een dierenwinkel stagegelopen en je wilt niet weten wat ze daar allemaal voor medicijnen tegen vissenziektes hebben, dus bij twijfel ga langs de dierenwinkel!
Temeraire schreef:Wat leuk dat je een nieuwe bak krijgt!
Ben benieuwd.
Wat betreft de ontsteking aan zijn oog: naar een vissendokter is het beste maar ik begrijp het ook wel als je dat teveel gedoe vindt.
Wat je kan doen is in de dierenwinkel esha2000 halen. Dat hebben ze in elke winkel wel en is een breed spectrum medicijn dat tegen veel dingen werkt. Het proberen waard.
Dan zou ik eerst de helft van je water verversen en dan starten met de behandeling. Dan kan ie daarna hopelijk fit het nieuwe aquarium in en kan je er ook wat nieuwe visjes bij doen
Nieuwe vissen kan je trouwens het beste opbouwen. Dus eerst je aquarium in laten draaien, dan 1 nieuwe erbij en paar weken later weer een nieuwe. Doe je er gelijk een paar bij dan is dat een te grote aanslag op je filter (en dus je waterkwaliteit). Gratis extra tip
Jelleee schreef:Heb je dan je oude water er in gedaan, omdat je je bak blijkbaar niet hebt ingedraaid?
Wat sluiers leuk vinden is wroeten in de bodem, verder vind ik mooie stukken kienhout altijd erg decoratief.