over 1,5 week komt onze Siberische boskat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Re: over 1,5 week komt onze Siberische boskat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:51

Wij hebben ook een Siberische boskat gehad
Erg prachtige en lieve katten, de onze hield wel erg van jagen :=
In de winter wel de vacht goed onderhouden, want er zitten in no time knopen in

Wij gaven gewoon Whiskas natvoer en droogvoer, aten ze allebei erg graag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:35

IMJ schreef:
De 2e kat zou dan al wel redelijk snel komen hoor! Binnen 6mnd.

Applaws las ik ook ja

Ga orijen en applaws etc is even vergelijken!

Nooit een kat van dan 9 maanden denk ik? En een kitten van 3 maanden? Zomaar samen zetten is mijn advies.

Een puber die zijn krachten wil meten en alles aan het ontdekken is moet je geen baby als speelgoed geven ;)

Dan zou ik een sociale oudere kat nemen.

Ik heb een maine coon x ragdoll en heb als grit heel fijn klinterend spul. Echt ideaal! Ook bij mijn langhaar geen probleem.

Overigens katten zijn van oorsprong wel! groepsdieren maar zit ingewikkeld in elkaar. Wordt opgebouwd via nakomelingen enz. Heel verhaal ;) maar in principe geen alleen levende dieren maar wel kieskeurige dieren.

Mijn kat gaat tijdens mijn vakantie naar adres met 5 langharige katten. Dat gaat best oke (geen vrienden maar geen gevechten). Kittens gaat ook goed (heeft zelf een nest gehad na gezondheidstesten). Maar volwassen korthaar katten dan vecht ze zich liefst dood.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 10:12

Zal eens overleggen met de fokster.
Die heeft ook allerlei leeftijden bij elkaar. Mogelijk is haar advies ook langer te wachten hoor!

Verder bedenk ik me ineens, hoe zal de eerste nacht gaan? Ik heb genoeg pups opgevoed om te weten hoe dat gaat. Maar bij katten geen enkel idee.
Mijn vriend zei al: Ik slaap wel beneden :D
Hoe doen jullie dat?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:16

Gewoon lekker naar bed gaan. Dan kan de kitten op z'n gemakje het huis verkennen zonder 'enge' mensen in de buurt. Katten zijn heel erg omgevingsgebonden en iets minder mensgebonden dan honden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 13:22

Ah! Goeie tip! Dank :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:27

En: is hij er al? Ik ben wel benieuwd naar je mooie kat!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 21:41

Klein probleempje opgetreden.
Kat is ziek :( . Fokster durft hem niet mee te geven. Hij groeit niet voldoende (valt zelfs af) en eet slecht.
Ik vind het echt top van haar dat ze hem houdt totdat hij echt helemaal in orde is. Inmiddels is hij meerdere keren bij de DA geweest en vooralsnog tast ook hij in het duister.

Voor de kat heel sneu en voor ons heel jammer.
Inmiddels heeft ze een volgend nestje en ons gevraagd niet op deze ene kat te hopen omdat ze er zelfs aan twijfelt of hij wel goed komt. Een kat die komt er wel maar we hadden onze zinnen toch een beetje op deze gezet..
Fokster zei ook, ik ga lang genoeg mee om een kwakkelkat te herkennen en ze vreest dat dit er 1 is. Voorlopig blijft hij bij haar. Als hij maanden goed is en goed groeit biedt ze hem weer aan. Als wij over 1 maand horen dat hij het goed doet gaan we mogelijk alsnog voor deze hoor, hoewel dat misschien toch ook weer niet wijs is.

Wel raar. We hadden het huis helemaal voorbereid op de komst. Grote krabpaal, kattenbak, voerbakjes, speeltjes en meerdere ligplekken staan klaar. Nu de kat nog.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:10

Wat jammer! Ik kan me goed voorstellen dat het tegenvalt, zeker als je je zinnen op deze kat had gezet. Wel heel goed inderdaad van de fokker dat ze hem houdt totdat hij in orde is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:19

Heel correct van de fokker. Jammer voor jullie. IK zou denk ik aanraden om toch een jong uit het nieuwe nestje te kiezen, vooral ook omdat jullie geen ervaren kattenhouders zijn. Gezien het standpunt van de fokker denk ik niet dat 'jullie' kat slecht terecht zal komen, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:30

Ik stuur je een pb

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 12:38

Ik ben ook niet bang dat hij slecht terecht gaat komen hoor! Vind hem gewoon prachtig! En weer 2,5 maand wachten voelt zo lang! :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:17

IMJ schreef:
Ik ben ook niet bang dat hij slecht terecht gaat komen hoor! Vind hem gewoon prachtig! En weer 2,5 maand wachten voelt zo lang! :D

Dat kan ik mij voorstellen maar dat heb ik helaas ook aan de hand gehad, ik had een kitten gekocht en mijn tweede sibeer zou daarna komen als vriendje want hij vond het alleen zitten toch niet zo leuk. Twee weken voordat het vriendje zou komen is mijn kitten van nog geen jaar zeer onverwachts overleden |(

De fokster (een andere dan van mijn eerste kitten) vond het heel erg voor ons en heeft ons aangeboden om hem nog een paar weekjes langer te houden. Uiteindelijk hebben wij hem wel die dag op gehaald die we afgesproken hadden en omdat er een andere kat uit de cattery ook zwanger was gevraagd of we op de wachtlijst konden voor een vriendje voor de tweede kat. Maar ja, die waren nog niet geboren. Uiteindelijk heb ik nu twee heerlijke siberen, half broertjes van elkaar en het is het wachten zeker waard geweest. Ik ben wel intens verdrietig geweest en de wachttijd op de derde kitten hebben wij het verlies kunnen verwerken.

Ik vind het heel netjes van de fokker dat ze de kitten houden omdat hij niet helemaal lekker is. Zo zouden ze allemaal moeten zijn!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:59

Ach wat jammer voor jullie zeg! Maar, misschien beter een gezond katje waarop je moet wachten dan een "kwakkelkatje" zoals de fokker zelf aangeeft .... Echt sneu voor het kitten en voor jullie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 09:09

We konden niet meer wachten, in overleg met de fokker ergens anders een katje gehaald. We hebben hem vanaf zaterdag in huis! De andere houden we in optie, mocht hij toch geheel opknappen en het een poos goed doen dan halen we hem alsnog!

We hebben nu een silver/blue tabby katertje van 14 weken. Hij doet het hartstikke goed na even de eerste 2 dagen wat van de leg te zijn geweest. Hij klimt, speelt, eet en slaapt en mijn dochter (wordt over 2,5 maand 2) is ontzettend lief voor hem, knuffelt zachtjes en wil graag spelen. 'Ahhh miauw' en dan knuffelt ze hem. Ze begrijpt dat hij een baby is en een beetje voorzichtig moet zijn. Andersom moet hij ook voorzichtig met haar zijn.

Mocht ik het even niet meer weten, went ik me weer tot jullie!
Dank voor alle tips en tricks so far!!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:16

IMJ schreef:
Een waterfonteintje zou drinken bevorderen las ik! Kent iemand dat?

Ik wilde dit net aandragen. Katten drinken over het algemeen slecht maar een fontein bevordert drinken. En dat voorkomt veel niet problemen bij katten.

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot! !

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 09:26

Fontein staat er inmiddels maar lijkt minder interessant dan een vers bakje stilstaand water. Dus heeft hij nu beide staan.
Dank!

Hij is vandaag voor het eerst alleen thuis.
Vond het toch best sneu.
Hij heeft een circuit van Cat-it staan en is erg druk met kijken naar onze gerbils in terrarium waar hij dus absoluut niet bij kan. De Gerbils interesseert het helemaal niets en graven en eten rustig daar waar de kat ligt. Vermakelijk voor de kat dus die met zijn pootjes tegen het raam slaat en de Gerbils lijken hem gewoon uit te lachen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:32

Drinkbakje neemt onze kat alleen als er niemand in de buurt is xD Anders staart ze ons aan net zolang tot we de kraan zacht aanzetten en ze daaruit kan drinken O:) Katten gebruiken zelden wat je voor ze koopt :') Ook kattenmandjes enzo moesten onze katten niets van weten 8)7

Verder heel veel plezier van je kat!

En als laatste tip, kijk vooral goed naar hoe je kat reageert op de spullen/voeding die je gebruikt. Eet hij weinig? Probeer eens ander voer bijvoorbeeld. Wij zijn uiteindelijk overgestapt naar royal canine sensible omdat onze kat veel last had van haar darmpjes. Als we nu groente vrij eten geven is er niks aan de hand O:) Onze krijgen trouwens altijd al s'ochtends vleeszakjes van Gourmet (natvoer) en over de dag meerdere keren brokjes. Onze vorige katten (16, 18 en 19 geworden) hebben daar nooit problemen mee gehad en onze huidige kat (Main coon van 13) doet het er ook prima op. Zij houd van de afwisseling xD 2 dagen op rij hetzelfde zakje wordt hem niet en langer dezelfde snoepjes raakt ze op uitgekeken.

Heb je trouwens een foto van het kittentje? Ben heel benieuwd O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 10:42

Ik ben nu aan het mengen met de brokjes van de fokker. Heb zelf Purizon kitten (klein zakje) gekocht. Dat vindt hij (tot nog toe) heerlijk. 70% vlees en geen granen.

Daarnaast wat verschillende blikjes/pouches met natvoer (van Almo, Animonda tot Natures en zelfs iets van Felix van de fokker meegekregen. Maar Felix zit volgens mij niet zo heel veel vlees in.)

Heb voerwijzer gebruikt. Daar staat wel op dat natvoer van de supermarkt eigenlijk nog beter is dan het beste merk brok. Of dat nu echt zo is? Bergijp wel dat vocht heel belangrijk is en dat zit natuurlijk in natvoer.

Wil me toch beperken tot natvoer met meer dan 50% vlees.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:28

Als natvoer zou je ook kunnen kopen: Cosma Nature, Almo Nature Legend, Applaws, Taste of The Wild en eventueel Feline Porta 21 of Granatapet.
Ik bestel deze online bij Zooplus in Duitsland, die is goedkoper dan Zooplus.nl

Veel plezier met je nieuwe kitten! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe hij eruit ziet *-:) en noemt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 22:26

Zooplus heb ik al het eea besteld. Goeie tip dld!

Ja ik ga verschillende blikjes proberen. Animonda ziet er goed uit qua inhoud en prijs maar eet hij dan weer niet. Kritische dieren hoor :D

Hij heet Mimo!

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:19

Mooi diertje!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:41

Oooh wat is hij mooi <3 <3 <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:02

Hij heeft wel wat weg van onze! Kruising sibeer x noor

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 06:22

Ja Dank! :D we zijn blij met hem!
Mooie Kat hoor yvankx

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:11

Hij lijkt ook wel een beetje op onze Main Coon xD (heb niet heel veel mooie foto's van dr)

Afbeelding
Afbeelding

Mimo is wel echt heel leuk! Geniet er maar van