zwerfhond uit ecuador halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:30

xTesske schreef:
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb een organisatie gevonden die al mee denkt met mij dat is fijn.

Om jullie vraag te beantworden waarom deze hond. Ik voel gewoon iets bij dit diertje soms heb je een klik en soms niet en nu voel ik een heel sterk gevoel naar dit hondje. En dat kan ik niet zo maar laten rusten. Tuurlijk het gaat geld kosten, tuurlijk en kan gaan rozen geur en manenschijn worden maar ik heb een gevoel dat ik dit diertje het gelluk van de wereld wil geven.

Over de vraag met mijn vriend, ten eerste ik woon niet samen met hem. En hij geeft zeker om het diertje maar hij maakt zich zorgen en is bang dat we ziek worden van haar. Daarom durft hij haar niet aan te raken enzo.

Super ts! Hopelijk gaat het allemaal lukken :) zou zo fijn zijn voor dat diertje.

BigOne

Re: zwerfhond uit ecuador halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:45

Heeft je vriend last van smetvrees of zo, wat een miepdoos. Gaat hij ook gillen als hij een muis ziet??

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:49

spannend ts hoop dat het je lukt...gevoel volgen!
Hoe oud denk je dat hij/zij ongeveer is...of heb ik daar overheen gelezen?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:55

Waarom zou je een zwerfhond die alle vrijheid gewend is, naar Nederland halen waar ie in een huis moet leven en aan een riempje moet lopen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:24

gillian schreef:
Waarom zou je een zwerfhond die alle vrijheid gewend is, naar Nederland halen waar ie in een huis moet leven en aan een riempje moet lopen?

Om hem een beter en liefde vol leven te geven waar hij niet hoeft te struinen naar eten en vuil water om te drinken :)*

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:39

Maar denk je nou werkelijk dat je die hond daar blij mee maakt?
Die leeft z'n leven zoals ie gewend is, in vrijheid, zoekend naar voedsel.
Hier moet ie aan een riempje lopen, weg vrijheid.
Ok, hij krijgt voedsel, water en "liefde", maar die liefde geeft zo'n beest geen ruk om als ie geen vrijheid heeft.

Zie ze zo vaak voorbij komen op m'n werk, de zogenaamde "rescue" hondjes...
De een nog banger als de ander. Los kunnen ze niet want dan naaien ze eruit.
Ik vind het vooral heel egoistisch van mensen om zo'n hond van z'n vrijheid te beroven omdat mensen denken dat ze zo'n hond dan redden en een beter leven kunnen geven.
Die hond maakt het geen ruk uit of ie van de vuilnisbelt eet. Die is niet anders gewend.
Het maakt die hond geen ruk uit als ie morgen doodgereden wordt. Die leeft gewoon z'n leven daar en dat vind ie prima.
Laat die honden lekker in hun eigen land in vrijheid leven. Die doe je geen plezier met een stressvolle qarantaineperiode, met dierenartsbezoeken, entingen, weet ik hoeveel vreemde mensen, vliegen, ineens aan het riempje lopen en in een zeer beperkte ruimte moeten leven waar ze verplicht geknuffeld worden.

Zo ook de puppys uit die landen... Gewoon broodfok uit een ander land.
Iedereen zit hier te miepen over broodfok en het in stand houden daarvan, maar die rescue puppys is doodgewoon broodfok in Spanje ed...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:50

Oke.

En al die honden die in dat soort landen massaal worden gedood omdat ze een plaag zijn? Zou de hond van ts zomaar ook kunnen overkomen.

Tevens trek ik mij hierbij weer terug, succes TS!!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:58

gillian schreef:
Iedereen zit hier te miepen over broodfok en het in stand houden daarvan, maar die rescue puppys is doodgewoon broodfok in Spanje ed...

Dit is een absolute leugen! De meeste pups zijn van niet gesterilliseerde straathonden. Dus geen broodfok!
Een ander groot deel van eigenaren die hun teef (aan de ketting/op het terrein/etc) 'ineens' met pups aantreffen. En daarvan zijn er zat die de pups verzuipen/dumpen/de hersens inslaan.

Hoezo moedwillige broodfok????

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:02

Daarom haal die pups dan ook niet hierheen maar steek dat geldt in goede preventie.
Anders verandert er nooit watcen wordt de populatie zielige straathondjes met de dag groter

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:14

Succes TS!
En laat je niet gek maken :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:16

Palmera schreef:
gillian schreef:

Dit is een absolute leugen! De meeste pups zijn van niet gesterilliseerde straathonden. Dus geen broodfok!
Een ander groot deel van eigenaren die hun teef (aan de ketting/op het terrein/etc) 'ineens' met pups aantreffen. En daarvan zijn er zat die de pups verzuipen/dumpen/de hersens inslaan.

Hoezo moedwillige broodfok????

Absolute leugen?! Dat zeiden ze een aantal jaren geleden hier ook...

Gillbo schreef:
Daarom haal die pups dan ook niet hierheen maar steek dat geldt in goede preventie.
Anders verandert er nooit watcen wordt de populatie zielige straathondjes met de dag groter

Idd moet het probleem aangepakt worden, dan lopen er niet zoveel "zielige" straathonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:25

Gillan, weet eerst de echte feiten voordat je rare uitspraken gaat neerzetten die niet kloppen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:30

gillian schreef:
Ok, hij krijgt voedsel, water en "liefde", maar die liefde geeft zo'n beest geen ruk om als ie geen vrijheid heeft.

Ik vind het vooral heel egoistisch van mensen om zo'n hond van z'n vrijheid te beroven omdat mensen denken dat ze zo'n hond dan redden en een beter leven kunnen geven.
Die hond maakt het geen ruk uit of ie van de vuilnisbelt eet. Die is niet anders gewend.
Het maakt die hond geen ruk uit als ie morgen doodgereden wordt. Die leeft gewoon z'n leven daar en dat vind ie prima.
Laat die honden lekker in hun eigen land in vrijheid leven. Die doe je geen plezier met een stressvolle qarantaineperiode, met dierenartsbezoeken, entingen, weet ik hoeveel vreemde mensen, vliegen, ineens aan het riempje lopen en in een zeer beperkte ruimte moeten leven waar ze verplicht geknuffeld worden.

Ik weet niet hoor, maar nu scheer je een hele groep over 1 kam, wat eigenlijk niet eerlijk is.
Onze hond was een straathond, vrijheid gewend. Hij is in Kroatië aangereden geweest en daardoor van de straat gehaald. Uiteindelijk voor betere zorg naar Nederland gehaald, waar hij nu geniet van een luizenleventje waar zijn natje en zijn droogje voor hem klaar staat. Hier geniet hij duidelijk van alles wat wij hem kunnen bieden. Los lopen waar mogelijk. Zoveel mogelijk uitwaaien in het bos...dus het riempje (waar hij overigens geen probleem van maakt, als we die pakken dan stuitert hij net zo vrolijk mee) is nagenoeg niet van toepassing. We sporten (zwemmen, waar hij dol op is) met hem, om zijn oude blessure zo goed mogelijk soepel te houden. Angsten? Het enige wat hij niet fijn vind is vuurwerk, maar verdere angsten kent hij niet. Dus los kan zou zo'n hond niet kunnen want dan naait hij uit? Wat een onzin!

Onze Storm is daarvan niet het enige voorbeeld. Met hem vele anderen die ook hier in Nederland genieten van hun nieuwe leven zonder angsten.

Om nog maar te zwijgen over mensen/dieren die gewoon duidelijk dié klik hebben, zo'n speciale klik, dat je een hond blij zou kunnen maken met jouw gezelschap in een liefdevol thuis :j

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:34

gillian schreef:

Dat dus _/-\o_. Het is trouwens niet aan te raden een hond uit Ecuador mee te nemen. Wie weet waar voor ziektes zo'n beestje allemaal mee kan brengen. Dan kan je andere honden in Nederland ziek mee maken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:37

Cowgirl schreef:

Ik vrees dat ik ook aan de kant van de sceptici sta. Kijk wat het aan geld kost om één hond naar NL te halen, stop dat bedrag in een plaatselijk project voor opvang en preventie (castratie/sterilisatie) en je helpt veel meer dieren dan alleen deze ene.

Want zoals ook al genoemd, zonder de sfeer van de omgeving smaakt die fantastische vakantiewijn thuis vaak toch net even anders. En als dan thuis blijkt dat jullie echt aan een hond toe zijn hebben ook de Nederlandse asiels en opvangorganisaties de nodige dieren de maar al te graag een gouden mand krijgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:44

Mazida schreef:
Dat dus _/-\o_. Het is trouwens niet aan te raden een hond uit Ecuador mee te nemen. Wie weet waar voor ziektes zo'n beestje allemaal mee kan brengen. Dan kan je andere honden in Nederland ziek mee maken.

Jij hebt nog nooit gehoord van een dierenarts, bloedonderzoek, medicijnen en inentingen? Dat kunnen ze daar ook hoor.

Los daarvan: TS opent een topic omdat ze verliefd is geworden op een straathondje. Die wil ze graag naar Nederland halen.
Waarom moet er dan weer altijd hetzelfde geleuter aan te pas komen dat de asiels in NL ook vol zitten? Alsof we dat niet weten! Betekent dat dan dat je geen hond meer mag importeren? Hou nou toch op!

Om nog maar te zwijgen over alle ronduit beledigende opmerkingen t.o.v hardwerkende en goed bedoelende dierenwelzijn organisaties.
Om te spugen!

@TS: heel veel succes. Ik duim voor je dat het hondje gezond is en dat het allemaal lukt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:45

Fivaldi schreef:
J
Ik wilde een paar maanden terug een hond meenemen uit Lapland, maar ik vertrok al over 10 dagen... dus die 21 ging ik al niet meer redden.

Russisch Lapland dan? Want vanuit Noorwegen, Zweden en Finland is het normaal gesproken zo lastig niet. Worden ontzettend veel honden naar het buitenland verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:02

Mazida schreef:
gillian schreef:

Stel beestje heeft allemaal ziektes, dan heeft ts er nu dan in ieder geval voor gezorgd dat hij de juiste zorg kan krijgen. Bij goede organisaties die er voor dit
soort dieren zijn!
Echt, en dierenartsen etc bestaan ook in Ecuador om beestje te testen...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:14

volgens mij opent TS een topic met de vraag of iemand haar kan helpen en vraagt ze niet om een discussie te starten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:28

Palmera schreef:
Mazida schreef:

Jij hebt nog nooit gehoord van een dierenarts, bloedonderzoek, medicijnen en inentingen? Dat kunnen ze daar ook hoor.

Los daarvan: TS opent een topic omdat ze verliefd is geworden op een straathondje. Die wil ze graag naar Nederland halen.
Waarom moet er dan weer altijd hetzelfde geleuter aan te pas komen dat de asiels in NL ook vol zitten? Alsof we dat niet weten! Betekent dat dan dat je geen hond meer mag importeren? Hou nou toch op!

Om nog maar te zwijgen over alle ronduit beledigende opmerkingen t.o.v hardwerkende en goed bedoelende dierenwelzijn organisaties.
Om te spugen!

@TS: heel veel succes. Ik duim voor je dat het hondje gezond is en dat het allemaal lukt.

Sommige mensen hier zouden eens een vakantie moeten spenderen met vrijwilligers werk op een buitenlands asiel.
Dan doe je pas wat nuttigs ipv TS maar afkraken dat ze iets wil ondernemen voor een hond in erbarmelijke omstandigheden.

Ik hoop in ieder geval dat het dier op de juiste plek komt of dat nou hier is of daar in een opvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:37

Denk niet dat er sprake is van afkraken. Enkel een nuchtere blik van buitenaf en denk dat dat absoluut niet verkeerd is in zulke situaties.

En nee. Ik doe inderdaad geen vrijwilligerswerk op de locaties daar. Zou het graag willen maar iets met een gezin. Dan moet je keuzes maken :+

Ik vind vrijwilligerswerk dáár doen wel iets anders dan een 'zielig' dier mee naar hier nemen. Zoals gezegd; wie doe je er exact een plezier mee.. Is het voor je eigen gevoel? Wie zegt dat die hond kan aarden hier.. Of wordt ie, als het niet lukt, weer terug gebracht naar Ecuador? :+

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:39

Anoniem schreef:
Denk niet dat er sprake is van afkraken. Enkel een nuchtere blik van buitenaf en denk dat dat absoluut niet verkeerd is in zulke situaties.

En nee. Ik doe inderdaad geen vrijwilligerswerk op de locaties daar. Zou het graag willen maar iets met een gezin. Dan moet je keuzes maken :+

Ik vind vrijwilligerswerk dáár doen wel iets anders dan een 'zielig' dier mee naar hier nemen. Zoals gezegd; wie doe je er exact een plezier mee.. Is het voor je eigen gevoel? Wie zegt dat die hond kan aarden hier.. Of wordt ie, als het niet lukt, weer terug gebracht naar Ecuador? :+

Dat is precies wat ik bedoel.

Vrijwilligerswerk hoef ik daar niet te doen. Werk hier in NL in een dierenpension en kom dus genoeg honden tegen waarvan ik denk had hem
lekker daar gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:37

Niemand vindt het raar dat we paarden importeren en exporteren, of een leuke vent

Maar een hond dat kan niet want er zitten er genoeg in het asiel in Nederland.

Dat is met paarden net zo toch. Waarom een geweldige ijslander importeren er zijn genoeg leuke kruisingen in Nederland te koop.......

Nou omdat de ijslander aan de eisen van de nieuwe eigenaar voldoet. Dat is met deze hond blijkbaar ook zo, niks mis mee.
Niet heel praktisch, maar dan kunnen we wel met alles stoppen als het allemaal praktisch moet zijn.

Succes TS

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:23

Ik ben een volger en erg benieuwd of het ts lukt.
Wat mijn voorganger zegt vind ik ook.
Waarom de rest wel en geen hond.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:56

bigone schreef:
Heeft je vriend last van smetvrees of zo, wat een miepdoos. Gaat hij ook gillen als hij een muis ziet??

Straathonden in ontwikkelingslanden niet aanhalen heeft niet echt iets met smetvrees te maken maar vooral met gezond verstand.