Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:24

he bah vervelend!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:30

Waarom ga je niet naar haar huis, neem een vriend/vader/oom mee, en haal je je kat weer op? Hij is al een maand weg??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:32

Maureen95 schreef:
Maar Brainless hoe kan je dan ooit bewijzen dat die kat van jou is?

dierenartsdossier laten uitprinten met de gegevens van je kat erbij.
Vaak als je de kat hebt laten chippen noteren ze dat ook in het bestand en staat het ook meteen in het dossier.
Je moet kunnen aantonen dat het jouw kat is door bewijzen over te dragen zoals een dierenartsdossier, bonnen van aankoop voer/grit etc, evt een overeenkomst van aankoop/overname.
Chipregistratie is appeltje-eitje, ik kan bij wijze van een kat van straat plukken, chipnummer opzoeken en invoeren bij de backhomeclub en zo de kat op mijn naam registreren, meeste katten worden nl niet geregistreerd of de registratie wordt niet bijgehouden.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:36

Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Lieve buurvrouw van verderop voerde onze kat en hield hem binnen. 'Want hij was mager en slecht verzorgd'. Het was een dikke maine coon kruising :Y) we hebben de buurtpolitie, politie, dierenbescherming er bij gehad. Met de politie konden we de kat uit haar huis halen. Maar elke keer als onze kat weer naar buiten wou, ging hij weer naar de buurvrouw. Daar kreeg hij blikvoer, bij ons gewoon kattenbrokken. Dus de keuze was voor de kat snel gemaakt.

Uiteindelijk was het zo geen leven voor die kat, we hebben hem aan onze oom en tante gegeven, en daar voelt hij zich lekker thuis :) dus dat is fijn. Wij van het gestress af waar onze kat is, en de buurvrouw kan de kat niet steeds weer pakken.

Mijn enige tip: geef lekkerder voer dan de buurvrouw. :Y)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:37

Ik had ook een keer dat ik dacht dat me kat bij iemand binnen zat en heb uiteindelijk de politie gebeld en die waren wel langs gegaan alleen helaas zat mijn kat daar niet binnen
dus ik zou gewoon de politie bellen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:43

Maureen95 schreef:
Maar Brainless hoe kan je dan ooit bewijzen dat die kat van jou is?

Loslaten... dan komt ze zo weer teruggelopen :+
Hoe vaak ik haar niet heb teruggebracht en zij haar gehaald hebben...
Maar als zij haar terug willen... prima, maar dan zouden ze haar echt binnen moeten houden.
In goed overleg met de oude eigenaren is de kat hier gebleven hoor, dus het geen drama/probleem hier.

Chippen is niet verplicht en oudere honden hoeven ook nog niet verplicht gechipt zijn.

In mijn vorige huis had ik juist steeds een kat binnen die niet van mij was.
Ging ook zo in de wieg/box liggen; dat was pas een probleemgeval (de eigenaren dan).
Later toen wij katten kregen hebben wij de tuin afgezet met stroomdraad zodat onze katten er niet uit konden.
Wilde gewoonweg niet dat zij problemen bij een ander konden veroorzaken omdat ikzelf had meegemaakt hoe vervelend dat is.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:46

Pff wat vervelend.
Maar al een maand weg!? Ik had het zelf echt nooit zolang laten duren. Ik zou elke dag meerdere keren aanbellen en had, als ze niet open doet, allang de politie of dierenambulance gebeld. Vooral als ze het al bij meer katten heeft gedaan misschien een aanklacht indienen met de andere betrokken eigenaren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:48

Ik zou beginnen met de politie bellen, verhaal doen en je kat terug halen. Daarna kan je je af gaan vragen hoe je je kat in je eigen tuin gaat houden, want als hij daar binnen 5 minuten weer op de stoep staat te mauwen is het geen doen natuurlijk

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:57

Ik heb het andersom gehad. Toen mn ex hier wegging, wilde mijn ene kant niet meer thuis blijven. Echt tot mij en de andere kat aanvallen aan toe. Hij liep op dat moment elke keer naar mijn ouders toe (400 meter verderop), heb hun en hun buren gevraagd hem geen eten te geven in de hoop dat hij zelf terug zou komen. Paar keer opgehaald en hier binnen gezet, werkte ook niet. Toen hij op een gegeven moment zó lelijk deed (leek serieus wel een andere kat en nee, het was niet medisch want in de tussentijd hebben we netjes de dierenarts bezocht :j) hier in huis én ook nog eens nijdig ging pissen (dus: mauwen, geen reactie, op schoot en mauwen, eraf springen, mauwen, zorgen dat ik keek en bam, sproeien), heb ik met de buren van mijn ouders samen besloten dat zij hem zouden adopteren. hij wilde immers graag daar zijn. Hun kinderen waren ook weg van hem en bij hun was-ie wel de oude, vertrouwde Balou die ik voorheen ook kende. Daar heeft-ie nog een paar jaartjes prima geleefd.

Als het een situatie geweest zou zijn als bij jou TS, had ik echt elke dag op de stoep gestaan bij die mensen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:07

Hier een andere situatie, al wordt de kat niet binnen gehouden/geëigend.
Ik heb een wat oudere magere kat, welke sowieso nooit dik is geweest.
Helaas een echte buitenkat, opent zelf deuren en springt desnoods van 1 hoog uit het raam om buiten te kunnen komen.
Nadat ik hem 3 dagen kwijt was een rondje door de buurt gelopen, bleek 3 straten verderop te zitten.
Zag wat schoteltjes in de bosjes staan, dus 1+1 was snel opgeteld.
Na een paar keer ophalen trof ik degene die mijn kat voert, er zitten daar wat zwervers die hij voert en kan mijn kat daar moeilijk weg houden.
De man was gelukkig heel aardig, eigent de kat niet toe en vind het geen probleem om hem voer te geven.
Eens in de 2 a 3 dagen komt de kat weer naar huis, krijgt eten en gaat weer weg.
Ik blij, kat krijgt extra voer en aandacht, man blij want doet een goede daad.
In de winter komt de kat wel meer binnen gelukkig.

We hebben ook een kat gehad die na verhuizing telkens terug naar het vorige huis ging.
In goed overleg is de kat daar gebleven.

Katten zijn bijzondere dieren!
Maar niemand heeft het recht om een kat toe te eigen waarvan niet zeker is dat het een zwerver is.
In geval van ts zou ik de politie om raad vragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:11

Mijn vriendin had dit ook: kat bij buurtmensen. Zij eerst netjes in gesprek, maar de kat bleef naar hun toe gaan. Die mensen geven alle buurtkatten dus eten. Maar hielden ze ook binnen..

Uiteindelijk zelfs politie gebeld. Wijkagent in gesprek met hun, en het kwam erop neer: kat is geen bezit en die loopt los buiten. Dus eigen risico. Die mensen konden er gewoon mee doorgaan..

Kat is uiteindelijk herplaatst vanwege medische redenen: als er een DA aan te pas moest komen gaven die mensen ook niet thuis, en die kat had nierproblemen en dus speciaal voer. Is nu een blije binnenkat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:19

Vervelende situatie zeg.... om deze reden heb ik geen katten in mijn huisje sinds ik alleen woon, super sh*t want ik wil echt graag een kat en mis het enorm, maar ik weet dat mijn buurman katten uit de buurt voert, in huis haalt en ook snachts bij hem laat slapen. Dat wil ik gewoon niet..... dus ik heb mijn katten bij mijn ouders gelaten (nou ja, weer teruggebracht).

Mijn ouders zitten nu aan de andere kant, zelfde als Morniclum. Wij hebben wel contact met de eigenaren, die kunnen hem met geen mogelijkheid tijdelijk binnen houden, en wij met dat mooie weer niet buiten... (mijn ouders zijn met pensioen, veel thuis en met mooi weer staat alles open. En we hebben zelf 3 katten waar voer voor staat de hele dag.......). Super lastigesituatie al.

maar jou situatie helemaal. ik zou toch de politie bellen met de vraag wat je hier mee moet. Ik zou mijn kat terug willen. Zo toe eigenen is echt belachelijk. En als je hem weer hebt, proberen binnen te houden.... wel zonde dat dat moet :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:25

De kat was blijkbaar in eerste instantie al niet van jou gezien jij haar ook zo "ingepikt" hebt.
Nu heeft de volgende dat gedaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:26

Mede om dit soort dingen hou ik mijn katten dus ook binnen.
Een hoop mensen zien katten als een soort van publiekelijk bezit en halen ze gezellig binnen, voeren hem enzo en als de kat ziek wordt geven ze niet thuis want 'niet mijn kat dus niet mijn verantwoording' en als de kat de toko sloopt weten ze de eigenaars ineens feilloos te vinden voor schadevergoedingen en klachten. :x
En dan heb ik het nog niet eens over alle andere risico's die je neemt door je kat buiten te laten lopen.

Als je niet wil dat een ander je kat binnenhaalt moet je hem bij je houden, zo simpel werkt dat. :)
Lastig?
Ja wellicht, maar je kunt ook investeren in een goede omheining die de kat op eigen terrein houdt (electric fence, ren, gaas wat naar binnen steekt, rollende balken).
Zeker met bijv een voedselallergie of nierziekte bespaar je ontzettend veel op dierenartskosten als je je kat op eigen terrein houdt en hij niet bijgevoerd wordt door de buren, waardoor je meer geld overhoudt om bijv de aanpassingen aan je tuin te doen. :)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:43

Tja dat is het nadeel als je je katten los laat in de buurt. Iedereen heeft er last van en ze zoeken zelf hun eigen baasje. Weet je zeker dat je kat bij haar zit. Kun je dat bewijzen. Want wat nou als hij is dood gereden of zo? Dan sta je daar stampei te maken om niks. Mocht je je kat terug krijgen lekker binnen houden. Dan heeft niemand last van het beest en het miauwen stopt van zelf als hij door heeft dat hij niet meer naar buiten mag. Wij hebben zelf ook 2 katten maar die blijven lekker op ons eigen terrein. Daar is namelijk hele goede afscherming voor te koop.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:51

Ayasha schreef:
De kat was blijkbaar in eerste instantie al niet van jou gezien jij haar ook zo "ingepikt" hebt.
Nu heeft de volgende dat gedaan.

Het is niet gezegd dat TS met dat "inpikken" net zo te werk ging als de catnapper van haar kat...

Die erom bekend staat buurtkatten in te pikken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:30

Maakt dat uit dan? Het resultaat en de gedachte er achter zijn hetzelfde.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:59

Als je je dieren onbeheerd los laat lopen, loop je de kans dat er iets mee gebeurt. Dat kan inpikken door de buurvrouw zijn, dat kan mishandeling/ sadisme door de overbuurjongen zijn, een aanrijding waardoor hij uren ligt te creperen voor hij sterft of hij wordt per ongeluk in een schuur opgesloten voor een paar weke, ik noem maar wat.
Zolang je het dier zichzelf buiten laat redden, heb je gewoon geen zicht op wat er met je schat gebeurt.
Is inpikken door de buurvrouw misschien nog wel de beste optie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:03

Ayasha schreef:
Maakt dat uit dan? Het resultaat en de gedachte er achter zijn hetzelfde.

We weten niet of TS destijds Amivedi heeft ingeschakeld om die aanloopkat aan te melden, of op een andere manier geprobeerd heeft de vorige eigenaar te achterhalen. Vind ik toch een ander verhaal dan iemand die willens en wetens buurtkatten in huis haalt en dan weigert ze terug te geven als de rechtmatige eigenaar zich meldt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:08

Diablo schreef:
Als je je dieren onbeheerd los laat lopen, loop je de kans dat er iets mee gebeurt. Dat kan inpikken door de buurvrouw zijn, dat kan mishandeling/ sadisme door de overbuurjongen zijn, een aanrijding waardoor hij uren ligt te creperen voor hij sterft of hij wordt per ongeluk in een schuur opgesloten voor een paar weke, ik noem maar wat.
Zolang je het dier zichzelf buiten laat redden, heb je gewoon geen zicht op wat er met je schat gebeurt.

Het zijn inderdaad de risico's die je loopt als je je kat los laat lopen... maar dan nog hoor je van andermans kat af te blijven, zeker als je kunt weten dat die een eigenaar heeft.
Zoals in het geval van mijn vriendin: kat schrok en liep weg, dan maakt het niet uit of die kat anders altijd binnenzit... Ook een binnenkat kan ontsnappen/van het balkon vallen, door een ongelukje uit de vervoerskooi ontsnappen als je er mee naar de dierenarts wil, of wat dan ook, en dan in de openbare ruimte terechtkomen. Dat geeft een ander nog niet het recht zich die kat toe te eigenen en niet te proberen de eigenaar te vinden en de kat netjes terug te geven als die eigenaar zich meldt.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:19

Wij zijn ook ooit op die manier aan een kat gekomen, die kwam steeds bij ons.. maar dat is wel in overleg met de eigenaar gebeurd, die vond het prima, de kat durfde bij hun niet meer naar binnen ivm hond. Dat vind ik heel wat anders dan zomaar iemands kat kidnappen.
Ik zou naar haar toe gaan om je kat terug te halen en als ze hem niet mee wil geven, de politie bellen. Dat is gewoon diefstal namelijk.
Als iemands fiets op straat staat geparkeerd, neem je die toch ook niet zomaar mee?!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:02

Zoolgangster schreef:
Diablo schreef:

Het zijn inderdaad de risico's die je loopt als je je kat los laat lopen... maar dan nog hoor je van andermans kat af te blijven, zeker als je kunt weten dat die een eigenaar heeft.
Zoals in het geval van mijn vriendin: kat schrok en liep weg, dan maakt het niet uit of die kat anders altijd binnenzit... Ook een binnenkat kan ontsnappen/van het balkon vallen, door een ongelukje uit de vervoerskooi ontsnappen als je er mee naar de dierenarts wil, of wat dan ook, en dan in de openbare ruimte terechtkomen. Dat geeft een ander nog niet het recht zich die kat toe te eigenen en niet te proberen de eigenaar te vinden en de kat netjes terug te geven als die eigenaar zich meldt.

Dat ben ik met je eens, je blijft van andermans dieren af. Maar mensen doen dat nou eenmaal, ook andere minder leuke dingen, dus het enige wat je kunt doen om je dier te beschermen, is hem bij je te houden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:39

Getsie ja ik heb dat ook weleens mee gemaakt. Ik heb oosterse kortharen. Naja een ras met een vrij aparte bouw. Heel lang en slank en een vrij dramatische mauw. We waren verhuisd van een appartement naar een gewoon huis met tuin, een tuin vol met pissende katers. Gevolg mijn katers over de zeik ontpopten zich als houdini's en elk gaatje werd benut om in die tuin te komen om de andere katers weg te meppen. Soms werd er ook serieus een andere kat achtervolgd een paar tuinen lang. Pffff wat een drama was dat. Ineens gingen ze ook markeren enzo. Ja logisch natuurlijk. Allemaal volle katers om je heen die jouw huis markeren. Maar om een lang verhaal kort te maken ze ging dus weleens een paar tuinen verder. Toen besloot de buurvrouw verderop om 1 van mijn katten op te sluiten in haar schuur. Kat was extreem mager vond ze en zeer oud en dement want hij mauwde raar. Zielig dat ik die nog rond liet lopen! Mijn kater was toendertijd 5 jaar oud en ja mauwt hard het is een siamees/oosterse korthaar. DUH!!!!! Maar ja dat wist ik niet toen ik hem kwijt was. Dus ik roepen in de tuin. En ik hoorde hem terug schreeuwen, maar ja waar??? Uiteindelijk kwam ik uit bij die schuur. Kat in paniek aan de deur krabben. Dus ik bel aan mijn kat zit in uw schuur. Naja ik kreeg het over me heen natuurlijk. Ze wilde mijn kat niet mee geven. Zucht....... serieus ik werk in een dierenkliniek. Maar ja nu zijn de buurvrouw en ik weer vrienden hoor en ik kreeg een bloemetje als excuus. Ze had nog nooit van het ras gehoord.
Inmiddels zijn mijn katten buitenkatten en hebben we geen last meer van plassende katers. Onze tuin wordt bewaakt, en ze komen ook zelden de tuin uit. Ja als de buurkinderen buiten spelen, dat vinden ze leuk.

Dus misschien is het niet verkeerd bedoeld maar weet ze te weinig van de kat om een goed oordeel te vellen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:41

_LiliM_ schreef:
Met de buurvrouw gesproken die mij tipte over waar mijn kat zit. Die vrouw die mijn kat heeft eigent vaker katten toe. Zo ook die van de buren en aantal andere uit de straat :( alleen die kwamen terug

TS, woon je toevallig in Den Bosch? := Onze kat is ook ten prooi gevallen aan de plaatselijke crazy catlady...

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:52

Beetje vreemd dat mensen het ok vinden dat iemand zichzelf iets toe-eigent omdat het los op straat loopt. Mag ik dan ook zomaar de fiets van de buren in mijn schuur zetten omdat het op straat staat? Los daarvan zou ik mijn kat lekker binnen houden als hij zich overal thuis maakt en jij daar een probleem mee hebt. Maar iemand die katten van een ander eten gaat geven en het huis in lokt is wel een beetje vreemd bezig, koop dan zelf een kat.