Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maureen95 schreef:Maar Brainless hoe kan je dan ooit bewijzen dat die kat van jou is?
Maureen95 schreef:Maar Brainless hoe kan je dan ooit bewijzen dat die kat van jou is?
Ayasha schreef:Maakt dat uit dan? Het resultaat en de gedachte er achter zijn hetzelfde.
Diablo schreef:Als je je dieren onbeheerd los laat lopen, loop je de kans dat er iets mee gebeurt. Dat kan inpikken door de buurvrouw zijn, dat kan mishandeling/ sadisme door de overbuurjongen zijn, een aanrijding waardoor hij uren ligt te creperen voor hij sterft of hij wordt per ongeluk in een schuur opgesloten voor een paar weke, ik noem maar wat.
Zolang je het dier zichzelf buiten laat redden, heb je gewoon geen zicht op wat er met je schat gebeurt.
Is inpikken door de buurvrouw misschien nog wel de beste optie.
Zoolgangster schreef:Diablo schreef:Als je je dieren onbeheerd los laat lopen, loop je de kans dat er iets mee gebeurt. Dat kan inpikken door de buurvrouw zijn, dat kan mishandeling/ sadisme door de overbuurjongen zijn, een aanrijding waardoor hij uren ligt te creperen voor hij sterft of hij wordt per ongeluk in een schuur opgesloten voor een paar weke, ik noem maar wat.
Zolang je het dier zichzelf buiten laat redden, heb je gewoon geen zicht op wat er met je schat gebeurt.
Is inpikken door de buurvrouw misschien nog wel de beste optie.
Het zijn inderdaad de risico's die je loopt als je je kat los laat lopen... maar dan nog hoor je van andermans kat af te blijven, zeker als je kunt weten dat die een eigenaar heeft.
Zoals in het geval van mijn vriendin: kat schrok en liep weg, dan maakt het niet uit of die kat anders altijd binnenzit... Ook een binnenkat kan ontsnappen/van het balkon vallen, door een ongelukje uit de vervoerskooi ontsnappen als je er mee naar de dierenarts wil, of wat dan ook, en dan in de openbare ruimte terechtkomen. Dat geeft een ander nog niet het recht zich die kat toe te eigenen en niet te proberen de eigenaar te vinden en de kat netjes terug te geven als die eigenaar zich meldt.
_LiliM_ schreef:Met de buurvrouw gesproken die mij tipte over waar mijn kat zit. Die vrouw die mijn kat heeft eigent vaker katten toe. Zo ook die van de buren en aantal andere uit de straatalleen die kwamen terug