Gestreste hond bij....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 05:47

Mijn oude hond was extreem bang voor onweer en vuurwerk. Die sliep altijd naast het bed en de enige keren dat hij in bed lag was wanneer het onweerde. En dan was hij gelijk een stuk rustiger. Wanneer het over was ging hij er gelijk weer af en naast het bed liggen.

czarina

Re: Gestreste hond bij....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:06

Veel mensen zijn niet voor medicatie, maar wij gaven onze boxer alprazolam. Dit remt de angst enorm zonder dat ze er zelf suf van worden (ik heb het spul zelf ook gebruikt bij paniekaanvallen) . Ze veranderdr van een hond die dwars door deuren probeerde te lopen in een vrolijke relaxte hond die voor het raam naar het vuurwerk zat te kijken.
Ook onweer etc waren niet meer eng. Spul werkt met ongeveer een kwartiertje.

Kennissen hadden het zelfde probleem met hun herder en die merkten ook hele fijne veranderingen. De rust keerde weer terug en dier sopeelde vrolijk met een balletje tijdens oud en nieuw en bij onweer.

Je dierenarts kan de juiste dosering voorschrijven.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:24

Je zou ook kunnen kijken wat Bach recsue druppels doen als je zo vaak tegen het probleem aanloopt. Snap dat je niet steeds medicijnen wil geven. Sneu hoor als ze zo bang zijn

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:49

Ik gebruik nu Urogeni Puur ,onze is ook een oudje ..het helpt heel goed .

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:21

En misschien wel het meest belangrijke: ga honden die zich zo gedragen zeker niet als zielig behandelen en medelijden hebben. Blijf zelf normaal doen en laat zien dat er wat jou betreft niets aan de hand is

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:23

Er is nu een nieuw middel op de markt voor honden met angst voor geluiden, werkt met 20 minuten, kun je zelf toedienen en het blokkeert de angst voor geluiden. Het middeltje heet Sileo. Kan ook gebruikt worden voor training. Je kunt het krijgen via de dierenarts. Ik heb er hier eentje op voorraad liggen, voor het geval dat, nog niet hoeven gebruiken gelukkig.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 08:53

Met oud en nieuw zal ze zeker medicatie gaan krijgen. Wij wonen buitenaf en meestal valt t vuurwerk hier wel mee. Maar schieten zelf wel wat omhoog, en op tv reageert ze ook al.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 08:54

Overigens onweert t nu ook, heeft ze de sjaal om.
Ze ligt rustig naast me.

Ik behandel dr ook niet anders, op dat ze bij ons mag slapen.