Dag lieve Wol, ik zal je missen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Dag lieve Wol, ik zal je missen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:07

Dat meen je niet!?

Volgens mij is een dierenarts zelfs verplicht een dier in nood te helpen :n

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 22:08

Dat meen ik, het is dat ik in paniek was en dus weer naar buiten ben gerend. Had ze nu waarschijnlijk behoorlijk uitgescholden, ja.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:08

Sterkte met het verlies van je maatje!

Volgens mijn baas (dierenarts) is hij verplicht een dier in nood te helpen, gewoon langsgaan dus, ze kunnen je dan toch eigenlijk niet laten staan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 22:10

Misschien dat ze nu wel een spuitje hadden gegeven, was nu niet zomaar weer naar buiten gerend, maar momenteel was er dus geen geld voor.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:12

Heel veel sterkte meid! Wollie was een knapperd, ik heb nog nooit zo'n mooie hamster gezien!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 22:15

Dankjewel! :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:17

Nee, echt, dat gebeurd hoor Shirley! Had mijn zus ook eens, die mocht het niet op rekening zetten, ondanks dat ze een ziek dier binnen kwam brengen. Ze hielpen haar niet. Ik ben toen heen gegaan en heb voor haar moeten betalen. Het gebeurd, helaas...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:21

Heel veel sterkte ts. Het was een heel mooi beestje!

En naar een da voor een spuitje had misschien gekund, maar had ook een hoop stress meegebracht. Daarnaast snap ik niet dat dieren altijd meteen een spuitje moeten krijgen, tuurlikk is dat heel fijn en gaat het het snelst maar het wordt je gewoom verweten als je het niet doet.. doen ze bij zelfs mensen ook niet als ze op een nare manier dood gaan zoals verstikking. Dat hoort bij het leven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 22:25

Dankjewel, finnens! Ben het zeker met je eens. Denk ook niet dat hij stikte want hij lag na de rare aanval weer rustig en sliep rustig in. Hij kreeg zeker weinig lucht, maar het was niet helemaal dicht oid, hij gaf gewoon op. En daar ben ik toch wel blij mee, de vorige keer met de hersenbloeding/aantasting ben ik ook niet naar de da gegaan en hij heeft dus nog langer dan een halfjaar rondgelopen na zijn herstel. Wel blind, maar dat is ouderdom van een Albino.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:00

Doodgaan is nooit leuk natuurlijk en naar de dierenarts gaan voor een spuitje is ook niet alles. De eerste spuit die een dier in slaap brengt kan hem goed van slag maken, niet alle dieren laten dit zomaar gebeuren en gaan er tegen vechten, geen leuk gezicht. Bovendien het kan net zo goed 10 minuten duren voordat hij sterft als je hamster er zo aan toe is. Ben je halverwege bij de dierenarts is ie een nog veel rottigere dood gestorven omdat je er persé nog mee wil slepen. TS, ik denk dat je hammie een goed baasje aan jou heeft gehad! :)

Ik denk dat ik persoonlijk met een dier dat klein genoeg is mijn stoeptegel methode gebruikt zou hebben. Dat klinkt echt super cru maar ik zet al mijn menselijke nutteloze emoties opzij en denk aan; wat is de snelste en meest pijnloze stressloze dood; ik leg een paar dunne laagjes toiletpapier op een stenen ondergrond (tegen de kou etc) leg er het diertje op en zoek een zo dik en groot mogelijke stoeptegel en gooi die ongeveer vanaf een kleine halve meter in één keer BOEM er boven op. Niet tof voor jezelf om de ellende daarna weer op te ruimen maar dit is de snelste manier die er in me op kan komen om een dier uit zijn lijden te verlossen. Ik doe dit (tot nu toe) met halfdode vissen die ronddrijven in een aquarium en met door katten half aan gegeten muizen die nog leven.

Ik denk dat ik het in dit geval ook zo gedaan zou hebben.. Je kunt wel denken dat deze methode misschien respectloos lijkt maar integendeel.. je schuift je eigen emoties ad kant en kijkt objectief wat het meest pijnloze is.. dit dus.. in mijn ogen. Dat je diertje waar je al die tijd zo liefdevol voor gezorgd hebt er dan vreselijk plat en naar uit ziet is helaas datgene wat je dan maar over moet hebben voor het houden van huisdieren bedenk ik dan altijd maar. Het is maar zijn omhulsel.. Als je het zelf niet op durft te ruimen kan je misschien je vader of een lompe oom ofzo vragen die bijvoorbeeld altijd grapjes maakt over dat je 'ongedierte' als huisdier houdt oid. :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:21

Nouja aangezien ik zoals ik zei alleen thuis was, dan ga ik niet mijn hamster doodmeppen, dat kan ik echt niet.

Dankjewel.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:28

Tja iets met je eigen emoties aan de kant zetten voor het welzijn van je dier. :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 20:07

Marloez schreef:
Tja iets met je eigen emoties aan de kant zetten voor het welzijn van je dier. :D

Iets met persoonlijke (traumatische) ervaringen door mijn oude stage waardoor ik die emoties absoluut niet aan de kant wil zetten. :j
Sorry, daar ging het dus niet in een klap (per ongeluk natuurlijk), dus dat durf ik echt niet in mijn eentje.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:52

Ja je moet wel zeker zijn van je zaak anders kun je er beter niet aan beginnen. Dan gaan er juist dingen mis. Met de methode die ik gebruik is er nog nooit iets mis gegaan en ik kan me ook niet voorstellen hoe dat mis zou kunnen gaan. Je moet het niet gaan gebruiken bij dieren die nog in staat zijn om (snel) weg te kunnen kruipen in elk geval. Echt alleen bij dieren die op sterven liggen en nergens meer toe in staat zijn.

Sterkte trouwens nog met Wol, hij zag er ontzettend schattig uit. :(:)