Zwerfkatten probleem, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 14:05

Catnip schreef:
Mail je woonplaats naar advies@zwerfkat.com, en vraag welke stichting je kunt benaderen voor het castreren van zwerfkatten.

Je kunt ook naar je gemeente stappen om te vragen of ze een zwerfkattenbeleid hebben, de meeste gemeentes hebben dat en dan worden de katten ook kosteloos gecastreerd.

Bedankt, zal ik doen. Ik zit wel al met het volgende probleem: Vanochtend zie ik dat de kattin bevallen is aangezien haar buik niet meer zo dik is en de tepeltjes nu echt gevuld zijn met melk. Wij dachten dat ze nog maar een 4 a 5 weken zwanger was omdat de laatste kittens van haar vorige nest toen het nest hebben verlaten. Ik ging dus vandaag een plekje maken in ons tuinhuis waar ze zou kunnen bevallen binnen enkele weken maar helaas heeft ze dat dan elders gedaan, waarschijnlijk vannacht. We hebben ze dus niet gevonden in onze tuin, en maak me wel zorgen hierover.

Catnip

Re: Zwerfkatten probleem, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:09

Zoeken :) Volg de poes, ze leidt je vanzelf naar haar kittens.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 15:17

Catnip schreef:
Zoeken :) Volg de poes, ze leidt je vanzelf naar haar kittens.

We wonen in een rijhuis met een kleine tuin, ik kan haar dus niet volgen naar een andere tuin...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:10

Kun je haar niet voorzien van de kattenpil zodat totdat ze allenaal geholpen zijn deze poes iig niet nog een nest krijgt?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:26

Ik heb altijd begrepen dat dierenartsen goedkoper zijn in Belgie dan in Nederland. Hier in Nederland kost het castreren van een kater mij €49.- en een poes €89,- en ik zit bij een dierenarts die als redelijk duur bekend staat in de regio. Ik zou als ik jou was in ieder geval de poes zsm laten steriliseren, om te voorkomen dat ze dalijk weer een nest heeft.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:34

neem anders contact op met http://www.helenabrone.be/index.html da in oostvlaanderen :D als ze niet in de buurt zit, dan weet ze wel de weg, ze doet ook haar eigen "castratie projectjes"

over een dag of 10 wordt de poes weer krols,dus nu actie nemen. Mailtje is toch niet zoveel moeite, er worden hier genoeg tips gegeven.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:34

Volgens mij heb je 3 opties die je kunt doen.

1. Het heft in eigen hand nemen.
De katten laten castreren/steriliseren en ze voortaan als je eigen katten beschouwen. De nu geboren kittens ter overname aanbieden.

2. Het los laten en niets doen.
Het gewoon op z'n beloop laten en je er geen zorgen om proberen te maken. Er lopen dan wel straks nog veel meer katjes rond, maar is dat jouw probleem?

3. De katten overdragen aan een asiel of opvang en dan 'berusten' in de keuze die zij maken voor deze katten.

Verder zie ik weinig opties.
Ik begrijp je zorgen voor deze dieren, maar soms heb je gewoon niet de middelen om het te doen zoals je zelf zou willen.

Succes met je keuze.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:51

optie 4....een paar mailtjes versturen, dat kost geen geld en wie weet wat daar uit komt

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 17:47

Mailtjes zijn verstuurd :) even updaten, ik ben namelijk op vakantie geweest. Kattin is helaas haar kittens verloren denken we, of iemand hier in de buurt heeft ze afgepakt. Haar tepeltjes zijn namelijk terug leeg :? De zwarte kater is ook plots verdwenen. Of ze krijgen ook elders eten, maar durf ook van het ergste uitgaan. Genoeg gekke mensen hier.