Kat gaat niet lekker, meedenkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Kat gaat niet lekker, meedenkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:05

Ah hopelijk herstelt je poezenbeest! Heel veel sterkte.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:28

Ik kreeg die van mij toen alleen aan het eten met blikvoer van Hills, variant die alleen via de da te krijgen is, die ook gebruikt wordt voor katten die aan moeten sterken. Heb het ook wel eens voor dwangvoeren gebruikt omdat het goed te verdunnen is.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 08:03

Bedankt _Nelleke_!

Taffje, bedankt voor je reactie. A/D van Hill's is het eerste wat ze kreeg, ook toen ze nog wel at. Ik werk in een dierenartspraktijk dus wij gebruiken de A/D nogal vaak, ook als dwangvoer inderdaad :j

Gister ging het erg goed met poes, ze is door het kattenluikje naar de tuin geweest (die is afgesloten) en heeft daar heerlijk in het zonnetje gezeten. Ze lijkt iets stabieler op de poten, ze kan zich in ieder geval beter redden. Ook heeft ze redelijk gegeten, zowel brokjes als natvoer. Ze is vooral erg kwaad verder, bij alles wat je met haar wil kijkt ze je aan alsof ze je wel kan vermoorden. Wel een goed teken, dan wordt ze weer haar oude vertrouwde zelf :o :')

Ben benieuwd vandaag, heb nog niets gehoord van mijn ouders.

Edit: ik zit nog erg te twijfelen om van de prednison 5 mg (1 tablet per dag), over te schakelen naar de dexamethason 0,5 mg (dan beginnen met 3 dagen 2 tabletten, 5 dagen 1 tablet etc). Ik hoor verschillende succes verhalen op de dexamethason namelijk.. Aan de andere kant ook weer bang om wat te veranderen nu het beter gaat.
Laatst bijgewerkt door BrittS op 19-08-16 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:12

Is het geen GVS.
Een aantal dingen komen er wel mee overeen.
Mis alleen het bewegen van de ogen in het verhaal.
Maar ik weet niet of dat altijd heel duidelijk is.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 20:59

Dat denk ik niet cam, ik zie op mijn werk wel eens dieren die dit hebben, maar dat is toch anders.

Ze gaat goed vandaag! *\o/* Heeft echt weer noemenswaardig gegeten en is via het kattenluik, door de achtertuin, door de steeg helemaal naar de straat voor gelopen waar mijn ouders bezig waren in de voortuin. Duurde te lang denk ik voor haar 24/7-personeel weer terug was :+ Ze was vervolgens van plan om de straat op te gaan, maar daar hebben mijn ouders toen maar even een stokje voor gestoken :')
Ze loopt nog steeds erg wankel, maar redt zich (vooral volgens haarzelf) prima. Dus zo lang mijn ouders nog vakantie hebben laten ze haar maar een beetje gaan zo, maar als er straks niemand thuis is gaat het kattenluik toch maar op slot :Y) Het wankelen lijkt trouwens wel beter te worden, dus al met al zit er goede vooruitgang in!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 16:44

Een diepe down vandaag, ze eet weer niet zelf en heeft nog geen stap gezet vandaag. Zodra we haar op de poten zetten gaat ze meteen liggen.

Ik weet het ff niet meer, morgen is mijn baas terug van vakantie, hij is de meer ervaren dierenarts, wie weet heeft hij nog ideeën extra.. Indien dit zo blijft en ze niet snel terug verbeterd dan houdt het op.

Afbeelding
Er brand een kaarsje voor haar Y;(

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:14

Och jeetje, ik volg stil mee, en wil toch even zeggen heel veel sterkte! Mijn duimen draaien!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:33

Wat een mooie poes. Sterkte

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:56

Het kaarsje is vanmorgen uitgegaan. Ze is zelf gegaan terwijl mijn moeder met haar onderweg was naar mijn werk. Eerder die ochtend was ze nog zoals ze gisteravond was, nog steeds slecht, maar goed aanspreekbaar en pissig op alles waar ze het niet mee eens was. Het volgende moment ligt ze apatisch in het mandje, hup de auto in, vervolgens schokte ze nog een keer en het was klaar.

Een kat gaat niet zomaar dood, ik troost me met de gedachte dat er waarschijnlijk meer aan de hand is geweest dan alleen 'iets' in het koppie wat kortsluiting heeft gemaakt. We hebben bijna twee weken gevochten voor en met haar, hier houdt de strijd op, ze is zelf gegaan en gelukkig ging het snel.

Iedereen bedankt voor het meedenken, het duimen en het sterkte wensen. Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend, ik heb veel gehad aan de reacties en het deed me goed om dingen op te schrijven.

Voor mensen die in de toekomst op dit topic zullen stuiten, omdat ze bijvoorbeeld een kat met dezelfde problemen hebben: ik hoop van harte dat het voor jullie beter afloopt en dat jullie ook wat kunnen met de tips die hier gegeven zijn.

Rust zacht lieve Tissie, het is goed zo Y;(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:58

Ik ben een stille meelezer maar wil je heel veel sterkte wensen. Jullie hebben er alles aan gedaan.

Oprechte vraag,gaan jullie autopsie laten doen?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 20:31

Dank je wel!

Ik zou ontzettend graag autopsie laten doen, heb ik ook zeker over nagedacht. Maar wat als er iets uitkomt waar toch wat aangedaan had kunnen worden in een eerder stadium? Dan zou ik het mijzelf nooit vergeven en zal ik er nooit vrede mee kunnen hebben.
Verder was ze het gerommel aan haar lijf zat, om het dan ook nog door iemand uit elkaar te laten plukken ging ontzettend tegen mijn gevoel in. Ze is begraven in de tuin bij mijn ouders en ik hou mezelf maar voor dat er veel meer aan de hand is geweest en dat het eigenlijk vanaf het begin al onbegonnen zaak is geweest.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:33

Goed punt idd. Als het voor jullie goed is zo dan is het prima toch? Was ook meer benieuwd wat haar nu mankeerde. Of nou ja je snapt wat ik bedoel.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:44

Sterkte TS! Je hebt gedaan wat je kon en ik denk dat je misschien wel gelijk hebt wat betreft het feit dat ze wellicht al langer ziek was, maar t nu pas tot uiting kwam.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:06

Ach wat verdrietig, heel veel sterkte gewenst :(:)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:17

Sterkte, blijft altijd naar om een dier te verliezen. *knuffel*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:22

Klinkt misschien als mosterd na de maaltijd maar zou het geen kattenziekte geweest kunnen zijn? Het wankelen, niet willen eten(pijnlijke darmen) zou er op kunnen wijzen.
Heel veel sterkte met het verlies van je kat, was een mooi dier om te zien.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:23

Heel veel sterkte :'( ik had jullie een fijnere afloop gegund.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:38

Ah, wat jammer, heel veel sterkte...
Had vurig gehoopt op een goede afloop...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:24

Jammer om te horen. Sterkte.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 22:32

Bedankt allemaal!

bigone, dat denk ik niet, ze was sowieso gevaccineerd. Verder heeft ze niet gebraakt/diarree gehad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:20

Sterkte! Wat een verdrietige afloop...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:33

Wat sneu :(
Heel veel sterkte!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:35