Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:24

Je vergeet het belangrijkste te behandelen; de omgeving.
Je kan bij de dierenwinkel bussen kopen voor je huis, als je eerst je hond een pilletje vlo kill plus geeeft (van Beaphar), en daarna je huis behandeld heb je nergens meer last van. Daarna gewoon goed bijhouden en niet dubbel doseren!
Je kan daarna overigens enige tijd niet dweilen.

_PassoaJus

Re: Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:28

Inderdaad, ontzettend goed en wellicht vaker stofzuigen! Echt overal! Ook je (stoffen) bank etc etc etc.. En daarna de omgevingsspray! Je kan je hond of kat wel vlooi vrij hebben maar is je omgeving niet vlooi vrij dan zitten ze er weer onder!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:35

Yup, op je hond zie je slechts een paar procent van de hele besmetting namelijk. Dus ook de kussens van de bank op 60 graden of meer wassen, echt goed schoonmaken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:38

Liselot schreef:
Seresto halsband halen, geheid een halfjaar vlo vrij :j

Mee eens! Agradi heeft ze geregeld met flinke korting.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:28

Wildgirl schreef:
vlokill pil erin, opsluiten in kleine ruimte, volledige huis stofzuigen, dweilen en insprayen met omgevingsspray(plinten,alles van stof of textiel indien het niet in de kookwas kan). Alle riemen,dekentjes, kleedjes etc van de hond in de kookwas. Huis goed luchten, hond behandelen met een goede spot-on oplossing én goed ontwormen(vlooien en wormen houden elkaar in stand). Deze behandeling na 3/4 weken herhalen. Kat dezelfde behandeling geven. Succes verzekerd.

Precies dit behalve het dweilen!

Citaat:
Daarnaast is het aan te raden even gedurende die week niet de vloer te dweilen, daar de vlooien houden van een vochtige omgeving. Ook de larven gedijen prima bij vochtigheid; een gedweilde vloer is dus precies in hun straatje en beter even te mijden dus! Wel kun u dweilen met azijn, hiermee bestrijdt u ook actief de vlooien, de eitjes en de larven. Bron: Vlooien.org

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:23

Vandaag is m'n moeder flink aan de schoonmaak geweest, van de dierenarts een hondenshampoo en een kattenshampoo gekregen (nja, veel te duur gekocht :x ) en pippetjes voor beide, ook daar gelijk een goede omgevingsspray gehaald en nog iets waarmee we na moeten behandelen. Kat en hond hadden we even in onze schuur gedaan zodat wij alles konden behandelen, speelgoed van m'n nichtje ook allemaal gesopt en nieuwe speeltjes voor de hond gehaald, alle oude de container in gegooid.
De kat gaat het wassen steeds minder erg vinden, vandaag is ze r zonder krassen er vanaf gekomen haha! Als ze beide helemaal goed gedroogd zijn gaan we de pippetjes geven en over een tijdje deze behandeling herhalen.
Totaal is m'n ma vandaag bijna 4 uur bezig geweest met alles poetsen etc (ook gelijk de gordijnen, dekentjes, kussens etc in de was gedaan) en de hele bovenverdieping ook gedaan (niet dat de hond en kat daar komen maarja..)
Morgen nog een keer de omgevingsspray en sowieso wordt r elke dag gestofzuigd

Ik zat me trouwens af te vragen waar vlooien normaal vandaan komen.. Wij wonen namelijk naast het bos en daar lopen we ook met de hond (en kat loopt daar ook), kunnen ze niet uit het hoge gras ofzo komen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:40

Vlooien springen over van dier op dier. Je hebt honden en katten vlooien, kattenvlooien kunnen ook mensen bijten, hondenvlooien doen dat niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:13

Wij hebben altijd honden en katten, maar eigenlijk nooit echt vlooien gehad.

Wat we doen is heel regelmatig een advantix pipetje. De kat een andere, maar wisselt een beetje.
Dit doen we in combinatie met goed ontwormen.

Vorig jaar hadden we seresto bandjes, maar ze stoeien zoveel, dat we dit haar weer pipetjes hebben gekozen.

Laatst zag ik een vlo, maar die kon ik zo pakken en was half dood. Geen eitjes of andere vlooien op hun huid gevonden, maar toch gezogen, plinten schoongemaakt en ingespoten. En de stofzuigerzak weg.
Ik denk echt dat het een verdwaalde vlo van buiten was die op hun geen kans maakte :)

Wij kopen ook wel goedkope vlooienbandjes die we in stukken knippen en onder de meubels gooien. Daar kom je moeilijk, maar de beesten kunnen er niet bij. Dit doen we al jaren.

Als je hond veel in de auto komt, moet je die ook niet overslaan.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:25

Die Seresto banden werken langdurig en perfect. Op mijn dieren is geen teek of vlo te bekennen!
Ik vrees dat jij de omgeving moet gaan behandelen..

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 01:32

BarbaLala schreef:
Vlooien springen over van dier op dier. Je hebt honden en katten vlooien, kattenvlooien kunnen ook mensen bijten, hondenvlooien doen dat niet.

Hier protesteer ik tegen. :) Of er verschillende soorten vlooien bestaan weet ik niet eens. Maar ik weet wel dat ik twee honden heb en geen kat. Katten komen ook niet in de buurt van mijn tuin ivm de honden.

Maar toen ik mijn vlooienplaag in de tuin had waren niet alleen mijn honden de klos: ook ik. Soms zaten mijn voeten helemaal onder. En ja, ze beten me flink. _/-\o_ voor nexgard. :)

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:59

Na het wassen niet gelijk de pipetten geven!!! moet minimaal 24 uur tussen zitten....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:17

Hier ook een ellendige vlooienplaag.. iedere 4 weken krijgen de honden en kat een pipetje maar nu blijft 1 hond maar de hele tijd last hebben.. iedere keer spray ik ook de omgeving in.. maar aangezien ik op een boerderij woon met houten balken en vloer met veel gaatjes en kieren krijg ik het onmogelijk voor elkaar om alles gesprayd te hebben.. heb nu ook die vlooienhalsband gekocht en hoop op verbetering..
Zal ook eens extra met de stofzuiger rond gaan

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:22

Vergeet niet nadat je hebt gestofzuigd de stofzuigerzak gelijk weg te gooien. Oh en juist niet dweilen!

Succes ermee, wij hebben een paar jaar geleden ook eens een vlooienplaag gehad dus ik weet hoe erg het is...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:32

Wat ook nog verstandig is een goedkope vlooienband in je stofzuigerzak doen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:34

tea trea in de stofzuigerzak, kleden e.d. mee uitwassen.

Cojosol, vlooien en teken spray helpt uitstekend om je hond/kat vlo en tekenvrij te houden. Kan ook op mensen. Vanaf morgen in de aanbieding bij Ooteman zag ik toevallig haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:43

M'n moeder had ook de vlooien in dr bed zitten terwijl de hond dus echt niet boven komt. :=

Zowel zij als ik had toen vlooien (de hond was deeltijd bij mij). Ik heb ook beide auto's gesprayt. En het hele huis van zolder tot kelder.

Wat een ellende was dat zeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:17

Ik gaf de tip al, maar nog een keer;

Een vlooienband in stukje overal neergooien. Op plekken waar je niet makkelijk met stofzuiger komt en dieren er niet bij kunnen zoals onder kasten en banken. Ook onder het bed, ook al komen de dieren er niet.
Wij hebben een katten en honden vlooienband daarvoor.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:21

superpony schreef:

Een vlooienband in stukje overal neergooien. Op plekken waar je niet makkelijk met stofzuiger komt en dieren er niet bij kunnen zoals onder kasten en banken. Ook onder het bed, ook al komen de dieren er niet.

Is lastig met een nichtje van 1,5 die letterlijk ALLES te pakken krijgt en het liefst een hapje proeft... Onder de kast kan wel, maar onder onze bank verstopt m'n nichtje zich nog weleens (hebben een hoge bank) dus dat is geen optie.. Wij denken zelf dat de vlooien vanuit het bos mee komen :( hond speelt daar dagelijks met meerdere honden...

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:23

Als dit allemaal niet gewerkt heeft en we weer terug bij af komen gaan we de seresto band halen, vandaag voor de 3e keer het huis behandeld. Op m'n hond zie ik nu niks meer (maar hij krabt nog wel :( ), kat is veel buiten dus nog niet kunnen kijken..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:34

Je hebt ook nog , iig voor de jat, de programm injectie. Werkt een half jaar.
Ik weet zo niet of die ook voor honden bestaat

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:38

karev schreef:
Je hebt ook nog , iig voor de jat, de programm injectie. Werkt een half jaar.
Ik weet zo niet of die ook voor honden bestaat

ik wilde die voor mijn katten maar bleek alleen bestemd voor binnenkatten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:42

Wij namen een boerderijkitten in huis, je raad het al, allemaal vlooien. (ook op onze oudere kat)
Alle middeltjes geprobeerd en uiteindelijk maar naar de dierenarts gegaan om Stronghold druppels.

Wij hebben weliswaar geen tapijt en alle meubilair is van leer of met leer bekleed. We hebben verder helemaal geen zak gedaan aan het huis... En dat is ook niet nodig geweest kennelijk... De druppels hebben hun werk gedaan. Wij druppelen verder ook totaal niet regelmatig, maar we zijn al drie jaar vlo-vrij hier.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:44

sinds we overgestapt zijn op stronghold helemaal niks meer, 3 honden en 1`kat :-) en er zit nog iets van ontworming in.
als je veel wast na de druppels dan werken die druppels niet meer denk ik... dus druppels in de nek, omgeving behandelen
ik heb zo'n handig lijstje bewaard
Afbeelding

je kunt dan wel nog een vlooi zien maar als die ermee in aanraking komen vallen ze dood...heeft soms even paar dagen nodig :-) en stronghold werkt op omgeving waar ze liggen :-) , super spul!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:46

arabella2000 schreef:
Wassen met afwasmiddel en bij de dierenarts een bravecto pil halen

En het huis inspuiten met anti-vlooienspray

Helemaal mee eens ^^
Werkt heel goed. Wel ontzettend goed uitspoelen en de omgeving goed schoonmaken etc.
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 13-08-16 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:47

_love12_ schreef:
superpony schreef:

Is lastig met een nichtje van 1,5 die letterlijk ALLES te pakken krijgt en het liefst een hapje proeft... Onder de kast kan wel, maar onder onze bank verstopt m'n nichtje zich nog weleens (hebben een hoge bank) dus dat is geen optie.. Wij denken zelf dat de vlooien vanuit het bos mee komen :( hond speelt daar dagelijks met meerdere honden...

Wij leggen ze echt overal onder waar de dieren niet bij kunnen, dus ook geen kleine kinderen.

Bij ons waren laatst ook 2 vlooitjes mee gekomen. Maar kon ze zo pakken, want waren al suf. Op onze honden overleven ze dus echt niet. Die worden nu elke maand met advantix gedruppeld.
Mensen gaan de vacht doen buiten en dan liggen er hele plukken haar overal. Ook nooit fijn.

Seresto hebben we vorig jaar gehad en werkte goed. In bos wel een keer een teek op ze zien lopen, maar hechtte niet.
Alleen zijn onze hondjes nog jong en deden ze de banden bij elkaar af en hadden ze die dus regelmatig in hun mond. Daarom nu gekozen voor druppels. Ook was het erutje iets kaal onder het bandje geworden en hebben wij moeite met de juiste maat.
Ze zitten qua gewicht net overal tussen en de kleine past niet meer, ook al zijn het hele kleine hondjes.