Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:16

Maanlicht schreef:
Vind je dat niet zielig voor het beestje? Je zegt net een uurtje te wachten, wat ik eigenlijk al niet zo goed snap, en nu ga je ook nog eerst mennen voordat je hem eruit haalt? Als je een ladder hebt is het toch geen moeite?

Goed idee joh, dat beestje nog meer schrik aanjagen door hem uit de boom te willen halen :+

@TS: ik zou het net zo doen als jij; gewoon even aan kijken, waarschijnlijk is hij er straks wel uit als je terug komt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:17

En anders zaag je gewoon die boom om :+ . Van ondereeeeeeeeeeen!!!!!!! :D

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:18

Dus moet ik voor andermans kat die in mijn tuin niets te zoeken heeft in een boom klimmen? Met het risico dat ík val en iets breek? Nee hoor, van mijn levensdagen niet.

Maanlicht

Re: Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:20

Je zou het in ieder geval kunnen proberen als het beestje er zelf niet uitkomt. Als een van jouw honden ontsnapt en bij mij in de tuin vast komt te zitten, en je hebt geen idee waar hij is, wordt je ook niet blij als ik van een afstandje sta toe te kijken en denk: 'tsja, kan mij het schelen, baasje moet het maar komen regelen'

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:23

Palmera schreef:
Dus moet ik voor andermans kat die in mijn tuin niets te zoeken heeft in een boom klimmen? Met het risico dat ík val en iets breek? Nee hoor, van mijn levensdagen niet.

Nou ja uh, zou je dan gaan zitten kijken hoe zo'n beestje uiteindelijk dood uit de boom valt? Denk het niet, een beetje dierenliefhebber doet dat niet, klinkt stoer maar ik geloof ook niet dat jij dat zou doen?

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:25

Maanlicht schreef:
Je zou het in ieder geval kunnen proberen als het beestje er zelf niet uitkomt. Als een van jouw honden ontsnapt en bij mij in de tuin vast komt te zitten, en je hebt geen idee waar hij is, wordt je ook niet blij als ik van een afstandje sta toe te kijken en denk: 'tsja, kan mij het schelen, baasje moet het maar komen regelen'

Nogmaals: ik ga geen risico lopen.

Een doorgaans groot verschil tussen de honden- en de katteneigenaar is dat de hondeneigenaar zijn dier bij zich houdt. En als de hond onverhoopt ontsnapt loopt de hondeneigenaar vaak direct te zoeken. Dit in tegenstelling tot de katteneigenaar.

Dus mócht mijn ontsnapte hond bij jou vastzitten heb ik dat hoogstwaarschijnlijk binnen 10 minuten van buren gehoord. En bel ik bij jou aan, haal ik mijn hond weg en kijken we samen of er schade is in jouw tuin. Zo ja: regelen we dat netjes. Zoals het imo hoort. Allemaal in tegenstelling tot de katteneigenaar. ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:27

Vala schreef:
Palmera schreef:

Nou ja uh, zou je dan gaan zitten kijken hoe zo'n beestje uiteindelijk dood uit de boom valt? Denk het niet, een beetje dierenliefhebber doet dat niet, klinkt stoer maar ik geloof ook niet dat jij dat zou doen?

een kat komt op z'n pootjes terecht. Die komt vaneigens naar beneden als die honger heeft..

In ergste geval brandweer bellen, maar dat vind ik altijd een beetje te ver gaan.
Heb je al eigenaars kunnen vinden of zijn 't wilde katten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:32

Hij is gelukkig weg!

Ben even met de menpony de tuin in gelopen. :') konijnen helemaal bang haha.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:33

Wil je nog een paar wilde kittens hebben, zelf vangen :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:58

Fijn dat de kitten zelf uit de boom is gekomen. Lijkt me ook het fijnst voor dat beestje zelf om hem even de tijd te geven om zelf naar beneden te komen. Als je direct een ladder tegen de boom gooit om dat beestje eruit te plukken krijgen ze toch alleen maar stress? En met een beetje geluk is hij zo erg geschrokken dat hij nooit meer in de tuin komt. TS blij, kitten ook blij want die heeft nog een heel bos waar hij doorheen kan sjouwen.

Mijn konijnen joegen trouwens de katten uit de tuin, ideaal. Kat van de buren heeft ook weleens heel hoog in een boom gezeten, was doodsbang voor mijn konijn. Maar hoe vervelend ook, had hij maar niet in onze tuin moeten komen.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:07

Mijn honden gaan toch ook echt achter de katten aan in de tuin. Ik ga mijn tuin toch niet helemaal potdicht maken zodat die beesten niet in de tuin poepen? Gewoon je kat in je tuin houden. Wil je niet dat je kat opgejaagd word door honden die hun gebied beschermen? Prima maar dan mag je je eigen tuin potdicht maken zodat JOU kat er niet uit kan. Zo simpel is het en daarbij mijn honden grijpen de katten nooit. Dus ts je hebt groot gelijk zolang ze de kat geen pijn doen maar alleen opjagen dan zie ik er geen probleem in. Het is een blijft jou tuin. Fijn dat de kat er uit is!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:08

Onze kitten is een paar jaar terug 's nachts in een enorme boom geklommen achter in de tuin. Helemaal in het topje van de boom, gok wel z'n 5-7 m hoog en maar miauwen, de hele nacht.. Want ja, omhoog is leuk maar weer naar beneden, echt niet natuurlijk! Uiteindelijk is mijn vader de volgende ochtend met een ladder naar boven geklommen en poeslief er uit gehaald :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:10

Palmera schreef:

Even een vioolmuziekje erbij en het drama is compleet :') :') :') :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:12

MarlindeRooz schreef:
Hij is gelukkig weg!

Ben even met de menpony de tuin in gelopen. :') konijnen helemaal bang haha.

Heb je wel even gekeken of er geen bloederig hoopje onderaan de boom ligt? ;)

Dit is volgens mij wel de beste methode hoor. Onze Dirk heeft ook eens 6 meter hoog gezeten in een boom. Janken, miauwen...en het was zondagavond tegen enen, en we hadden geen goede ladder bij de hand.
Dus maar gewacht, en uiteindelijk kwam hij er toch zelf uit. Wel een beetje beledigd maar hij was er weer *\o/*

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:29

Gelukkig, probleem vanzelf opgelost!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:33

Fijn dat het opgelost is TS!

Nu de kat die bij Palmera in de boom zit nog. :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:35

Shirley schreef:
spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,
maar het was je niet opgevallen dat het kittens waren ?
3 maanden oud, mss achter gelaten of verdwaald,
en jij stuurt je hond erop af..
+:)+

Zorg dan gewoon dat er geen katten je tuin in kunnen -O-

Vind het ook stijlloos om je hond er op af te sturen. ..

Of je nou een discussie wilt of niet :n

Daar ben ik t dus echt niet mee eens.. Heb je huisdieren, zorg er dan ook voor dat ze niet andere mensen lastig vallen. Doen ze dat wel, loop je risicos.
Hier in Canada mag je een hond (of kat, whatever) schieten wanneer hij op je erf of land komt. In de countryside bedoel ik. Of iig het gebeurd, weet nier zeker of t echt legaal is :D Dus je zorgt maar beter dat ze niet van je erf af gaan, anders loop je een risico voor je hond :D Dus je hond op een kat af sturen om t weg te jagen vind ik toch nog wel heel redelijk :D

Goed dat het is opgelost ts :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:41

Niobe schreef:

_O- Die zit er al zeker 5 jaar

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:41

Hier op het Brabantse platteland is het normaal om je kwetsbare dieren te beschermen tegen loslopende katten, vossen en rondvliegende roofvogels.

Niet elk dier heeft een eigenaar die je verantwoordelijk kunt houden voor hun doen en laten ;)
En misschien zijn we wat toleranter ten opzichte van elkaars dieren als dat wel het geval is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:56

Palmera schreef:

Wel als jij ze erin gejaagd hebt.

Fijn dat hij weg is TS!

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:46

Niobe schreef:

Nee, die zit er niet. ;) Het was puyr hypotetisch, want ik heb namelijk ook twee honden die ik niet terugfluit als er een kat op mijn terrein zit :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:47

Palmera schreef:

Dit is natuurlijk overdreven. Iedereen met een béétje verstand kan veilig een trap op en af lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:50

Shirley schreef:
spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,
maar het was je niet opgevallen dat het kittens waren ?
3 maanden oud, mss achter gelaten of verdwaald,
en jij stuurt je hond erop af..
+:)+

Zorg dan gewoon dat er geen katten je tuin in kunnen -O-

Vind het ook stijlloos om je hond er op af te sturen. ..

Of je nou een discussie wilt of niet :n

nee, zorg dat je katten niet ongevraagd in andermans tuin komen....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:53

Niet alle katten hebben baasjes ;)

En er loopt nog veel meer engs rond in het grote boze bos :=

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:58

Twee kittens van 3 mnd oud die vrij rondlopen? Die hebben vast geen eigenaar, zijn verdwaald of verwilderd. Fijn dat hij/zij uit de boom is, als ze geen eigenaar hebben zijn ze wel erg jong om zo rond te lopen.