Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
D_Desteny schreef:Het niet enten omdat katten nooit buiten komen is echt dom. Je neemt het zelf gewoon mee naar binnen, hetzelfde geld voor wormen en vlooien.
Het enige wat echt zal helpen denk ik is haar niet zielig vinden. Door haar zielig te vinden maak je haar onzeker. Gewoon oppakken en in het mandje doen. Aangezien ze je overal volgt, zet het mandje in een wat kleinere ruimte waar ze nergens onder kan en pak haar daar gewoon op en zet haar in de mand. Deur dicht en klaar.
tamary schreef:Nu niet enten. Reismandje als permanente mand aanbieden, zonder de druk van over x dagen/weken/maanden moet ze er in voor de DA.
DA thuis laten komen zal ook niet helpen als die ook niet aan kat kan komen.
geerke schreef:D_Desteny schreef:Het niet enten omdat katten nooit buiten komen is echt dom. Je neemt het zelf gewoon mee naar binnen, hetzelfde geld voor wormen en vlooien.
Het enige wat echt zal helpen denk ik is haar niet zielig vinden. Door haar zielig te vinden maak je haar onzeker. Gewoon oppakken en in het mandje doen. Aangezien ze je overal volgt, zet het mandje in een wat kleinere ruimte waar ze nergens onder kan en pak haar daar gewoon op en zet haar in de mand. Deur dicht en klaar.
wat neem je dan zelf mee naar binnen?En tegen welke ziektes ent je dan?
silverdapple schreef:tamary schreef:Nu niet enten. Reismandje als permanente mand aanbieden, zonder de druk van over x dagen/weken/maanden moet ze er in voor de DA.
DA thuis laten komen zal ook niet helpen als die ook niet aan kat kan komen.
Dat dacht ik ook. Gewoon het mandje open laten staan. Gooi er eens wat eten in. Als het een vertrouwd plekje wordt dan zal het niet zo lastig zijn haar erin te laten gaan.
Ik heb twee buitenkatten en die worden nooit geënt.
D_Desteny schreef:geerke schreef:
wat neem je dan zelf mee naar binnen?En tegen welke ziektes ent je dan?
Bijvoorbeeld niesziekte, kan je zelf of je bezoek gewoon meenemen aan handen of schoenen.
De meest gebruikte enting is volgens mij tricat trio dan ent je sowieso tegen niesziekte en kattenziekte.
En geënte dieren kunnen ook nog ziek worden hè, maar de kans is veel kleiner.
nientje78 schreef:En kat die geent is kan net zo ziek worden als een kat zonder enting.
Ik heb jarenlang in een Dierenasiel gewerkt. Je Wilt niet weten met wat voor ziektes ik allemaal te maken heb gehad.
Mijn katten en honden, die niet geënt waren, zijn nooit ziek geworden (ik weet het hoor, mag het echt afkloppen)
Het hangt ook echt af van de weerstand die een kat heeft.
geerke schreef:Thats_Me schreef:Gewoon zelf doen en dan ook doorpakken. Juist door dat halfgebakken gedoe maak je het alleen maar erger. Zo te lezen vind jij het zelf allemaal veel erger en zieliger en projecteer je dat ook naar je kat. Dan lukt het vangen ook niet. Dat het dier je drie dagen niet aankijkt als je hem zelf vangt tja... trekt wel weer bij. Enten is toch belangrijker als je het mij vraagt.
laat jij je ook ieder jaar enten dan?
Ladypronk schreef:Ik ent mijn trauma kat ook niet. Ze is toen ze jong was iets te vaak bij de da geweest ivm blaasgruis.
Ze krijgt speciaal voer en is inmiddels 15 en loopt nog iedere dag heerlijk buiten.
Zelfs de da zei dat het met onze kat maar niet moest.
En...kattenbeten en diepe krabbels kunnen heeeeel veel ellende geven. Kennis van mij heeft inmiddels nog maar 3 vingers aan 1 hand over door infectie na beet.