Kat is dik, kuikentjes voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:17

kiwiwitje schreef:
Het gaat er niet om dat ik zoek naar dingen die niet kunnen/de mogelijkheden. Jij kan niet bepalen voor TS of zij kan/wil/gaat investeren in een goede weegschaal.

Ik reageer alleen op jouw tekst niet of ts een nieuwe weegschaal moet gaan kopen. Over invullen voor een ander gesproken. Maar buiten dat, dit gaat een vervelende kant op en daar gaat het niet om.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:22

Sleeper schreef:
kiwiwitje schreef:
Het gaat er niet om dat ik zoek naar dingen die niet kunnen/de mogelijkheden. Jij kan niet bepalen voor TS of zij kan/wil/gaat investeren in een goede weegschaal.

Ik reageer alleen op jouw tekst niet of ts een nieuwe weegschaal moet gaan kopen. Over invullen voor een ander gesproken. Maar buiten dat, dit gaat een vervelende kant op en daar gaat het niet om.

Dan had je zelf maar niet moeten zeggen dat het een beetje zoeken was naar dingen die niet mogelijk zijn. Ik geef gewoon heel duidelijk aan waarom ik jouw idee geen goed idee vind, en dat ik die opmerking behoorlijk misplaatst vind. En daarmee vul ik niks voor jou in, ik geef mijn mening.
Je hebt alleen gelijk dat het onnodig is om hier verder over door te gaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:27

Wat er op verpakkingen staat is een richtlijn.
En die richtlijn wil nog wel eens aan de erg hoge kant zijn.
(meer eten is meer verkopen, denk ik wel eens. Maar of dat echt de reden is weet ik natuurlijk niet.)

Als voorbeeld mijn hond. Volgens de verpakking moet zij ongeveer 120 gram per dag, met haar gewicht.
Ze krijgt 90, en dat is ècht zat.
Kortom, maar 75% van de aanbevolen hoeveelheid.
Als ze er wat bij krijgt (runderkophuid, buffelpees, pensstaafje) dan moet ze dus nòg minder brokken...

In het geval van jouw katten kan de dieethoeveelheid echt wel eens te veel zijn.
Zeker als ze daarnaast dus nog extra krijgen (kuiken)

Alleen wel uitkijken dat je niet te snel gaat minderen qua voer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 18:52

Hey! Ik recycle mijn oude topic even. Ik hoopte dat iemand me kon tippen over een goede, niet-vette brok, aangezien ik weer voer moet bestellen dacht ik dat het misschien eens tijd werd voor een andere brok. Want hoewel de kater nu mooi op gewicht is is moeders nog tonnetje rond :(

Duhelo

Re: Kat is dik, kuikentjes voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:26

Ik zou gaan voor een goede granenvrije brok. Prijs kwaliteit is taste of the wild heel goed. Iets duurder is acana, orijen, etc. Hoe meer vleesaandeel erin hoe beter en verder uittesten wat goed werkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 20:30

Duhelo schreef:
Ik zou gaan voor een goede granenvrije brok. Prijs kwaliteit is taste of the wild heel goed. Iets duurder is acana, orijen, etc. Hoe meer vleesaandeel erin hoe beter en verder uittesten wat goed werkt.

Ja Orijen hebben we dus nu maar ik lees wel vaker dat ze daar een mooi speklaagje van krijgen :o Dus die liever niet.

Ik vind het geen probleem om wat merken te proberen, maar is het niet zo dat je bij het switchen tussen voer vervelende reacties kan krijgen? Zoals overgeven etc.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:40

Dat hangt van kat tot kat af, ikzelf wissel constant tussen een drietal merken en een zestal smaken in totaal. Absoluut geen probleem.
Orijen is idd wat vettig, taste of the wild zal volgens mij een betere optie zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:56

Op Orijen werden ze hier ook dik. Wij voeren nu Applaws met kvv. Maar applaws is niet helemaal mijn keus als ze volledig brok krijgen, ivm dat de calcium en fosfor wat hoog zijn. Dan zou ik ook kijken naar Taste of te wild, En je hebt volgens mij ook nog Nutrivet. Daar hoor ik ook goede verhalen over!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:03

Ja kvv wordt hem hier echt niet helaas. Poes lust het simpelweg niet en de vriezer is er trouwens ook niet groot genoeg voor als ik niet dagelijks naar de dierenwinkel wil :=

Taste of the wild hebben ze op zooplus helaas geen probeerpakje van - alleen een probeerpakje van 2 kg := Dat is nogal veel als het niks is. Maar als er veel goede ervaringen mee zijn is het misschien wel het proberen waard!

Applaws heb ik ook veel goeds over gehoord, maar wat betekent het dan precies als het hoog is in calcium en fosfor? Is dat een (groot) probleem?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:17

Kort door de bocht, vergroot de kans op blaas problemen. Hier krijgen ze maar een klein deel brok en de rest KVV en o.a. daardoor veel vocht dus durf ik het wel aan.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:28

Maar TS, jij bent toch veganist?

Hoe kun je dan eendagskuikens aan je kat geven?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:31

Ik heb het idee dat mijn katten best veel drinken. Zag op de voerwijzer site dat katten van nature te weinig drinken, dat vond ik een beetje een raar verhaal want dan zouden ze niet overleven toch :o?

@pinto, omdat mijn kat geen veganist is :z zullen we het daar hier niet over hebben?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:41

Ze halen natuurlijk ook wel vocht uit hun voer. Al is dat niet zo veel. Ze overleven ook best, maar zijn inderdaad ''slechte'' drinkers. Hier werkt een waterfonteintje wel goed!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:50

Ja hier drinkt de poes graag regenwater uit een ongebruikte bloembak :z En de kater drinkt water uit mijn uitgespoelde zwempak. Echt... Interessante beesten zijn het toch :')

Nu goed, omdat applaws wel een (kleine) probeerverpakking verkoopt heb ik dat nu besteld. En daarbij voor mij het goede voornemen om toch iets te vinden wat de poes lekker vindt. Verse vis lust ze graag maar daar heb ik dan weer bezwaar tegen vanwege de milieubelasting van vis... Het is allemaal niet makkelijk :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:09

Magrathea schreef:
Ja hier drinkt de poes graag regenwater uit een ongebruikte bloembak :z En de kater drinkt water uit mijn uitgespoelde zwempak. Echt... Interessante beesten zijn het toch :')

Nu goed, omdat applaws wel een (kleine) probeerverpakking verkoopt heb ik dat nu besteld. En daarbij voor mij het goede voornemen om toch iets te vinden wat de poes lekker vindt. Verse vis lust ze graag maar daar heb ik dan weer bezwaar tegen vanwege de milieubelasting van vis... Het is allemaal niet makkelijk :n

Oh hou op schei uit. Eens in de zoveel tijd kijk ik wat er allemaal te koop is... Dat maakt het niet makkelijker haha