Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Ik lees dat het haar niet gaat om de kosten, maar om dat ze zo goedkoop mogelijk 100honden in kooitjes in een bus laden en ze hier voor flink winst verkopenals voor die 250euro ze de reis en medische kosten dekken (en dus betrouwbaar en goed voor de hond zijn) geeft eline aan dat het prima is. Of zo lees ik het iig...
Gillbo schreef:Waarom een hond van zo ver weg halen als de asiels hier ook vol zitten?
Ceetje_bokt schreef:Gillbo schreef:Waarom een hond van zo ver weg halen als de asiels hier ook vol zitten?
En dit is een beeld dat niet waar is. Er zitten heeeel veel katten in het asiel, maar honden niet. Zeker geen 'gezellige huishonden zonder enorme gedragsproblemen', die zijn binnen no-time weg. En helaas voor de verknipte Jack russels en verklote stafford-achtiger.
mystica11 schreef:secricible schreef:Ik lees dat het haar niet gaat om de kosten, maar om dat ze zo goedkoop mogelijk 100honden in kooitjes in een bus laden en ze hier voor flink winst verkopenals voor die 250euro ze de reis en medische kosten dekken (en dus betrouwbaar en goed voor de hond zijn) geeft eline aan dat het prima is. Of zo lees ik het iig...
Je hebt gelijk. De discussie die weer eens ontstaat gaf wat onduidelijkheid. Zekerheid heb je nergens. Ook via Marktplaats kun je worden opgelicht. Ik heb altijd herplaatsers, van het asiel, herplaatsingsorganisatie in Nederland tot een kast waarin de hond woonde, een 'weggooier' en nu dus uit Spanje. Je eigen aandeel in het slagen van zo'n project is natuurlijk ook heel belangrijk.
Overigens heb ik ook altijd maar één teef in de roedel, mijn ervaring is idd dat twee teven soms voor flinke problemen kan zorgen.
Overigens vind ik de opmerking over de verkoop van haar paard totaal niet ter zake doende en niet netjes om dit zo te vermelden. De terugkerende kosten voor een paard zijn niet ter vergelijken met de maandelijkse kosten voor een hond. Wij hebben zelf een middelgrote pensionstal en ervaren ook dat mensen soms door omstandigheden ineens moeite krijgen met het opbrengen van de kosten van hun paard. De één kiest voor bijrijders, de ander zet zijn paard te koop, wat heus niet makkelijk zal zijn.
Gillbo schreef:Ceetje_bokt schreef:En dit is een beeld dat niet waar is. Er zitten heeeel veel katten in het asiel, maar honden niet. Zeker geen 'gezellige huishonden zonder enorme gedragsproblemen', die zijn binnen no-time weg. En helaas voor de verknipte Jack russels en verklote stafford-achtiger.
Uh weleens op asieldieren.com gekeken? Staan er heel wat op, en de geïmporteerde straat honden zijn allemaal probleemvrij?
Ik zie idd dat TS nederlandse honden zoekt maar het ging ook over honden uit spanje enz, vandaar mijn opmerking
Gillbo schreef:BarbaLala schreef:Haha nee, er zijn geen rescue organisaties die dit doen. Dat zijn echt cowboyverhalen puur en enkel gericht op het zwartmaken van kansarme dieren.
Dan moet je lezen voordat je op je achterste benen gaat staan. Ze schrijft heel duidelijk dat ze betrouwbare organisaties zoekt er zijn genoeg kofferbak verkopers die zich voordoen als goede organisatie maar dat verre zijn.
Als je dat wil ontkennen dan noem ik dat struisvogel politiek