Yess, we nemen een tweede hond! Nu nog één vinden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:11

Wat leuk dat je een herplaatser neemt! Wij hebben erg goede ervaringen met Mirtos Animal Project. http://www.mirtos.nu. Daar komt ons hondje (een teefje van nu 1 jaar) ook vandaan. We zijn ontzettend blij met haar.

Zij kwam eerst in een gastgezin in Nederland terecht. Vanuit daar hebben wij de keuze voor haar gemaakt. We hebben dus eerst met haar kennis kunnen maken voordat we definitief de keuze voor haar maakten. Verder kunnen ze - juist doordat de honden in gastgezinnen zitten - een goede schets van de persoonlijkheid van het hondje maken. Op die manier heb je ook eerder een goede match.

Edit: de kosten zijn €250,00 voor een niet geneutraliseerde hond en € 295,00 voor een geneutraliseerde hond. Het is een heel bedrag. Maar dat is ook het geld dat in de hond gestoken wordt om hem uit het buitenland te halen en voor inentingen e.d.

Mijn ervaring met deze stichting is erg goed omdat ze heel duidelijk het allerbeste met de dieren voor hebben. Mocht je in de toekomst problemen krijgen met de hond om wat voor reden dan ook, dan nemen ze altijd de hond weer terug. Ze staan dus echt garant voor het welzijn van hun dieren.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 09-08-16 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:13

Ik heb mijn honden beide bij stichting paws vandaan. Helaas haalt paws geen honden zelf meer naar nederland en is mijn jonge hond via greysinnood hierheen gekomen. Fijne stichting en ze helpen goed kwa wat voor hond je zoekt. Mijn oude dibbes is nu 14,5 en mijn jonge hond nu 2,5jaar. Lief sociaal en gek met mijn kinderen. De kosten waren ook rond de 250 euro:j

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:15

Die 250 euro die wordt gerekend voor een buitenlandse hond, dekken de kosten die zijn gemaakt. Een kennel in een vliegtuig kost 60 euro minimaal en de honden zijn allemaal behandeld en volledig gevaccineerd. Ik neem zelf volgende week twee honden uit Spanje mee, keurig geregeld allemaal. Ik vind het dan ook wel kort door de bocht om dit bedrag als onbetrouwbaar te bestempelen. Kijk eens wat je betaalt voor een asielhond? Of voor een hond van een fokker en wat deze achteraf allemaal kan mankeren? Ik ben ook 2 honden binnen 2 maanden kwijtgeraakt en puur toeval -ik was op zoek naar een herplaatser- bij een buitenlandse organisatie terecht gekomen. Ik zag een foto van de hond en was op slag verliefd. Pas toen kreeg ik door dat het een hond uit Spanje was. Toch doorgezet en wat ben ik blij. Ook de begeleiding vanuit de organisatie is perfect. En ik heb 300 euro betaald. Maar mijn vorige hond uit het asiel van 260 euro was niet gecastreerd...., daar kwamen nog flink wat kosten bij,

secricible

Re: Yess, we nemen een tweede hond! Nu nog één vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:19

Ik lees dat het haar niet gaat om de kosten, maar om dat ze zo goedkoop mogelijk 100honden in kooitjes in een bus laden en ze hier voor flink winst verkopen ;) als voor die 250euro ze de reis en medische kosten dekken (en dus betrouwbaar en goed voor de hond zijn) geeft eline aan dat het prima is. Of zo lees ik het iig...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:19

Hier ook 250€ voor een niet-gecastreerde teef uit een belgische herplaatsings-vzw. Zo gek is dat bedrag toch niet? Als je kijkt wat je kwijt bent aan chippen en correct vaccineren, en dan ook nog een beetje "marge" neemt op de gezonde honden zodat je eentje die vol parasieten zit ook kan behandelen als die binnenkomt, dan vind ik dat echt geen gekke prijs.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:25

Afbeelding
je mag me een PB doen Eline dan geef ik je de naam wel van die vrouw waar ik ze van heb ging via een vriendin van haar heb ze ook nog enkele maanden op proef gehad ging t niet met de kinderen dan konden ze terug heb ze nu al jaar of 3-4 en zo blij mee!!
Afbeelding

oude foto toen ik de laatste kreeg was ze kaal

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:28

Hier zou ik ook absoluut geen teef aanraden. Dat gaat zo vaak mis. Hier 4 dames waarvan er maar 2 samen gaan. Die ellende wil je echt niet en heb je met reu en teef maar zelden last mee.

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:29

secricible schreef:
Ik lees dat het haar niet gaat om de kosten, maar om dat ze zo goedkoop mogelijk 100honden in kooitjes in een bus laden en ze hier voor flink winst verkopen ;) als voor die 250euro ze de reis en medische kosten dekken (en dus betrouwbaar en goed voor de hond zijn) geeft eline aan dat het prima is. Of zo lees ik het iig...

Je hebt gelijk. De discussie die weer eens ontstaat gaf wat onduidelijkheid. Zekerheid heb je nergens. Ook via Marktplaats kun je worden opgelicht. Ik heb altijd herplaatsers, van het asiel, herplaatsingsorganisatie in Nederland tot een kast waarin de hond woonde, een 'weggooier' en nu dus uit Spanje. Je eigen aandeel in het slagen van zo'n project is natuurlijk ook heel belangrijk.
Overigens heb ik ook altijd maar één teef in de roedel, mijn ervaring is idd dat twee teven soms voor flinke problemen kan zorgen.

Overigens vind ik de opmerking over de verkoop van haar paard totaal niet ter zake doende en niet netjes om dit zo te vermelden. De terugkerende kosten voor een paard zijn niet ter vergelijken met de maandelijkse kosten voor een hond. Wij hebben zelf een middelgrote pensionstal en ervaren ook dat mensen soms door omstandigheden ineens moeite krijgen met het opbrengen van de kosten van hun paard. De één kiest voor bijrijders, de ander zet zijn paard te koop, wat heus niet makkelijk zal zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:29

Waarom een hond van zo ver weg halen als de asiels hier ook vol zitten?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:31

Gillbo schreef:

Ze is toch op zoek naar een Nederlandse hond?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:41

Gillbo schreef:

En dit is een beeld dat niet waar is. Er zitten heeeel veel katten in het asiel, maar honden niet. Zeker geen 'gezellige huishonden zonder enorme gedragsproblemen', die zijn binnen no-time weg. En helaas voor de verknipte Jack russels en verklote stafford-achtiger.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:51

Je kunt ook kijken bij http://www.irespectanimals.nl/
of Sandra van Dijk/Facebook daar komen elke dag honden voorbij.
Het is een nederlands initiatief om een spaans asiel (olescan.org) te helpen.
Er zitten veel hondjes al in NL voor adoptie dan kun je eerst gaan kijken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:56

Ceetje_bokt schreef:
Gillbo schreef:

En dit is een beeld dat niet waar is. Er zitten heeeel veel katten in het asiel, maar honden niet. Zeker geen 'gezellige huishonden zonder enorme gedragsproblemen', die zijn binnen no-time weg. En helaas voor de verknipte Jack russels en verklote stafford-achtiger.

Uh weleens op asieldieren.com gekeken? Staan er heel wat op, en de geïmporteerde straat honden zijn allemaal probleemvrij?

Ik zie idd dat TS nederlandse honden zoekt maar het ging ook over honden uit spanje enz, vandaar mijn opmerking

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:08

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:04

mystica11 schreef:
secricible schreef:

Je hebt gelijk. De discussie die weer eens ontstaat gaf wat onduidelijkheid. Zekerheid heb je nergens. Ook via Marktplaats kun je worden opgelicht. Ik heb altijd herplaatsers, van het asiel, herplaatsingsorganisatie in Nederland tot een kast waarin de hond woonde, een 'weggooier' en nu dus uit Spanje. Je eigen aandeel in het slagen van zo'n project is natuurlijk ook heel belangrijk.
Overigens heb ik ook altijd maar één teef in de roedel, mijn ervaring is idd dat twee teven soms voor flinke problemen kan zorgen.

Overigens vind ik de opmerking over de verkoop van haar paard totaal niet ter zake doende en niet netjes om dit zo te vermelden. De terugkerende kosten voor een paard zijn niet ter vergelijken met de maandelijkse kosten voor een hond. Wij hebben zelf een middelgrote pensionstal en ervaren ook dat mensen soms door omstandigheden ineens moeite krijgen met het opbrengen van de kosten van hun paard. De één kiest voor bijrijders, de ander zet zijn paard te koop, wat heus niet makkelijk zal zijn.

Nu doe je net alsof ik privegegevens van ts op het net gooi. Ts is zelf erg openhartig in haar topics, daar komt alle info dan ook vandaan. Verder geef ik volgens helemaal geen waardeoordeel over de verkoop van het paard.

Ik volg Ts al een hele tijd en maak me een beetje zorgen na het lezen van de laatste topics. Die zorgen zijn helaas heel reëel. Ik uit liever goedbedoeld mijn zorgen om iemand te behoeden voor problemen dan dat ik haar nog enthousiaster maak door ideeen aan te dragen.

Werkelijk heel slecht van mij.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:11

Qua goede stichting van buitenlandse honden kan ik echt heel erg http://stichtingaai.nl/ aanraden!

Wij hebben hier 2 honden vandaan, 1 uit India en 1 uit Griekenland. We zijn ook een keer op een meeting geweest voor honden uit Corfu (waar die van Griekenland vandaan komt) waar ook de vrouw was die het asiel op Corfu runt, echt fantastisch om te zien. Zoveel mensen die daarop afkwamen en bizar hoeveel honden de vrouw van Corfu nog herkende. Echt een ontzettend goede en eerlijke stichting die op verschillende plekken in de wereld een opvangplaatst heeft en ze herplaatst in Nederland. Honden gaan via vrijwilligers mee naar Nederland met het vliegtuig en alles wordt keurig geregeld qua opvanggezinnen en het herplaatsen. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:21

Ik zou de lokale asielen opbellen en uitleggen wat voor dier je zoekt. Zij kunnen dan met je meedenken en als ze wat geschikts hebben zitten je dat dier laten zien.

Overigens zou ik ook nooit voor een importhondje gaan, liever daar de ellende oplossen dan het te verschepen naar nederland. Het begint een ware business te worden met alle ellende van dien..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:29

Gillbo schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Uh weleens op asieldieren.com gekeken? Staan er heel wat op, en de geïmporteerde straat honden zijn allemaal probleemvrij?

Ik zie idd dat TS nederlandse honden zoekt maar het ging ook over honden uit spanje enz, vandaar mijn opmerking

Je legt mij woorden in de mond en ja ik ken de site en oh ja, ik heb zelf twee asielhonden. En mijn informatie komt van iemand met verstand van zaken http://www.hondenzaken.nl/asielen-en-bu ... se-honden/

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:30

Leuk! Maarre, vergis je niet in het verschil tussen 1 of 2 honden hebben. Wij hadden één Aussiereu. Hartstikke makkelijke hond, die overal mee naar toe kon. Toen een Aussieteef erbij. En hoewel zij ook súpermakkelijk is en overal mee naar toe kan... is het toch lastigere om 2 honden mee te nemen. Op verjaardagen, familiebezoeken, uitjes etc is één hond écht 100x makkelijker.

Dat gezegd hebbend... ik kan er echt van genieten hoe ze nu met elkaar spelen. Dat heeft wel even geduurd overigens. Ze moesten allebei echt even aftasten. Nu waren beide honden volwassen herplaatsers, dus die hadden allebei al een eigen stijltje zeg maar :) .

Wat vind jij overigens groot? Labradormaat? Als je dat ook nog acceptabel vindt. Deze zoekt nog een baasje.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door assie op 09-08-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:37

Ik vind je rijtje met eisen wel aardig wat, om het zo even te zeggen, zeker voor een herplaatser.
Tuurlijk er zijn er genoeg te vinden hoor, maar het puntje "alleen zijn", is iets wat vaak sowieso de eerste weken erg lastig is. Dit omdat ze over t algemeen wel even in een asiel hebben gezeten.
Nu hadden we laatst hier in t asiel (DOA), een hond zitten, maar past perfect in je plaatje. Ideale hond, houdt ook van knuffelen enz, maar man die was echt niet snel geplaatst :oo
Duurde verbazend lang, echt wel een paar maanden. En nee, de hond had geen "mankementen".

Ik zou ook gewoon even rondbellen eventueel en de asiels kunnen je ook advies geven :)
En sowieso bij een kennismaking t huidige hondje meenemen :j
(bij DOA is t ook zo, dat je t liefst met t hele gezin komt, want tja een hond kan bij de ene een klik hebben, maar stel die is niet zo dol op mannen, is maar de vraag hoe die daarop reageert :P ).

Maar honden genoeg hoor! In allerlei soorten en maten :D
En vooral niet verbaasd zijn als je met iets heel anders eindigt qua looks :P
Want zoals je al zei, uiterlijk is leuk, maar wie weet heb je wel een klik met een half kale yorkie O:)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:21

Gillbo schreef:
BarbaLala schreef:
Haha nee, er zijn geen rescue organisaties die dit doen. Dat zijn echt cowboyverhalen puur en enkel gericht op het zwartmaken van kansarme dieren.

Dan moet je lezen voordat je op je achterste benen gaat staan. Ze schrijft heel duidelijk dat ze betrouwbare organisaties zoekt er zijn genoeg kofferbak verkopers die zich voordoen als goede organisatie maar dat verre zijn.
Als je dat wil ontkennen dan noem ik dat struisvogel politiek

Jij bent in de war met broodfokkers, dat is heel wat anders dan dieren die via organisaties naar Nederland komen.

En natuurlijk heb je ook organisaties die het minder nauw nemen met de screening, of niet alles vertellen over het karakter van een hond, maar daar ben je zelf bij en je kan tegenwoordig prima onderzoek doen naar of een organisatie betrouwbaar is of niet.

Sowieso bij een herplaatser heb je gewoon wat werk, bij de een meer dan de ander, maar er zijn er maar weinig kant en klaar, zoals ik dat noem. Overigens, heb je bij een pup net zo goed werk er aan.
Kant en klaar honden zijn zeldzaam.

Belangrijkste met zoeken naar een leuke hond is vooral om de tijd te nemen en het niet te willen overhaasten.

En als je geen budget hebt, spaar dan gewoon wat langer, stel de aanschaf uit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 23:34

We hebben een hond :D

Het was niet helemaal gepland op deze manier. We zaten ook al te overwegen eerst nog even te wachten, telkens wat geld opzij te leggen en dit keer te gaan voor een echte rashond. Dat hebben we nog nooit gedaan en ik heb echt wel iets met vlinderhondjes. Mijn vader ook. Dus dat waren we nog een beetje aan het bespreken.

Mijn zus is een echte chihuahua fan en ging een maand terug een chihuahua halen bij een vrouw die al een lange tijd ziek was en er niet meer voor kon zorgen. Ze had er drie en had ze allemaal op MP gezet. Mijn zus is erheen gegaan en toen ze de omstandigheden zag... Ze zaten in een schuur, niet meer in huis, in een verroeste bench. Eén te mager en vol met wonden/korsten, de ander weer veel te dik. Bleek dat de vrouw ze al jaren niet meer in huis had en ze dus in die schuur woonden. Ze heeft ze alle drie meegenomen, wel eerlijk gezegd dat ze ze niet alledrie zou houden maar zou herplaatsen. Dat vond die vrouw wel fijn, maar of we haar wel op de hoogte wilden houden. Natuurlijk.

Ze kennen allemaal helemaal niets. Niet zindelijk, kunnen niet aan de lijn lopen en ze zijn best bang. Ze zijn 6 en kunnen net zoveel als een puppy. Ze hadden roestplekken in hun vacht, die we er nog niet helemaal uit hebben gekregen en zijn wel heel lief, maar ook heel snel bang, zoals bij onverwachte bewegingen.

Na een tijd overleggen hebben mijn vader en ik er één in huis genomen en een goede vriendin van mij de ander :D. Onze lijst met 'eisen' ging dus ook meteen het raam uit, want ze voldoet aan geen enkele :+ :')

Soms moet het gewoon zo zijn.

Ze zijn eigenlijk veel te klein, maar gelukkig wel groter dan teacups en dus niet ernstig misvormd. Wel een onderbeet en ze missen allebei wat tanden.

Vandaag kregen we dan eindelijk Lily in huis. Mijn vriendin had haar hondje vorige week al opgehaald. Wij wilden even wachten tot mijn oom, die hier twee weken logeerde, weg was. Maar och, ze is heel lief. Kan goed met Szia, hadden we al eerder elkaar laten ontmoeten, want als dat niet ging, dan hield het op, maar ze tolereren elkaar prima. In ieder geval geen agressie naar elkaar.

Ze luistert niet super, maar loopt me wel achterna. Aan de riem meelopen is nog niet helemaal in orde, maar ze is wel nieuwsgierig genoeg dat ze rond durft te lopen als ik gewoon stilsta op het grasveld. Ze vond het gras ook zo leuk. Helemaal in rollen, snuffelen en eraan kauwen. Alsof ze nog nooit gras gezien had. Of in ieder geval een lange tijd niet.

Dit is Lily

Afbeelding

En dit is ze met Szia en de andere chi die ook van mijn zus komt, en mijn vriendin haar andere honden.

Vanavond zijn we even met ze naar de plas geweest. Vooral ook zodat zij en haar vriendje elkaar even weer konden zien (ze waren zo happy) maar ook om haar toch wel even moe te maken met een aantal indrukken, zodat ze vannacht goed slaapt, want ze jankt nogal 's nachts, waarschuwde mijn zus. We hadden wel zoiets, als ze het te druk of te eng vind, gaan we weer, maar integendeel, ze heeft lekker bij het water heen en weer zitten rennen en kwispelen en met haar vriendje gespeeld, die al een keer eerder bij de plas was geweest. En het heeft geholpen, want ze jankte even toen we om 11 uur naar boven gingen, een halfuurtje lang, en nu is ze alweer stil. Ik had even stiekem gekeken en ze ligt in coma.

Afbeelding

Morgen ga ik haar even wassen met hondenshampoo, de oogjes schoonmaken, vlooienpipetje en een wormkuur. Binnenkort even met haar naar de DA voor een enting, want ze heeft alleen een puppyenting gehad 6 jaar geleden en meer niet.

En tja, ik en pa vinden het heel leuk zo'n klein ding, en nu begint de training, want ze moet van alles nog leren. Gelukkig luistert ze wel redelijk naar haar naam, dus daarin hebben we al een begin. Als ze gewend is wil ik graag beginnen met clickertraining.

Maar och, heb zo te doen met haar en haar andere twee vriendjes. Jarenlang in zo'n vuile verroeste bench in een koude schuur zitten. Het was wel goed dat die vrouw eindelijk zelf inzag dat het zo niet kon en ze dus wegdeed. Maar toch, arme beestjes. Die krijgen het vanaf nu een stuk beter :D.

Ik zal later nog even op wat posts in dit topic reageren! En in ieder geval iedereen bedankt voor de tips en hulp!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 00:03

Gossie wat is ze leuk!!! :D
Fijn dat de hondjes nu alle 3 een goed plekje hebben en elkaar ook nog wel kunnen zien dan denk ik? :)
Super joh! En inderdaad, soms moet het gewoon zo zijn :)) *\o/* *\o/*

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 00:18

Ja, die kunnen elkaar nog wel zien. Dat is wel fijn, want ze zijn echt heel erg gehecht aan elkaar. Lagen ook constant bij elkaar en zochten elkaar op en dan moet je dat verbreken, heel zielig. Dus ben blij dat ze elkaar wel kunnen zien. Vanavond ook, was een week geleden en ze liepen echt constant met hun tweetjes samen. Heel lief. Maar des te lastiger om ze daarna weer uit elkaar te halen.

Ik vraag me dan af, is het dan niet nog vervelender, dat ze telkens weer even samen zijn en dan weer uit elkaar, weer even samen etc.. Of wennen ze wel aan zo'n patroon? Want die vriendin en ik wandelen heel veel samen met de hondjes, maar ik twijfelde toch na vanavond een beetje over wat wijsheid is.

Het zijn wel echt twee slechte fokproducten. Veel te klein. Wel groter dan teacups, gelukkig. Maar toch, zouden zij ook bijvoorbeeld veel hoofdpijn hebben zoals de meeste te kleine chi's?

Nog even een foto met beide hondjes :D

Afbeelding

Mijn vader vind haar helemaal geweldig ook. Maakt constant dezelfde grap tegen iedereen. De buren, de overburen, familie. "We hebben een nieuwe waakhond! Die zie je niet aankomen tot het te laat is." Haha pap, heel grappig hoor :') ... Maar meteen met hondje op de arm naar de overburen en de andere overburen om het hondje te laten zien :=

Alleen mee naar stal lijkt me nog moeilijk. Veel te eng, zo'n klein ding tussen de paarden. Straks staat mijn paard erop. Dus eh, mee daarnaartoe doen we eerst maar niet denk ik. Sowieso even wennen. Misschien later, maar dan gewoon vast aan de riem.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:04

Denk dat ze daar wel aan wennen hoor :)
Ze zullen elkaar vast hele verhalen vertellen zeg ik dan maar :P
Bij t asiel worden ook wel eens koppeltjes uit elkaar gehaald ivm plaatsing en zo nu en dan ook wel die elkaar dan in de buurt tegen komen. Gewoon leuke vrienden, heerlijk toch :D

Hoofdpijn, lastig te zeggen ben ik bang :\ maar ze ziet er vrolijk uit iig :j
Naar stal zou ik ook niet durven idd :=
Of idd vast, maar idd bang dat er iets gebeurd :')