Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lien_87 schreef:Maar sinds wanneer is het normaal dat er gewonden vallen bij het trainen van een hond?
lien_87 schreef:Maar sinds wanneer is het normaal dat er gewonden vallen bij het trainen van een hond?
Even los van het feit of je wel of niet 'fan' van Cesar bent...
Je hoort een training toch zo op te zetten dat een hond niet in zijn oude gedrag valt, als hij elke keer succes heeft wordt het lastig om zoiets eruit te krijgen.
Iemand haalde hier aan dat Cesar zelf ook vaak genoeg gebeten wordt. Dat zie ik niet als iets 'wat erbij hoort'. Het is niet moeilijk om (voor een professional ) een beet van een hond te voorkomen, maar je moet natuurlijk wel luisteren naar wat de hond je verteld.
Als een hond jouw paard in zijn benen hapt praat je dat toch ook niet goed onder het mom van 'hij moet het nog leren'?
Een rechtszaak is misschien wat overdreven maar Cesar heeft wel onnodig het varken in gevaar gebracht en hij had met geen mogelijkheid controle over deze situatie...
Sammie schreef:oliebol happens.. Ik denk niet dat CM zoiets had van héeey dat varkentje ga ik eens even flink laten bijten, maar om een hond iets af te leren zul je moeten trainen en dan ja dan kan er wel eens iets gebeuren. HIj laat het niet gebeuren, het was wrs gewoon een inschattingsfout en die maakt iedereen. Dat is even vervelend voor dat varken, maar dat is er vast wel weer overheen. Om nu gelijk heel die vent af te zeiken en dierenmishandeling te roepen.. Dan heb je volgens mij ook niet veel te doen in je leven. Hij is zelf ook vaak zat gebeten en Steve Irwin en Freek Vonk hadden ook ontelbare beten van slangen en noem maar op. Wil je iets trainen, moet het onderwerp van training er gewoon bij zijn.
Hier de storm en daar het glas water.
lien_87 schreef:Je hoort een training toch zo op te zetten dat een hond niet in zijn oude gedrag valt, als hij elke keer succes heeft wordt het lastig om zoiets eruit te krijgen.
Citaat:Iemand haalde hier aan dat Cesar zelf ook vaak genoeg gebeten wordt. Dat zie ik niet als iets 'wat erbij hoort'. Het is niet moeilijk om een (voor een professional ) om een beet van een hond te voorkomen, maar je moet natuurlijk wel luisteren naar wat de hond je verteld.
Citaat:Als een hond je paard in zijn benen hapt praat je dat toch ook niet goed onder het mom van 'hij moet het nog leren'?
lien_87 schreef:Maar hij maakt heel vaak inschattingsfouten, en vervolgens zenden ze het uit op tv en gaat iedereen het na doen..
lien_87 schreef:En natuurlijk maakt iedereen met huisdieren fouten, maar deze man is een professional, hij gaat de eigenaren vertellen hoe ze aan moeten pakken...
lien_87 schreef:@Shadow0 met elke keer bedoel ik dat deze hond het vaker gedaan heeft, daarvoor komt hij immers naar Cesar.
En natuurlijk maakt iedereen met huisdieren fouten, maar deze man is een professional, hij gaat de eigenaren vertellen hoe ze aan moeten pakken...
Shadow0 schreef:En dat maakt dat hij altijd perfect de toekomst moet kunnen voorspellen en dat hij geen tijd of ruimte krijgt om zich bekend te maken met de betreffende hond / situatie?
Dat lijkt me nogal onrealistisch.