Hond met allergieen, om gek van te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Hond met allergieen, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 02:26

Volgens mij mis ik iets. Als de mijt het probleem lijkt te zijn, waarom daar dan niet gericht mee aan de slag?

Op welke plekken heefthij jeuk?

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 02:46

Misschien is acupunctuur nog iets? Mijn oud collega dierenarts houdt zich hier mee bezig. Mocht je dit overwegen of informatie willen stuur me maar even een pb.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:50

Flint09 schreef:
ik had vroeger toen het nog in Nederland verkrijgbaar was deze Colloidal Silver
http://store.purepaws.net/Colloidal-Sil ... p_248.html
het wordt gebruikt als een natuurlijk antibioticum.

Mijn oude reu was allergisch voor rundvlees , mais , het natuurlijk conserveermiddel rozemarijn , vlooien en veel vlooienmiddelen ( lekker tegenstrijdig :') ) . Allemaal zelf achtergekomen en zolang ik daarop lette was er niets aan de hand.

Ik heb nu alleen zijn zoon nog thuis ( naakthond ) en die heeft een milde allergie voor gras . Op dit moment smeer ik zijn pootjes in met Lipikar van Laroche - Posay , bij de mensen apotheek gehaald en heel tevreden over . Het is geen wondermiddel maar hersteld de huid goed.

Op dit moment zijn we ( baasjes en ik ) wel aan het tobben met zijn eveneens haarloze zus . Die heeft wel een allergie test ondergaan waar niets uitkwam en was al 2 jaar op prednison, met als gevolg dat de hond een pracht huid had maar nog steeds krabte en erg "emotieloos" werd . dus ik ga dit topic ook volgen !

Wat een gedoe he al die allergieën -O- . Colloidal Silver hier heb ik eergisteren ook iemand over gehoord. Spray je dit over ze eten of ?? Is het niet meer in NL te verkrijgen?

MyWishMax schreef:
Krabben zelf kan ook 'aangeleerd' zijn en die wondjes of plekken waar ze krabben gaan juist daardoor ook weer jeuken. Ik heb het krabben ook een tijd afgekapt op een vrolijke manier, want als ik gewoon nee zei werd hij zenuwachtig en ging harder krabben.

Dit was wel op momenten dat ik zeker wist dat de allergie niet meer opspeelde. ;) Ik gaf na een allergische reactie ook 2 of 3 weken groene leem, om te ontgiften. Daarmee kwam hij sneller van de reactie af. (jeuk, tot bloedens toe open krabben, slechte vacht en afvallen)

Briitje, ik heb er wel eens van gehoord, maar ik heb er geen ervaring mee.

Het stomme (en het fijne) is dat hij gelukkig zelden uitslag en/of blaasjes heeft. Het krabben kap ik ook af, maar ik merk duidelijk verschil wanneer hij echt jeuk heb en als het beter gaat. Krabben om het krabben is het dan ook niet. Want als er geen jeuk is, word er ook niet gekrabt.

Inmiddels heb ik dan kurkuma wat ik geef, wil ook groenlip mossel geven en groene leem om te ontgiften toch ? Hoelang blijf je dit geven ?

Mirranda schreef:
Onze Cockerspaniël had met anderhalf jaar een zeer ernstige voedselallergie en na diverse kuren prednison eindelijk onder controle. Maar daar wil je je hond niet op houden voor het leven.

Wij voeren een combi van vers vlees (met bot) en natuurvoeding. http://www.vitadier.nl heeft een vestiging in Ouddorp, maar je kunt ook bestellen.

Sinds wij hem zo voeren is de allergie volledig onder controle en hebben we weer een vrolijke hond.

Ik geef al kvv. Maar dat helpt niks tegen de mijten :(

fannetje schreef:
briitje, Puur is een homeopathisch product. de bedoeling is dat dat door de slijmvliezen wordt opgenomen. geef je het op voer, dan lukt dat niet/nauwelijks. geef je het in een schone bek, dan lukt dat wel en zal het dus (beter) zijn werk doen.
Wat betreft advantage/tix is idd een vlooien/teken bestrijding, maar helpt ook tegen mijt (legt een soort van filmlaagje op de huid).

Wat betreft ligplaatsen zo schoon mogelijk houden, liefst skai of leer. Goed stofzuigen/dweilen en regelmatig kleden etc wassen. Dit om de huisstofmijtjes tegen te gaan.
Desensibiliseren kan ook heel goed werken, hoop dat dat aanslaat, dan ben je van het geëmmer af ;)

succes iig.

Kijk dat wist ik niet en zo leer ik ook weer wat :). Word wel een klus om die bek open te houden en 15 druppels erin te gieten :').

Ik geef liever geen vlooien middelen, omdat ik hier ook zoveel slechte reacties op hoor. En ben bang dat dat ook weer een reactie geeft.

Ik heb beneden een fatboy liggen. Zal dit ook voldoen tegen de mijten ?
Ik hoop idd dat het Desensibiliseren aanslaat, dit is ook helemaal niks!

Thesserd schreef:
Volgens mij mis ik iets. Als de mijt het probleem lijkt te zijn, waarom daar dan niet gericht mee aan de slag?

Op welke plekken heefthij jeuk?

Ik heb niet 1 2 3 de mogelijkheid om heel me huishouden om te gooien mbt meubels. Dus ga zo neemboom olie bestellen en hoop dat dat aanslaat. Heb sinds deze week al een nieuwe stofzuiger.

Wat zou ik voor nu nog meer kunnen doen volgens jou?

skvetta schreef:
Misschien is acupunctuur nog iets? Mijn oud collega dierenarts houdt zich hier mee bezig. Mocht je dit overwegen of informatie willen stuur me maar even een pb.

Hier attendeerde iemand me gister ook op. Zou dit echt kunnen helpen tegen mijten allergie?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 13:30

Tevens wil ik ook met deze tips aan de slag. Kan iemand bevestigen of ik het goed zeg
Groen leem - detox
veendrenk stof voor de balans van de darmen
groenlip mossel - imuunsysteem te versterken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:33

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:45

bij allergieën moet je het immuunsysteem even "kalmeren" ipv oppeppen. Het overreageert namelijk al (allergische reactie).

ivm de kvv. Opletten Kipallergie geeft vaak kruisallergie met ander gevogelte (kalkoen en eens) veel kvv's gebruiken als botfractie kip, kalkoen of eend. Heel frustrerend als je ook eens van merk wil wisselen om niet te eentonig te voeren.

Puur Allergie deed niets voor mijn hond.
Sinds vorige week begonnen met kurkuma (uit een aziatische supermarkt), maar tot hiertoe nog geen significant verschil. (Naar aanleiding van een reactie op een "nieuwe" diersoort).
Bij jeuk helpt wassen met chloorhexidine of astrexine poeder om de allergenen wat af te spoelen en de huid te kalmeren. In erge gevallen cortisone, gelukkig maar 1 of 2x nodig geweest op 3j tijd.
Oh ja hoeveelheid eiwitten beperken lijkt ook te helpen (minder vlees en wat extra gekookte groentn ter buikvulling), het overmatig likken en oren krabben stopt dan ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:01

Luchtvochtigheid gaan regelen dmv apparaat.

Ik gaf de groene leem in een kuur van 3 weken na een reactie. Hier krijgt hij wel omega 3 erbij, maar dat helpt niet tegen de allergie als hij een reactie heeft. Wel gewoon gezond. Ik heb idd ook een jeukstillende shampoo.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:31

briitje, ik begreep niet helemaal dat het om huisstofmijt ging. Er zijn wel meerdere mijten toch, oormijt bijv.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:43

brittje, je kunt de puur druppels ook met een lepeltje melk/yoghurt/water geven. Evt even opzuigen in spuitje en dan in bek ingeven.
Die fatboy, is die waterdicht? Anders elke week even met vochtige doek schoonmaken.

Je gaf ook aan dat de meeste jeuk op de buik/liezen zit? Is het daar ook rood/geïrriteerd? Dat kan dan namelijk ook bacterieel zijn.
Misschien is het verstandig om een goede dermatoloog te raadplegen en een goed stappenplan op te zetten, zodat je precies kunt uitsluiten wat wat veroorzaakt en hoe je dat moet aanpakken.
En wat betreft advantage, dat wordt niet door de bloedbaan opgenomen, blijft in de talg laag van de huid en geeft daardoor minder problemen. Maar je zou bayer anders kunnen raadplegen.

@Thesserd, er zijn wel meerdere mijtsoorten, maar de huisstofmijt is wel een bekende die allergieën veroorzaakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:52

Maar er zijn ook mijten die in de huid kruipen bijv? Deze hebben wel een andere behandeling nodig dan de huisstofmijt :P Maar ik begrijp nu niet helemaal waar het precies om gaat. Alle mijten? Is dat gangbaar? Wist ik niet eens.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 01:02

Dat staat toch in de OP dacht ik althans.

Welke mijten het precies zijn, word nu naar gekeken. Maar weet zeker dat het oa huisstof mijt is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:03

@ Thesserd, ja maar die geven weer hele andere verschijnselen.
schurftmijt is er zo eentje, maar die geeft kale plekken en korstjes, vaak op de kop, bij de ogen. Als je die verwaarloosd en de weerstand is slecht trekt die vanzelf wel verder over het lijf.
oormijt, geeft jeuk aan oren en vaak ook ontstoken oren.
Maar dit is verder off-topic info ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 17:16

Zojuist de uitslag binnen gehad van mijn DA. Voor de volgende mijten heeft Sparky allergieën: Copramijt (1744), meelmijt(2974) en Farinaemijt (3071). Ik begrijp dat dit laatste ook een huisstofmijt is?
Wat me dus enorm doet verbazen is dat de 'andere' huisstofmijt maar 135 is.

Wat is het verschil tussen deze 2?
Tevens was dit uitslag van (alleen de mijten) vorig jaar bij Maasdyun (holistische DA): huisstofmijt- meelmijt- faerinamijt- hooi of grasmijt.

Kan ik hieruit opmaken dat de mijten zijn veranderd?
Ik neig naar nog een test bij Maasduyn om te kijken hoe het nu gaat met voedselallergieën en om te kijken of dit wel overeenkomt.

Toevallig ook vandaag alle meubel behandeld met Neemboom-spray. Zou je hier snel verandering in merken?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:51

Je kunt de testen alleen vergelijken als het dezelfde test is geweest, anders kun je er niets over zeggen denk ik. Het kan natuurlijk dat z'n allergieën veranderen (je bouwt ze tenslotte op), maar kan ook zijn dat die andere test niet zo sensibel is.
Wat betreft die spray, wat ik er over lees, dood het ze niet, maar zorgt alleen dat ze niet verder voortplanten en groeien. Dus ik denk niet dat je daar snel verbetering in zal zien, tenzij je voordien alles juist extra goed hebt schoongemaakt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:09

Uiteraard van te voren goed gestofzuigd, en alle stoffen kleedjes ect in 60 graden was.

Dus eerst verwijderen en nieuwe dat ze niet kunnen voortplanten.
Wat je zegt over dat je allergieën opbouwt, dacht ik dus ook.

Maar hoe verklaar je een allergie voor iets, wat nog nooit is gegeten en/of in aanraking mee is geweest?

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:14

Is het niet mogelijk om te desensibiliseren op die mijten?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 18:16

Pyralis schreef:
Is het niet mogelijk om te desensibiliseren op die mijten?

Ja zeker wel, dat is ons volgende plan/stap. Zijn tevens maar weinig opties ook verder :')

Ik geef nu ook wilde zalm olie, kurkuma pasta, veendrenkstof, puur allergie en vraag me of het zinvol is om OOK groenlipmossel erbij te geven.

TE veel is ook niet goed he -O-

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:23

Tsja, om de huidweerstand zo optimaal te houden ben je goed bezig, maar dat gaat niet werken tegen de reactie van het lichaam op die mijten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 19:12

Nee dat klopt inderdaad. Daarvoor heb ik echt een jeukremmer nodig. Ik WEIGER prednison, apoquel werkt niet (voldoende), dus willen nu in overleg met de DA Sporimune proberen.

Ervaringen hiermee ?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:15

briitje schreef:
Maar hoe verklaar je een allergie voor iets, wat nog nooit is gegeten en/of in aanraking mee is geweest?

kruisallergie. Als het immuunsysteem al redelijk over de zeik is, dan reageert het op alles dat een beetje gelijkt op de oorspronkelijke trigger.

Heb je al levoceterizine proberen bijgeven. Dit helpt soms ook bij honden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 19:21

Nee dit ken ik niet en wil ook niet 101 dingen proberen. Zo weet ik nog niet wat wel werkt en wat niet. Maar wel bedankt voor je inbreng :).

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:14

Die kurkuma geven jullie die zo of papje van maken met zwarte peper er bij?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:13

Papje van olijfolie en verse peper

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:34

briitje schreef:
Uiteraard van te voren goed gestofzuigd, en alle stoffen kleedjes ect in 60 graden was.

Dus eerst verwijderen en nieuwe dat ze niet kunnen voortplanten.
Wat je zegt over dat je allergieën opbouwt, dacht ik dus ook.

Maar hoe weet je zeker dat hij daar niet mee in aanraking is geweest, die mijten zitten overal, dus grote kans dat hij er toch mee in aanraking is geweest. Moet ook wel, anders kun je er niet allergisch voor worden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 15:51

Dat schijnt dus niet waar te zijn. Doelde ook niet op mijn situatie. Hoe gek dat ook mag klinken.

Als voorbeeld heeft iemand die ik via het allergie forum ken, haar pup getest. Wat schijnt, allergisch voor noten en knoflook. Heeft ze nog nooit op. Hoe verklaar je dat?

Zeg tevens niet dat dat bij mij het geval is hoor.