Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flint09 schreef:ik had vroeger toen het nog in Nederland verkrijgbaar was deze Colloidal Silver
http://store.purepaws.net/Colloidal-Sil ... p_248.html
het wordt gebruikt als een natuurlijk antibioticum.
Mijn oude reu was allergisch voor rundvlees , mais , het natuurlijk conserveermiddel rozemarijn , vlooien en veel vlooienmiddelen ( lekker tegenstrijdig) . Allemaal zelf achtergekomen en zolang ik daarop lette was er niets aan de hand.
Ik heb nu alleen zijn zoon nog thuis ( naakthond ) en die heeft een milde allergie voor gras . Op dit moment smeer ik zijn pootjes in met Lipikar van Laroche - Posay , bij de mensen apotheek gehaald en heel tevreden over . Het is geen wondermiddel maar hersteld de huid goed.
Op dit moment zijn we ( baasjes en ik ) wel aan het tobben met zijn eveneens haarloze zus . Die heeft wel een allergie test ondergaan waar niets uitkwam en was al 2 jaar op prednison, met als gevolg dat de hond een pracht huid had maar nog steeds krabte en erg "emotieloos" werd . dus ik ga dit topic ook volgen !
MyWishMax schreef:Krabben zelf kan ook 'aangeleerd' zijn en die wondjes of plekken waar ze krabben gaan juist daardoor ook weer jeuken. Ik heb het krabben ook een tijd afgekapt op een vrolijke manier, want als ik gewoon nee zei werd hij zenuwachtig en ging harder krabben.
Dit was wel op momenten dat ik zeker wist dat de allergie niet meer opspeelde.Ik gaf na een allergische reactie ook 2 of 3 weken groene leem, om te ontgiften. Daarmee kwam hij sneller van de reactie af. (jeuk, tot bloedens toe open krabben, slechte vacht en afvallen)
Briitje, ik heb er wel eens van gehoord, maar ik heb er geen ervaring mee.
Mirranda schreef:Onze Cockerspaniël had met anderhalf jaar een zeer ernstige voedselallergie en na diverse kuren prednison eindelijk onder controle. Maar daar wil je je hond niet op houden voor het leven.
Wij voeren een combi van vers vlees (met bot) en natuurvoeding. http://www.vitadier.nl heeft een vestiging in Ouddorp, maar je kunt ook bestellen.
Sinds wij hem zo voeren is de allergie volledig onder controle en hebben we weer een vrolijke hond.
fannetje schreef:briitje, Puur is een homeopathisch product. de bedoeling is dat dat door de slijmvliezen wordt opgenomen. geef je het op voer, dan lukt dat niet/nauwelijks. geef je het in een schone bek, dan lukt dat wel en zal het dus (beter) zijn werk doen.
Wat betreft advantage/tix is idd een vlooien/teken bestrijding, maar helpt ook tegen mijt (legt een soort van filmlaagje op de huid).
Wat betreft ligplaatsen zo schoon mogelijk houden, liefst skai of leer. Goed stofzuigen/dweilen en regelmatig kleden etc wassen. Dit om de huisstofmijtjes tegen te gaan.
Desensibiliseren kan ook heel goed werken, hoop dat dat aanslaat, dan ben je van het geëmmer af
succes iig.
Thesserd schreef:Volgens mij mis ik iets. Als de mijt het probleem lijkt te zijn, waarom daar dan niet gericht mee aan de slag?
Op welke plekken heefthij jeuk?
skvetta schreef:Misschien is acupunctuur nog iets? Mijn oud collega dierenarts houdt zich hier mee bezig. Mocht je dit overwegen of informatie willen stuur me maar even een pb.
Pyralis schreef:Is het niet mogelijk om te desensibiliseren op die mijten?
briitje schreef:Maar hoe verklaar je een allergie voor iets, wat nog nooit is gegeten en/of in aanraking mee is geweest?
briitje schreef:Uiteraard van te voren goed gestofzuigd, en alle stoffen kleedjes ect in 60 graden was.
Dus eerst verwijderen en nieuwe dat ze niet kunnen voortplanten.
Wat je zegt over dat je allergieën opbouwt, dacht ik dus ook.
Maar hoe verklaar je een allergie voor iets, wat nog nooit is gegeten en/of in aanraking mee is geweest?