Meer mensen spinnenangst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Meer mensen spinnenangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:30

Spinnen zitten ook liever droog binnen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:31

Vroeger was ik heel bang voor spinnen, toen ging ik een jaar in Australië wonen :')

Inmiddels kan ik ze wel hebben als ze blijven zitten waar ze zitten en niet te groot zijn. Langpootspinnen kan ik ook beter hebben dan die dikke.
Bij mij heeft shocktherapie dus in essentie wel geholpen al zal ik nooit een fan worden.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 19:33

Ik ga kamperen in Duitsland, daar zijn alleen veel wespen...
Ook vervelend maar je went eraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:33

anjali schreef:
Deze piepkleine diertjes zijn volmaakt ongevaarlijk voor mensen.Alleen in de Tropen bestaan er wel giftige soorten,maar die vallen niet zomaar aan.

Ooohhhhh zijn ze niét giftig??

Dat is zó niet het punt.
Het zijn de pootjes en de snelheid en het springen...

Twee keer een vogelspin op mijn hand gehad en een keer op mn hoofd (en tegelijk een schorpioen op mn gezicht en een tijgerpython op mn buik) in de hoop dat de angst weg zou gaan... Nope :=

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 19:35

Ik ging gisteren bootje varen met mijn moeder en broer...
Er zat 1 minispinnetje op me en ik ben gillend eruit gesprongen...
Tja...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:36

Lente schreef:
Exitium schreef:

Oh no! :')
En je ziet er nog wel zo grote stoere vent uit _O-

Reed naar m'n werk, moest toen een dijk over. Anderhalf à twee kilometer met één bocht erin. Zag op een gegeven moment een spin op m'n been lopen, dus pak de ruitenkrabber en veeg dat beest weg. Paar seconden niet op de weg gelet, precies voor die bocht. Reed dus keurig rechtdoor naar beneden, rolde over de kop en kwam op de bestuurderskant neer. :') Was de auto van m'n ouders ook nog. :')

Is niet zo dat ik loop te gillen ofzo, maar heb wel een hekel aan die beesten :P

Cinderella schreef:
Ik klik nergens op :').

In die link van mij staat geen foto hoor :)

Britta31 schreef:
Spinnen zitten ook liever droog binnen.

Gelukkig kom ik ze vier hoog zelden tegen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:37

In Australie hebben ze toch de Huntsman spider?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:40

Britta31 schreef:
In Australie hebben ze toch de Huntsman spider?

Ja die was heel leuk -O-
"Gadver daar loopt een muis" *gaan kijken* "Laatmaar het is een spin" :evaw:

Maar de huisspinnen waren ook al van niet zo grappige proportie moet ik zeggen.
Die locals geven er dan weer niets om, hoe groter hoe minder gevaarlijk en zelfs van de giftige ga je als gezonde volwassene niet dood normaal.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:42

Ik ben echt doodsbang voor spinnen. Ik denk dat ik dit topic heel snel ontstip, want ik kan echt niet omgaan met spinnen grapjes en opmerkingen dat ze niet alleen komen en graag binnen zitten enzo. :+
Toch nog maar eens rondkijken voor een cursus omgaan met spinnen angst..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:46

Heerlijk gruwelen! Beter dan een horrorfilm. Heb het rioolspin topic globaal doorgelezen, heerlijk!
Ik ben echt doods en doodsbang voor spinnen. Gelukkig heb ik nu een kat die precies weet wat de bedoeling is als er een spin zit waar hij bij kan en ik wijs en "eten?" roep. Dan vreet ie hem verrukt op (de kat eet de spin op, niet andersom). Heb hier ook zo'n gigantische rioolspin gehad. Helaas zat hij op het plafond en was mijn kat nog een kitten. Heb hem met een bezem onder luid gegil naar beneden geslagen, waarna superkat in de aanval ging. Het was een hels gevecht, superkat had er echt moeite mee om hem op te vreten.

Waar mijn spinnen angst vandaan komt? Toen ik een jaar of 6 was had ik een dikke spin boven mijn bed, volgens mij ook een rioolspin, of net iets kleinere versie van. Ik vond het verder wel prima. De volgende ochtend was meneer/mevrouw spin verdwenen, dus ik was op zich wel opgelucht. Dus naar de wc gegaan, deed mijn pyamabroek uit en daar kwam mijn nieuwe spinnenvriend tevoorschijn. Hij zat dus serieus in mijn pyamabroek. Ik heb nog nooit zo hard gegild.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:59

Ik meld mij :')

Langpootspinnen of kruisspinnen maken me niet zo veel uit. Maar die huisspinnen.. bah! Daar blijf ik het liefst een paar meter van uit de buurt. Ze zitten hier rond augustus erg veel helaas.. vorig jaar had er zelfs eentje een nestje gelegd.. om de paar dagen een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:01

Omg Maanlicht :oo %)

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:09

Maanlicht :oo

Ik durf niks meer na dit topic |(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:16

Ik kan me ook wel melden hier.

altijd al een watje geweest met spinnen en nu gelukkig een stoere vriend die ze wel vangt.
Inmiddels ben ik zo ver dat ik de langspootspinnen met de stofzuiger durf te pakken.
Maar helaas hebben wij ook vaak van die dikke zwarte.
En die durf ik niet met de stofzuiger te pakken. :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:26

En dan krijg je ook nog hele leuke pb s met plaatjes en filmpjes :') thaaankss

Ik kwam toevallig nog een plaatje tegen, zal eens opzoeken of ik hem nog kan vinde .

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:27

Renske_W schreef:

altijd al een watje geweest met spinnen en nu gelukkig een stoere vriend die ze wel vangt.
Inmiddels ben ik zo ver dat ik de langspootspinnen met de stofzuiger durf te pakken.

Misschien is dit wat voor je :')

Afbeelding

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:31

Brrrrr Maanlicht :? ieuw !!
Ja hier ook een hekel aan spinnen ! Was ooit eens gaan babysitten bij de buren. Toen ik 13 jaar was. Toen zag ik opeens naast de afstandsbediening een grote zwarte spin. Goed mijn mond gehouden en hem op de grond gegooit, raad het of niet. Nummer twee kwam toen onder de tafel lopen. Moeders gebeld voor advies en de ouders gebeld dat ik het niet meer aankon :x

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:43

Ik denk niet meer dat je mocht oppasen :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 05:17

Exitium schreef:
Renske_W schreef:

[ [url=m/fsMEll.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit altijd op Bokt via mijn mobiel, dus plaatjes opend hij niet automatisch.
Maar nu durf ik deze niet aan te klikken. :n

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:10

Ik heb ook een behoorlijke spinnenangst. De hele kleine baby spinnentjes kan ik nog aan maar zodra ze iets groter zijn slaat de angst toe. Ik schrik altijd vrij heftig maar ik gil nooit...ik klap compleet dicht. Het is erger geworden nadat ik op mijn zolder kamertje in bed lag en wat voelde kriebelen op mijn been...ik veegde even over mijn been geen maar naar een paar tellen kwam het weer. Heb toen de dekens van mij afgeslagen en daar zat een enorme zwarte spin op mijn been. Ben toen in shock naar mijn moeder gegaan en die dacht dat het meeviel. Na een paar dagen heeft ze hem gevonden en bekende dat hij toch best groot was. 3 jaar terug zat ik rustig op de laptop te kijken en toen zat er weer zo'n grote op het nachtkastje. Er was een jong stel op visite en die jongen wou hem wel weghalen..vriendin wou graag kijken en we hoorden haar van zolder naar beneden keihard gillen...komen ze naar beneden...allebei bleek...maar spin was keurig weggehaald. Mijn katten gaan met spinnen spelen..dan slaat gelijk de angst toe want wat als ze de spin omhoog gooien... Mijn vriend vind dat ik me soms aanstel...terwijl hij de kamer uitrent voor een vlinder. Ik weet niet of ik er vanaf durf te komen...want je wordt geconfronteerd met een spin heb ik gehoord...nou dat gaat bij mij niet werken. Op school al eens geprobeerd en ik word dan alleen maar banger.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:15

Silverheart schreef:
Ik denk niet meer dat je mocht oppasen :')

Nee nu nog , jaren later. Vragen ze me nog steeds niet haha !
Ik babysit nu wel met een gerust hart bij anderen hoor

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:17

Hier nog een, ik ben echt als de dood voor spinnen. Gelukkg zie je hier in de winter niet zo veel spinnen. Wat ik ga doen als het straks zomer is weet ik nog niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:31

Renske_W schreef:
Exitium schreef:

[ [url=m/fsMEll.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit altijd op Bokt via mijn mobiel, dus plaatjes opend hij niet automatisch.
Maar nu durf ik deze niet aan te klikken. :n

Ik ga hier echt geen foto's van spinnen posten hoor :x

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:48

Ik ben ook doodsbang voor spinnen. Ik heb een keer 3u zitten huilen oo de bovenste verdieping, omdat onder in de gang een dikke spin zat.
Mijn vriend was niet thuis en mijn moeder durfde ook niet te komen(die zei dat ik maar uit het raam moest springen en naar haar moest komen).
Toen mijn vriend thuis kwam, bekeek hij dat beest en besloot dat hij ook niet durfde. Toen hebben we om 01.00u 's nachts mijn opa gebeld om hem weg te halen...
Plaatjes van die griezels kan ik ook echt niet naar kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:02

Onredelijke angsten hebben hun oorsprong in het onderbewuste. Spinnen staan symbolisch voor de vrouwelijke sexualiteit. Paarden (ook merries) staan symbolisch voor hartstocht en mannelijke sexualiteit. En voor paarden zijn de meeste dames op dit forum niet bang, terwijl ze veel gevaarlijker kunnen zijn dan spinnen! Dit is mijn gratis psychoanalyse voor jullie.....