Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Floortz schreef:Ach, er is altijd een baas boven baas...
Meet the Toadline... and don't be shocked...
http://www.toadline.com/HOME.html
Barbet schreef:Alle rashonden die ooit populair zijn geweest, zijn daar slechter van geworden.
Doordat allerlei mensen die er geen verstand van hadden/hebben zomaar honden op elkaar gezet hebben.
Maar toch allemaal een graantje mee wilden pikken om ook nestjes te fokken en misschien er wat aan te verdienen.
Zo zijn hele rassen verpest en zijn er allerlei ziektes/afwijkingen in geslopen en is het zelfs bij goede fokkers met geteste stamboomhonden lastig om gezonde honden te fokken.
Er zijn nog best een aantal goede en gezonde rashonden, maar dat zijn de rassen die nooit echt populair zijn geweest en authentiek zijn gebleven.
Barbet schreef:Alle rashonden die ooit populair zijn geweest, zijn daar slechter van geworden.
Doordat allerlei mensen die er geen verstand van hadden/hebben zomaar honden op elkaar gezet hebben.
Maar toch allemaal een graantje mee wilden pikken om ook nestjes te fokken en misschien er wat aan te verdienen.
Zo zijn hele rassen verpest en zijn er allerlei ziektes/afwijkingen in geslopen en is het zelfs bij goede fokkers met geteste stamboomhonden lastig om gezonde honden te fokken.
Er zijn nog best een aantal goede en gezonde rashonden, maar dat zijn de rassen die nooit echt populair zijn geweest en authentiek zijn gebleven.
Fair schreef:Er mogen van mij zelf wel wat meer hondenrassen uitsterven. Met stipt op nummer 1 de King Charles. Schatten van honden, maar ze hebben altijd hoofdpijn omdat hun hersentjes te groot zijn voor hun hoofdjes waardoor er altijd druk ontstaat.
Solica schreef:Is er eigenlijk ook een verschil tussen de oud engelse bulldog en engelse bulldog qua gezondheid?
Ik vind het niet erg dat ze uitsterven eerlijk gezegd. Sommige hondjes kunnen amper lopen.
spicegirl schreef:het is niet (alleen ) de fokker (lees :vermeerderaar ), die er geen verstand van heeft..
de hoofdmoot is de jury op shows.
zij willen extreem, extremer, extreemst zien.
zolang dit beloond word met de 1e plaats en kampioenschappen,
verandert er he-le-maal niks !
kohtje schreef:Fair schreef:Er mogen van mij zelf wel wat meer hondenrassen uitsterven. Met stipt op nummer 1 de King Charles. Schatten van honden, maar ze hebben altijd hoofdpijn omdat hun hersentjes te groot zijn voor hun hoofdjes waardoor er altijd druk ontstaat.
sorry maar als je al niet weet hoe het ras heet begin dan ook niet over de onzin dat het hoofd te klein is.
tiwi1969 schreef:Niet elke Engelse Bulldog is ongezond wel is de manier waarop veel EB liefhebbers ermee omgaan erg ongezond. Ze gaan ervan uit dat een EB niet kan lopen, een paar keer per dag een ronde van 5 tot 10 minuten is genoeg. Verder willen ze een brede EB en voeren ze vet, zijn er trots op dat hun hond bijv. 30 kg weegt terwijl de rasstandaard voor een teef 21 kg is en voor een reu 25 kg.
Ik heb er zelf ook nog eentje, overgehouden aan een relatie met een EB liefhebster. Daisy wordt in oktober 11 jaar en is nog erg gezond en fit. Gaat nog bijna dagelijks mee naar het bos voor een rondje van een half uur, weegt al heel lang 19 kg en krijgt nagenoeg geen tussendoortjes te eten.
Heeft geen problemen met poten en luchtwegen, het enige waar we rekening mee houden is dat ze met hele warme dagen rustig aan doet en met waterspelletjes koel gehouden wordt. Ze kan wel snurken als ze slaapt, maar knort niet.
Daisy ging tot vorig jaar ook nog wekelijks mee naar de hondenschool voor balans en coördinatie en af en toe een Hoopers of behendigheids les (hindernissen standje laag)
Inmiddels heeft de raad van beheer aanvullende eisen gesteld aan EB fokhonden, o.a. een conditie test en niet meer dan twee keizersneden voor een teef, daarop wordt kort na de aanmelding van een nest gecontroleerd.
Probleem is dat er ook veel zonder stamboom wordt gefokt, waar dus geen controle op is.
Toch zou ik zelf niet met de EB fokken, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik graag sport met mijn hond en dus voor een Border Collie heb gekozen uit gezonde en en gecontroleerde ouders.
Meet Daisy, hier 10 jaar jong!
[ [url=m/ZuasB9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EOpL7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
geerke schreef:Barbet schreef:Alle rashonden die ooit populair zijn geweest, zijn daar slechter van geworden.
maar heel kort door de bocht blijft een rashond gewoon inteelt...
Solica schreef:Is er eigenlijk ook een verschil tussen de oud engelse bulldog en engelse bulldog qua gezondheid?
Ik vind het niet erg dat ze uitsterven eerlijk gezegd. Sommige hondjes kunnen amper lopen.
keona schreef:geerke schreef:
maar heel kort door de bocht blijft een rashond gewoon inteelt...
Ben ik niet met je eens
Fair schreef:Waar slaat dat op?omdat ik een afkorting gebruik heb ik geen recht van spreken?
wauw. In dat geval zou 8/10 van de mensen op bokt beter niets meer kunnen plaatsen.
Maar goed, het is geen onzin. Als je dat denkt zou je je misschien even beter moeten inlezen over het ras en met wat mensen moeten praten.
Aranel schreef:Fair schreef:Waar slaat dat op?omdat ik een afkorting gebruik heb ik geen recht van spreken?
wauw. In dat geval zou 8/10 van de mensen op bokt beter niets meer kunnen plaatsen.
Maar goed, het is geen onzin. Als je dat denkt zou je je misschien even beter moeten inlezen over het ras en met wat mensen moeten praten.
King Charles spaniël is geen afkorting, het is een ander ras. Minder bekend misschien.
Verder heeft kohtje jaren met Cavaliers gefokt dus inlezen in het ras en met mensen praten lijkt me overbodig voor haar![]()
Ja, syring komt voor bij Cavaliers, maar ze hebben er niet allemaal last van zoals hier gesteld wordt. Mijn hondjes zijn gescand en hebben het niet. Er zijn dus wel degelijk pijn vrije honden in het ras. Desalniettemin vind ik wel dat er met nieuw bloed gefokt mag/moet worden in een ultieme poging het ras te redden en syring uit het ras te fokken.