Kitten gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:44

ziet er uit als een kitten van een verwilderde moeder die van de moeder is afgeraakt..

voor wat betreft de wormen zou ik langs de DA gaan, ook gelijk om het dier even goed te laten nakijken..

voor wat betreft het slecht ontlasten.. als ze een beetje uitgedroogd zijn, droogt de keutel natuurlijk ook in.. zeer zeker als er niets uitkomt, dan droogt het nog verder in..

Ik heb zelf een oude kat, die moeilijk ontlast.. wat heel goed werkt is bad met lauw warm water vullen, zover dat het water tot de buik reikt en haar daarin zetten. zachtjes aaien (niet teveel over de buik in het begin, want die is waarschijnlijk gespannen en pijnlijk).. af en toe even zacht over de buik.. En met een beetje mazzel ontspant de anus zover dat ze ter plekke in het water al ontlast..

eenmaal eruit kun je tijdelijk even een laxeermiddeltje voor katten gebruiken door wat natvoer zodat de boel even goed kan doorlopen.

leeftijd gok ik rond de vier weken, omdat het wel al 'allert' de wereld in loert en echt staat en blijkbaar goed loopt.. maar de ogen zijn nog blauw als ik het goed zie? meestal veranderd de kleur langzaam naar hun echte kleur na een week of vier als ik het goed heb.. althans zo is het met de paar nestjes die wij hadden altijd gegaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:50

normaal gesproken groeit een kitten ongeveer 100 gram per week, zo worden ze op leeftijd geschat. zo'n kitten heeft echt wel 24 uur bewaking en warmte nodig hoor, ik zou haar in huis nemen desnoods in de badkamer zetten neem aan dat je herder daar niet komt?

Thesserd

Re: Kitten gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:56

Ach wat een poepje! Goed bezig TS! :j

Al zou ik haar zeker wel in huis nemen inderdaad, als dat kan... Of in een bijkeuken ofzo. Gewoon op stal voor zo'n jong en ondervoed dier zou ik toch wel eng vinden. Maar komt vast goed, kan jij zelf wel beoordelen :j Hopelijk klimt ze er weer helemaal bovenop!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:59

Aah, wat een lief dingetje. En hij komt in ieder geval op voor zichzelf, anders had je hem nooit gehoord onderweg.
Ben benieuwd wat de DA zegt. Sterkte met hem.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 18:07

In de stal komt ze echt niets tekort. Het is een nieuw gebouwde paardenstal, die echt wel warm genoeg is. Tevens wordt ze goed toegestopt. Er is nog een andere poes die haar een beetje op kan voeden, maar die poes heeft nog nooit kittens gehad dus geeft geen melk oid.
Wellicht komt ze binnenkort in de kantine te staan, maar daar is het denk ik echt te warm voor het stakkertje.

Het is ook niet dat er de hele dag andere mensen door de stallen heenlopen. We hebben een kleinschalige pensionstal. Het zijn telkens dezelfde mensen die er lopen. Ik bijvoorbeeld, om de paarden buiten te wisselen etc. En dan kijk ik meteen even of alles nog goed is :)

mbkaatje; ik denk ook echt dat het een sterk poesje is. ze miauwde zo hard boven de struiken uit, dat we eerst dachten dat er een poes in een boom vast zat... nu bleek het echt zo'n minikitten te zijn, op de grond (gelukkig) :') zo hard als dat ze die dag miauwde heeft ze niet meer gemauwd. Nu zijn het kleine (schattige) miauwtjes. Toen was het echt letterlijk schreeuw om hulp en voedsel denkik...

Ik zal vanavond een update over de DA geven.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:01

Ik lees mee. Super dat je die kleine hebt opgepakt en meegenomen hebt. Hopelijk komt hij (of zij) er helemaal bovenop. Wat een schatje <3

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:18

Stille meelezer meld zich... heb je al update DA? :o

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:32

De DA-update valt lichtelijk tegen... Ik ben zelf niet meegeweest en een aantal vragen zijn niet gesteld (vergeten... dommmm natuurlijk, maar kan gebeuren)... :o

Kitten heeft geen last van wormen, maar van maden. BAH. De dierenarts heeft er een stuk of 7 uitgehaald en thuis hebben we er ook nog een stuk of 6 uitgehaald. Ik heb net nog even gekeken en de kringspier ziet er nu al een stuk beter uit. Minder rood en veel minder ver open. Eerst stond de kringspier ver open (een cm ofzo) en nu leek die (bijna) helemaal gesloten...

De DA heeft ontwormingspasta toegediend... Maar na een uurtje thuis heeft kitten moeten overgeven... Er leek wat pasta tussen te zitten, dus waarschijnlijk is de pasta er weer bijna helemaal uit, want veel pasta krijgt zo'n kitten natuurlijk niet :(
De DA heeft wel gezegd dat we morgen terug mogen komen als er iets is... Dus wellicht dat we dat even doen :)
Over het poepen heeft de DA niet veel gezegd, zijn we zelf ook vergeten te vragen. Domdomdom...
We hebben de kitten wel een klein drupje olijfolie door het melkje gedaan, omdat dit laxerend kan werken... En morgen gaat ze in een warm badje, dat kan nooit kwaad...

Verder vond DA het moeilijk om de leeftijd te schatten. Katje is namelijk wel kwiek en kan soms wat rennen, maar is soms ook wat wankel. Hij woog bij de DA zo'n 300 gram. En de oogjes zijn nog blauw, die met de leeftijd zouden verkleuren. Heel wat tegenstrijdigheden dus qua ontwikkeling en leeftijd, maar we gokken toch op zo'n 4 weken.

Ohhh... en of het een jongen of meisje is, is nog een verrassing. Ook dat zijn we namelijk vergeten te vragen :+ maar dat is ook het minst belangrijk haha. Zal kijken of ik morgenvroeg een foto kan maken, voor de kattenkenners onder ons! :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:38

Staan de gaatjes dicht bij elkaar? Dan is het een katin. Wat verder een kater :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:43

Als het ballen heeft is het toch een kater? Best makkelijk te zien toch? :P Toch?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:44

Katin? :')

Naja ik heb er geen verstand van, dus alles kan dichtbij of verder weg zijn voor mij :+
Ik zal morgen een foto proberen te maken en posten :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:47

Maden in de anus?
Lijkt me niet goed. En daar wordt niets aan gedaan? Apart verhaal

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:47

Wat een dotje! Vooral die foto te paard heb ik al 10x bekeken, die vind ik echt stoer. Wat een reddingsactie :D Ik duim HEEL hard mee dat alles weer in orde gaat komen met dit hummeltje.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:51

Ik heb vorig jaar ook een kitten gered uit de bosjes. Deze poepte ook redelijk lang niet (3/4 dagen) volgends onze DA was dat normaal (hij had trouwens geen wormen/maden of iets dergelijks wel flooien) omdat zijn maag helemaal leeg was doordat hij in de bosjes leefde... Mijn hond in nu nog steeds zijn moeder :+ ik heb er toen de eerste paar dagen goed voor gezorgd en een flesje gegeven etc en toen rustig aan de hond laten zien. Mijn hond was gelukkig heel rustig en ging hem aflikken. Uiteindelijk is het zo ver gegaan dat het kitten bij mijn hond ging drinken :') het enige probleem was dat hij een reu is en geen melk gaf alleen haar. Was wel heel leuk te zien hoe het kitten echt dacht dat het zijn moeder was aangezien hij hem overal volgde! Veel succes in ieder geval een ik hoop dat het bij jou ook net zo goed afloopt als bij mij! Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:51

Oh wat een cutie! Ik volg! Fijn dat jij haar gevonden hebt! Ik denk inderdaad ook hij of zij zo'n 4 weken oud is.

Momenteel heb ik zelf 4 pleegkittens, maar die zijn al een stukkie ouder, morgen gaat er eentje geadopteerd worden en dan komen er weer 3 bij... Druk, druk :P

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:53

Nessa, we zijn er mee naar de DA geweest. De DA heeft de anus etc. onderzocht en de maden die hij kon vinden meteen weggehaald. Hij heeft ook gezegd dat we morgen meteen terug mogen komen als we meer maden tegenkomen. We hebben er zelf thuis ook nog een aantal kunnen vangen gelukkig.
De grootste angst is dat de maden aan de darm gaan knabbelen, want dan gaat de kitten het niet redden. We doen er echt alles aan om dat te voorkomen!
De DA heeft een middeltje gegeven, ik denk ontworming? Maar het zou ook iets voor de maden kunnen zijn. Ik weet het niet zeker, omdat ik er niet bij was.

Ik denk dat het wel goed is om morgen nog eens terug te gaan, omdat de kitten het middeltje waarschijnlijk uitgespuugd heeft.

Edit: thoranLOVE, wat een ontzettend leuk verhaal! <3

Ohhhh en al die pleegkittentjes... Lijkt me zo moeilijk om die dotjes allemaal weer te laten adopteren. Maar je weet dat ze goed terecht komen gelukkig :)
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 28-07-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:53

Wat super dat je hem/haar opgevangen hebt! Ik hoop dat ie het redt. Heeft ie al een naam?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:55

Op dit moment heet hij/zij: panter(tje) :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:59

Nessa schreef:
Maden in de anus?
Lijkt me niet goed. En daar wordt niets aan gedaan? Apart verhaal

Beetje lezen ;-)

Goed werk ts!
Ik hoop dat de kleine het redt!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:57

Hmm, als er maden zijn zou ik toch zeggen dat er ergens een open wond of ontsteking zit.. ze zitten er niet zomaar toch?

Begrijp ik dat de kitten mu wel thuis zit? Omdat je zei dat ie thuis had overgegeven.

Zeker nu zou ik het fijn vinden om 24/7 oog op de kitten te houden, ook om regelmatig zijn of haar buikje te masseren voor de ontlasting los te maken.

Klinkt in ieder geval alsof je goed bezig bent! Schrijf de rest van je vragen even op papier en neem het morgen mee naar de DA. Je vergeet snel dingen bij zo'n moment

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:57

Jeetje, wat naar, die maden! Succes er weer mee, Ts!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:46

Maden in de anus...ach arm diertje, hoop dat het snel beter gaat! Succes

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:56

Just_Sannee schreef:
Hmm, als er maden zijn zou ik toch zeggen dat er ergens een open wond of ontsteking zit.. ze zitten er niet zomaar toch?

Begrijp ik dat de kitten mu wel thuis zit? Omdat je zei dat ie thuis had overgegeven.

Zeker nu zou ik het fijn vinden om 24/7 oog op de kitten te houden, ook om regelmatig zijn of haar buikje te masseren voor de ontlasting los te maken.

Klinkt in ieder geval alsof je goed bezig bent! Schrijf de rest van je vragen even op papier en neem het morgen mee naar de DA. Je vergeet snel dingen bij zo'n moment

Hoeft niet hoor. Vliegen leggen ook hun eitjes op verzwakte dieren.
Wat er gebeurd als die eitjes uitkomen :r

Ik hoop dat poekie het gaat redden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 10:32

Jaaaaa happy poo! *\o/*
Afbeelding

En de foto is niet echt duidelijk... Kan het straks nog eens proberen, maar ik denkkkk... Een mannetje?
Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:36

Ik denk ook een mannetje! Maar is lastig te zien op de foto