Lijkt redelijk op het loopje van onze hond, ook een Stafford mét artrose en een zwakke heup/knie. Glucosamine doet het ze het erg goed op. Bij ons zijn foto's gemaakt en ze moest in eerste stantie een operatie van 1700 euro. Dit is nu een jaar geleden. Laatst weer voor een check naar de DA geweest en ze zei dat er van haar zwakke knie nauwelijks wat te merken was. We hebben er voor gekozen haar glucosamine bij te gaan voeren en haar tijdelijk op pijnstilling te zetten. Ik denk dat er een week of 6/8 overheen ging voordat we verschil zagen. De operatie is nooit gebeurd en deze willen we zolang mogelijk uitstellen. We zijn er van bewust dat de schade groter kan worden maar dat nemen we voor lief. Qua gedrag lijkt ze erg op die van jouw. Ze rent vrolijk door en laat (te) laat pijn zien. Maar ze kan er oud mee worden en ze is vrolijk.
Nou net dierenarts geweest, kon met voelen enzo niet echt wat vinden. Heel minimaal artrose in de voorpoten misschien, achter reageerde ze wat op 1 teen maar verder nergens ze denkt wat aan de knie/heup maarja wat. Moet nu een week op pijnstillers en alleen aan de riem lopen en draven, verder niet (mag bijvoorbeeld wel fietsen, niet dat ze dat leuk vind haha). Als dan nog niet beter is fotos maken en dan misschien opereren als de kruisbanden stuk zijn. Zelf denk ik niet dat het zo erg is omdat ze nooit supererg mankt.. Heeft iig nu week pijnstillers en begin met glucosamine. Welke glucosamine gebruiken jullie? Heb er nu 1 van de kruisvat, met chondroitine.
De fysio komt volgende week, dat zal misschien ook wel helpen. Ik zelf denk bijv niet aan een gescheurde kruisband want het zijn meer echt opstartproblemen, dan zou je het wel blijben houden toch? En het is niet spontaan komen opzetten maar al een poosje.. Ik denk eerder aan wat slijtage
Waarom niet meteen foto's maken? Waarom eerst op medicatie als het mss toch geen nut heeft? Gewoon uit nieuwsgierigheid nu blijft het voor beide partijen gissen.
speurneusc
Geplaatst: 27-07-16 17:45
mijn duitse herder van 35 kilo spring met gescheurde knieband nog gewoon achter in de jeep en liep de trap op en af, was volgens da ook maar een ontsteking... totdat ie open ging toch is ie zich rot geschrokken wat een puinhoop het daar binnen was, dat had ie nooit verwacht omdat ie meeste tijd goed liep.
Jester_
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-16 17:45
Tja op advies van de dierenarts.
Ze wil het even aankijken en of rust en pijnstillers/ontstekingsremmers voldoende effect geven. Misschien heeft ie zich gewoon verzwikt, en omdat hij zo wild blijft doen het niet helemaal goed geneest en zich bijvoorbeeld blijft verzwikken op die plek (net als bijv je eigen enkel verzwikken/verstappen, als je daarmee blijft rennen op ongelijke grond/gek doen geneest het nooit goed ipv even rust nemen) Daarna mag ik opbouwen, merk je dan dat het bijvoorbeeld heel snel weer terugkomt is er dus meer aan de hand
Miryamk
Geplaatst: 28-07-16 15:23
Jouw verhaal lijkt heel erg op dat van mij. Ik heb sinds 3 weken een herplaatser van 5 in huis, kruising Bullmastiff/Stafford. Geweldig leuk en lief dier maar wij vonden haar erg 'brak' lopen toen ze hier kwam.
Eerst een ander tuig geprobeerd, want die ze had zat erg laag op haar schouders. Gelijk op kwalitatief goed voer gezet (kwam van een brok met veel kleurtjes) en glucosamine van de Tuinen voor dieren. Dat hielp allemaal niet, of nog niet iig. Vorige week weer bij de DA geweest en nadat hij bij de vorige eigenaren artrose uitsloot, vond hij haar nu wel zichtbaar slecht lopen en ontwikkeld op haar achterhand. Ze heeft voor 1 week pijnstilling mee gekregen, en wij hadden ineens een heel andere hond (geen ik-slaap-de-hele-dag-door-in-mijn-mand-hond maar actiever en soepel..). Nu dus toch het vermoeden van HD, als de pijnstilling is afgelopen kijken of ze terugvalt en dan foto's laten maken...
Die van ons is trouwens ook helemaal lijp van haar bal dan zie je niks aan haar, de vorige eigenaren lieten haar veel met de frisbee spelen maar dat mag bij ons absoluut niet ivm de harde klappen die ze dan maakt..We gaan nu maar veel zwemmen met haar. Het zijn wel honden die heel hard zijn voor zichzelf, ze geeft geen krimp tijdens de onderzoeken maar knapt zo ontzettend op van de medicatie dat ze er toch veel last van moet hebben (gehad).
Jester_
Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 17:27
Hier nu dan vanaf gister op een halve rimadyl. Niet meer mank maar qua gedrag hetzelfde. Baalt dat ze nirt meer mee mag en aan de riem moet wandelen, arme hond snapt er niks van
Het is altijd een hele leuke vrolijke actieve hond geweest, nooit dat ze niet wil (oke dat laatste blokkie om hoeft niet persee van haar )
Ja zij ook! Ken het spul ook van andere hond of een andere keer(had toen een wond) en werkt idd heel fijn
Tries_en_Faf
Geplaatst: 03-08-16 22:59
Ik heb een bijna 10 jarige Amerikaanse buldog. Logischerwijs nu ook stijf en stram. Wat bij hem Supergoed werkt is ' devils relief'van de paardendrogist. Ik had t voor 1 van mijn paarden met licht artrose, voor de hond is t precies hetzelfde alleen andere dosering. Merkte met 2 dagen een enorm verschil. Hij krijgt nu 2 keer per dag 10 ml. Ik heb de vloeibare variant gekocht, vond ik handiger en uiteindelijk goedkoper. Eigenlijk is hij helemaal niet meer stijf nu.
Misschien heb je er iets aan.
Jolien87
Geplaatst: 04-08-16 10:53
Jester_ schreef:
Ja zij ook! Ken het spul ook van andere hond of een andere keer(had toen een wond) en werkt idd heel fijn
Als ik me niet vergis staat er op het etiket ook 'smakelijke tablet'.
loez
Geplaatst: 04-08-16 12:10
Wij hebben deze voor onze boerboel met lichte artrose. Hij heeft nog geen enkel moment mank gelopen nu sinds we hem hebben. Stijf en stram issie ook niet, want springt mijn vriend omver als hij thuis komt van het werk
In overleg met de d.a. vorige week toch begonnen met carporal. Wat een verschil. Je ziet dat hij nog steeds wat kort loopt maar nu wel twee keer zo snel. Plus hij heeft zijn enthousiasme weer terug.
Hij krijgt nu die glucosamine van de kruidbat bij inderdaad!
Ze moest een week op pijnstillers, nou de hond helemaal dol en blij die voelde zich op en top natuurlijk. Vanaf zondag afgebouwt, naar 2x daags een halve naar gewoon 1x daags een halve. Je ziet en merkt er nu echt niks meer aan
De fysio is net geweest, dat vond ze ook wel lekker volgens mij . Ze heeft geen gekke dingen ontdekt, alles is soepel en beweegt, iets rechterschouder voor wat stijver (ws van het compenseren) en minimale speling in de knieen. Ze zat alleen wat vast in de rug wat ze los heeft gemaakt.
Nu deze week maar langzaam opbouwen zonder de pijnstilling. Ze mocjt eigenlijk niet los van de week maar dat snapt ze niet haha, ze heeft dus wel wat rondgelopen maar niet gespeeld met honden of stokken en ballen! Ik ben benieuwd..