Wel of geen water in de nacht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:05

Leffroi schreef:
Wat wordt er moeilijk gedaan. 'S nachts drink jij toch ook niet? Haal lekker die waterbak weg, kijken hoe ze het daar mee doet qua plassen. Drinken kan ook overspronggedrag zijn, want als ze daadwerkelijk een lichamelijk probleem had, zou ze overdag ook veel drinken. Desnoods doe je er een laag water in voor de ergste dorst, maar geen bak vol. Wat een onzin zeg..

Ikke wel :o
Overigens heeft hond hier in bench een waterbak. (grote bench in relatie tot kleinere hond)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:07

Amiigo schreef:
Ik zou het water weghalen. Hoeveel honden liggen snachts wel niet op bed bij de baas, geloof niet dat iedereen een bakje water in de kamer heeft staan :))

Zo ook mijn poedeltje.
Slaapt 's nachts bij ons in de kamer (al dan niet in bed tussen ons in). Dit omdat hij niet alleen durfde zijn 's nachts.
Maar omwille van een houten vloer in de slaapkamer dus ook geen drinkbakje.
Doet die prima zonder water hoor.

Met die extreem warme dagen hadden we wel de deur open en kon hij naar de living als hij echt nood had aan drinken, maar we hebben hem niet 1x horen weggaan. (zijn nagels op de houten vloer hoort je echt hard, wordt je wakker van)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:11

Onze honden liggen altijd gescheiden want die gaan koeieneren anders. En idd na 11 u of iets later krijgen ze nog wat water na de laatste ronde en dan is gaat het ook aan de kant

Ik zou het hondje zoiezo ook in een kleinere ruimte Leggen. Mijn teefje(hier gewoon opgegroeid en nu 7.5) doet haar behoefte ook als de ruimte te groot is. Helemaal als het buiten wat onrustig is met mensen of kinderen. Prikkels is ze nogal gevoelig voor. Dus ze ligt gewoon achter in de berging.

Esther

Re: Wel of geen water in de nacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:52

Je kunt wat water over het voer doen zodat ze overdag genoeg drinkt en 's nachts minderdorst heeft. En misschien toch een bench overwegen zodat ze leert dat ze 's nachts 'moet' rusten en haar energie overdag gebruiken. Ik zou ook een keer per dag een uur wandelen, aan de lange lijn, lekker snuffelen, lekker er op uit. En om je band te versterken wat hersenwerk spelletjes zodat ze ook geestelijk uitgedaagd wordt en moe wordt in het koppie.

De honden die met mij meegaan met de uitlaat die niet onbeperkt de beschikking hebben over water staan altijd als idioten te drinken uit de sloot waar we langs lopen. De honden die altijd water hebben drinken wel wat maar niet zoveel. Lijkt me ook niet gezond, zoveel water in een keer.

Mijn honden gaan 's nachts nog wel eens naar beneden om even water te drinken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:22

Jayney schreef:
finnens schreef:
Ik denk dat als je snachts een rustige plek voor haar creëert en haar misschien toch in een bench stopt ze minder zal spelen en rennen en dus ook minder zal drinken. De meeste honden die ik ken liggen snachts gewoon te slapen. Waterbak weghalen zou ik persoonlijk pas doen als dat geprobeerd is.

Maar bench is vaak formaat groot genoeg om je kont te keren ik kan daar geen waterbak in kwijt...

Er zijn ook grote benches, vindt formaat net je kont in kunnen keren ook niet zo fijn. Wij hadden zelf een soort 'kooi' gemaakt voor onze hond snachts, groot genoeg om in rond te lopen. Gewoon een paar planken aan elkaar timmeren als hek.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:39

Bij ons staat het drinken buiten, dus hond heeft nooit drinken s nachts. Het is ook niet zo dat ze s morgens naar buiten rent om te drinken.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:51

Wij hebben wel eens een logé hondje en die plast ook altijd s'nachts.. Hier gaat hij gewoon de bench in zonder water en de ochtend gelijk naar buiten.. Nooit geen problemen.. Een bench is echt niet erg hoor.. Jij slaapt ook maar op 1 plek in 1 kamer.. Dus een hond kan dat toch ook ?! Ik vind het al gek dat je om 02.00 nog opstaat om de hond uit te laten..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:53

Onze hond was een stress drinker. Alles wat ze deed was gelijk daarna hup naar de waterbak om te lebberen. Ik bleef het water aanvullen, want ja wist ik veel ze moest wel kunnen drinken. Dus ook heel veel ongelukjes binnen. Later bleek ze dus een stressdrinker (zoals jouw hond ook klinkt), en heb ik gekeken wat ze echt nodig hebben aan water. Overdag kwam er minder water (wel meer dan dat ze minimaal nodig hebben uiteraard) en ook 's avonds na 9u geen drinken meer. Tot ze alleen ging drinken als ze echt dorst had.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:58

ik lees dat je iedere keer hondJE zegt, dus ik neem aan , een kleine hond, ik zou zeggen , zet een kattenbak neer! doen veel mensen met kleinere honden, zo leren ze dat ze daar hun behoeftes kunnen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:01

Ik heb een flesje water -twee eigenlijk. Een reserve ook- langs mijn bed staan ( drinken als je even wakker wordt helpt de nieren. Drinken voor je dorst hebt ook 's nachts werd me aan geraden na nierstenen. Sinds heb ik er geen meer gehad). De hond kan ook altijd aan water en drinkt met warm weer ook 's nachts. IMO moet een hond zeker met warmte altijd kunnen drinken... Ongelukjes zijn wellicht door de overgang? Jack hier staar vaak niet mee op ondanks het 's nachts drinken. Dus het nachtelijke drinken is geen 'ultieme oorzaak'. Daar zijn meer factoren bij betrokken. Ze drinkt meer dan ze nodig heeft (of er is een medische reden waardoor haar lijf denkt het nodig te hebben?) waardoor ze niet kan op houden of ze kan wel op houden maar doet dat niet (stress?). Waterbak weghalen is imo symptoombestrijding ..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:13

Je hond kan inde dag toch wel altijd aan water he ? als ze in de dag vol op kan drinken kan ze s'nachts best zonder.De grote honden hier hebben (ook de pup) altijd water staan ook s'nachts de pup is bij ons dan ook volledig zindelijk,dus ik denk niet dat het aan het drinken is.De guppen slapenbijons op de slaap kamer en daar staat idd geen drinken.Maar s'morgens willen ze eerst gaan plassen daneten en dan gaan ze pas water drinken,dus ik denk niet dat ze echt dorst hebben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:22

Die van mij heeft wel water snachts maar drinkt nooit snachts. Ze drinkt vaak hele bakken leeg na het wandelen en/of eten en de rest van de dag dus niet := had liever gehad dat ze t wat meer verdeelde maar zoiets dwing je niet af.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:13

Je kan best eens proberen om de waterbak weg te zetten of er maar een bodempje in te doen. Daar gaat ze echt niets van overhouden ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:24

croyslover schreef:
ik lees dat je iedere keer hondJE zegt, dus ik neem aan , een kleine hond, ik zou zeggen , zet een kattenbak neer! doen veel mensen met kleinere honden, zo leren ze dat ze daar hun behoeftes kunnen doen.

Dit vind ik wel een hele goede!
Kun je best proberen hoor.

Ik zeg ook water weghalen, kan prima, als ze overdag drinken is daar echt niks mis mee.
Voel je niet schuldig, en het kan prima.
Succes :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:48

Ik drink ook s'nachts en de honden ook. Tuurlijk als ze niet kunnen niet. Erg ongezond en niet van deze tijd. Verbaas me erover hoeveel mensen dat zo doen....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:58

Machie schreef:
Amiigo schreef:
Ik zou het water weghalen. Hoeveel honden liggen snachts wel niet op bed bij de baas, geloof niet dat iedereen een bakje water in de kamer heeft staan :))

Hier wel. Mijn honden slapen boven maar hebben altijd beschikking tot water.

Ik zou geen water weghalen. Helemaal niet met het vrij warme weer momenteel.

Die van mij snurkt eerder en langer dan ik. Meneer staat niet op om te drinken. Ik zou ook het water weghalen maar wel om 2 uur nog uitlaten en water aanbieden. Dan hoeft ze maar 5 uur zonder.

Ik drink om 22 uur mijn laatste glas water en om 08:30 weer het eerste kopje koffie @ Wilawander. Hoezo niet van deze tijd? Ben gezond :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:08

Hier komt onze eerste buitenlandertje zaterdag aan vanuit Spanje, dus ik lees even mee ..
Ze is al wel 3 jaar maar weet voor derest niet hoe zindelijk ze s'nachts zal zijn. Onze oudere andere hond van 11jaar (of 12 :+ ) is wel zindelijk en drinkt tijdens de nacht wel eens van de waterbak boven...

Verder doe je al heel veel kwa wandelen en zelfs s'nachts gaan wandelen... Haar blaas zal ze dan nog niet goed onder controlen kunnen houden door dat ze dan veel drinkt. Maar je zou denken dat het met der tijd beter zou gaan ?

Hoe lang heb je haar al Ts ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:09

Wilawander schreef:
Ik drink ook s'nachts en de honden ook. Tuurlijk als ze niet kunnen niet. Erg ongezond en niet van deze tijd. Verbaas me erover hoeveel mensen dat zo doen....

Drink jij 's nachts ja? :oo

Nouja, mijn hond kan 's nachts gewoon drinken maar doet dat dus niet :+ Zit altijd nog precies even veel water in de bak als voor het slapen gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:10

Ik had vd week s avonds de waterbak in de afwasmachine gezet. De honden hadden de volgende ochtend duidelijk dorst met de warme weer! Ik doe dit wel vaker, maar nu liepen ze meteen mee naar de keuken en gaven duidelijk aan dat er iets was, begonnen meteen te drinken toen ik het neerzette. In de zomer zou ik dit dus niet doen. Ik zou gewoon een bench met bakjes of drinkfles aan de tralies neerzetten voor de nacht. Zo leer je meteen het sloopgedrag af en een fatsoenlijk dag/nachtritme, meestal bevuilen ze hun eigen plek ook niet. De nacht is om te slapen en niet om te schooieren. Als je er steeds mee gaat wandelen in de nacht en aandacht geven, zal dat snel een gewoonte worden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:30

's Nachts geen water lijkt me niet zo erg. Maar ik zou vooral proberen de hond 's avonds veel beweging te geven zodat hij moe is en 's nachts gewoon slaapt. De volgende ochtend is hij dan weel klaar voor actie! Wij hebben al een heleboel Spaanse honden in opvang gehad en dat werkt prima. Ze hebben dat ritme gauw te pakken. Als er een opvangertje in huis is gebruiken we wel een bench, ook voor onze eigen honden.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:58

Hoe groot is ze? Wij hebben heel goede ervaringen met een kattenbak (met lage instap), maar wij hebben een boomer. We hebben het gebruikt voor het zindelijk maken. Maar een tijd geleden was ze ziek en kon ze de boel moeilijk ophouden. Toen hebben we de bak weer neergezet, zodat ze het daar in kon doen als ze nodig moest. Werkt echt perfect. Maar zoals gezegd, die van ons is niet zo groot :D

Edit: Zie net dat de tip al gegeven was

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:11

Ik vind een wandeling van een half uur niet echt lang. Misschien de laatste wandeling langer maken.
Wel water s'nachts maar hoeft niet hele bak vol te zijn. Waarschijnlijk komt die tot rust s'nachts en gaat daarom drinken.
Juist bij een onzekere hond veel regelmaat dus op vaste tijden lopen ,voeren enz.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:45

wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze asielhond van vier. We hadden het niet meteen door maar het was echt een stressdrinker. Iedere keer als we de waterbak gevuld hadden, dronk hij hem volledig leeg en plaste dus dag en nacht t huis onder. Wij zijn wel de waterbak weg gaan halen of telkens bodempjes aanbieden. Vervolgens zijn we het ook weer gaan opbouwen en met een paar weken had hij dag en nacht water tot zijn beschikking. Met eten was het trouwens hetzelfde, hij at echt alles wat hij tegenkwam, tot hele rauwe uien en alle noten die hij buiten kon vinden.

Wat doet ze trouwens als je met jullie andere hond gaat spelen? Wellicht kun je zelf stimuleren tot speelmomentjes ipv 's nachts?
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 26-07-16 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:48

Je kunt toch ook minder water in de waterbak doen 's avonds ipv helemaal niets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:52

Honden die hier in de bench liggen hebben 's nachts geen water. 2 ervan gooien de waterbak toch om. Dus blijf schoonmaken dan.

Labrador en mormel hebben lopen los. En hebben wel een waterbak staan.

Maar heb niet het idee dat de mechels dorst hebben. Want 's ochtends vliegen ze eerst naar buiten om te spelen. Met uitzondering op 1 want die komt eerst een half uur knuffelen <3