Rare vondst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:49

Kaus schreef:
Ik heb een soort plaatsvervangend vies gevoel dat je nu dus een naaktslak blijkt te hebben open gesneden... := _O-

:Y) Hahaha :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 00:03

De foto's doen mij ook naaktslakkig aan.

Hoe hoog heb jij de kachel staan dat je dit zo vaak hebt? :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 01:33

Goed om te weten dat et naaktslakken zijn dan. Dat valt nog reuze mee hihi.

Ik dacht in eerste instantie aan een soort cocon van een of ander beest, mijn vriend dacht aan uitwerpselen. Dusja daarom heb ik het maar eens open gesneden, ben gelukkig niet snel vies van iets :+

Het probleem is dat wij geen ramen hebben buiten degene die naar op veranda uitkomen. Dit zorgt ervoor dat het hierbinnen met dit weer behoorlijk warm is binnen. Vinden de slakjes blijkbaar aangenaam :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:13

Dat zijn zeker weten naaktslakken :-) Ik vind ze, als ik de tuindeuren open heb staan, met regelmaat in huis. Dat uitdrogen kan heel rap gaan, dus dat kan heel goed kloppen.
Mijn twee partners in crime (katten) slepen ze ook vaak mee naar binnen, soms schuimbekken ze er over :')

Chasey

Re: Rare vondst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:58

TS Je hebt dus gewoon een naaktslak autopsie gedaan. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:05

Ja, ik vind het er ook uitzien als een uitgedroogde naaktslak. Ik heb er ruime ervaring mee, we "stikken" hier van de naaktslakken; we hebben de enige fatsoenlijke tuin van de buurt, de rest heeft kortgeknipte slakonvriendelijke betontegels in de tuin, wij hebben nog levend groen. Wat de slakken, zowel de naaktslakken als de huisjesslakken, bijzonder weten te waarderen. :Y)

En ja, regelmatig wordt er hier (vooral na een regenbui) iets per ongeluk platgetrapt en dat eindigt dan als uitgedroogd slakkenvelletje.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:22

Heb je misschien sinds een maand een nieuwe plant gekocht ?kunnen er daar de slakken niet uitkomen,uit de aarde ?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:45

Daphne__ schreef:
Oh maar dat gaat snel hoor! Zeker naaktslakken.

Ik kweek slakken, ook naaktslakken. Paar dagen terug waren er een paar ontsnapt en 1 daarvan was al dodelijk uitgedroogd. Dat was binnen een paar uur al. Huisjes slakken slaan vocht op, maar naaktslakken kunnen niks tegen uitdroging.

Ik ben toch even nieuwsgierig :+ ,
Wat doe jij met je slakken?

Zijn ze bedoeld als 'huisdier', of als eten voor andere beesten?
Zijn er dan ook verschillende soorten naaktslakken?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:51

Even een vies verhaal: je kunt heel gemakkelijk naaktslakken "meesmokkelen" onder aan je schoenen... ook hier veel ervaring mee. Ja klinkt als "bleeegh" :r en dat is het ook. Mijn dochter stond eens te kokhalzen toen ze met haar blote voet in een dooie naaktslak was gaan staan... die was ook meegelift onder iemands schoen, het huis in. :*

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:05

In mijn vorige huis kwamen ze via het gootsteenputje (of sommige gootstenen hebben nog zo'n roostertje bovenaan de bak) omhoog het huis in...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:53

Kaatje_S schreef:
In mijn vorige huis kwamen ze via het gootsteenputje (of sommige gootstenen hebben nog zo'n roostertje bovenaan de bak) omhoog het huis in...

Danku voor dit prettige beeld. Ik weet wat ik dus de rest van mijn leven ga checken :')