Stef_Alinde schreef:Oh wat een nachtmerrie, hier gelukkig met gizmo alleen maar positieve ervaringen gehad met andere honden.
Die is dan wel ondertussen al weer 3 jaar.
Ik kan me de schrik die je dan heb heel goed voorstellen, ik weet ook niet wat ik gedaan had in dezelfde situatie, je kan van te voren zeggen ik doe dit en dat, maar als er dan echt wat gebeurd kan het heel anders lopen.
Het is al heel wat dat die eigenaar niet zo was van ik stond er bij en keek er naar en deed niks.
Gelukkig kwamen ze gewoon helpen, maar hoop inderdaad dat ze de volgende keer wel beter opletten of misschien de hond aan zo pin in de grond leggen met een lange lijn, kan die toch rond lopen en rennen maar niet het erf af.
Maar over de pup/hond optillen bij mij is dit juist altijd afgeraden? (al zou ik het als ik er op dat moment aan denk ook gewoon doen hoor daar niet van.)
Iets met omdat je hem dan hoger houd als de andere hond en dus dan ruzie uitlokt?
Dat ruzie uitlokken... Klinkt mij persoonlijk een beetje vreemd in de oren. Nog nooit gehoord en lijkt me (persoonlijk) ook onwaarschijnlijk. Bij een pup tenminste. Bij volwassen honden kan dit het geval zijn, maar dan lijkt het me vaak ook niet nodig de hond op te tillen.
Het is wel een belangrijk puntje dat het optillen vaak op het verkeerde moment gebeurt. Het is belangrijk dat vooruit gekeken wordt, een pup te laat optillen, dus als ie al bang is, is echt slecht en bevestigt alleen maar dat de pup bang is. Neem dan de pup hoog als je weet dat ie de situatie straks eng/spannend kan vinden. TS had de pech dat ze de situatie niet zag aankomen en dat ze zulke buren heeft (sorry, maar je je hoort je hond verdorie op je terrein te houden). Natuurlijk kan het een keertje gebeuren, maar als ik de berichten van TS lees, kan de hond daar gewoon van het terrein...