Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Je hebt trekken en je hebt trekken.. Ik vind het geen probleem als een hond voorop loopt en de lijn 'strak' staat, ze hoeven van mij niet altijd precies op mijn tempo achter me aan te sloffen, al heb ik mijn hond het wel aangeleerd zodat ze het kan wanneer nodig, in de stad bv.
Uit enthousiasme eens trekken aan de riem, omdat ze een bekende zien, ook prima.
Maar ik ken ook mensen met een hond die inderdaad blijven trekken, en heb ook wel eens met zo'n hond gewandeld.. VreselijkAls een hond verder altijd los loopt dan begrijp ik het ergens wel, maar het zou mijn keus echt niet zijn om dat niet aan te leren.
Willemina_L schreef:Wat veel erger is; als een hond omdat deze zou kunnen trekken het huis letterlijk niet meer uitkomt. Mag alleen nog maar in de kleine tuin even zijn behoefte doen. Arm dier, het is nota bene een Landseer. De hond van mijn tante, beest is zo ongelukkig. Iedereen die een opmerking durft te maken die wordt omver geblazen. Dit vind ik toch echt dierenmishandeling!
Maanoogje schreef:Denk niet dat de dierenbescherming daar veel aan kan doen, helaas. Ze kunnen iets doen aan ernstig mishandelde dieren en dieren die in hun eigen vuil moeten leven, vandaar dus ook dat je denk ik nog zat paarden en al helemaal pony's alleen ziet staan terwijl nog niet lang geleden bericht kwam dat dat dus niet meer mocht.