ik ben door een hond gebeten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: ik ben door een hond gebeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:21

De hond had je bij je eerste bezoekje al gewaarschuwd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:31

Wat een rot ervaring voor jou.
Ik zou wel de eigenaresse bellen.
Gewoon uitleggen dat je een flinke wond hebt en hoe je dit in de toekomst kan voorkomen.

Misschien verder staan wachten of zij de hond apart zetten.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 20:34

Palmera schreef:
De hond had je bij je eerste bezoekje al gewaarschuwd.
Klopt. Maar dat besefte ik op dat moment onvoldoende.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:35

nou sorry hoor maar 2x jou aanvallen en dus nog een andere bezoeker in 1 week? dan is er serieus iets mis met dat beest en moet het zo gehuisvest worden dat hij of niet bij bezoekers kan of andersom.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:57

Bijna vermakelijk hoe zgn hondenliefhebbers schuld bij TS proberen neer te leggen.... Eigenaar van hond moet zorgen dat een hond geen schade kan aanrichten. Dus hij moet ten alle tijden voorkomen dat een valse hond bij iemand kan komen die gebeten kan worden. Ook op eigen terrein. Ik zeg: aansprakelijk stellen en aangifte doen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:59

Bye bye hond dan toch... kom op zeg 3x problemen in 1 week van dit kaliber.. waarvan 1 keer echt raak is meer dan genoeg...

Of gaan we serieus wachten op het moment dat er nog ergere bijtincidenten komen...

Ik zou dit aan de eigenaresse voorleggen en indien hondjelief de hand boven de kop gehouden wordt de politie inschakelen... dit is geen normaal gedrag en is levensgevaarlijk

Owja, en aansprakelijk stellen... ik weet niet hoe je borst er uit ziet... maar als je aansprakelijk stelt dan kan haar verzekering eventuele operaties gaan betalen om de boel weer wat op te fraaien mocht je daar behoefte aan hebben

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:38

unihorses schreef:
nou sorry hoor maar 2x jou aanvallen en dus nog een andere bezoeker in 1 week? dan is er serieus iets mis met dat beest en moet het zo gehuisvest worden dat hij of niet bij bezoekers kan of andersom.

slimmerik schreef:
Bijna vermakelijk hoe zgn hondenliefhebbers schuld bij TS proberen neer te leggen.... Eigenaar van hond moet zorgen dat een hond geen schade kan aanrichten. Dus hij moet ten alle tijden voorkomen dat een valse hond bij iemand kan komen die gebeten kan worden. Ook op eigen terrein. Ik zeg: aansprakelijk stellen en aangifte doen.

Hoe beter gehuisvest wil je het hebben? de honden liepen achter een hek, waar TS blijkbaar te dicht op het hek heeft gestaan waardoor ze doorheen gebeten is.
Nog schuld nog blaam bij beide zowel hond als TS.
Het is verschrikkelijk dat je een bijtwond hebt en aan de antibiotica moet wat een huisarts met gezond verstand altijd voorschrijft ongeacht een flinke wond of een puntje, maar om een hond die op zijn terrein stond achter een hek af te laten maken???
Dus een persoon aansprakelijk stellen omdat je zelf te dicht bij het hek stond? en direct er maar aangifte achter aan doen, hoppaaaaa kan er ook wel bij.

Mijns inziens zou ik het melden bij de eigenaresse. Neem aan dat je de desbetreffende hond wel herkent uit de 30 die er rond lopen. Met de eigenaresse om tafel en schappelijk verhaal halen.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 22:41

Hond beet niet door het hek maar via sprong omhoog naar mij toe en werd ik gebeten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:43

ornament schreef:
Hond beet niet door het hek maar via sprong omhoog naar mij toe werd ik gebeten.

Dus dan stond je er wel dichtbij, anders moest ie er wel eerst overheen zijn toch?

Anyway, die hond is duidelijk niet te vertrouwen als dit zo vaak voor komt. De eigenaresse zou er wat aan moeten doen..

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:45

Dan is het dus duidelijk dat je te dicht bij stond en de hond jou als een dreiging zag. De kans is er ook nog dat hij de baas is van de roedel en dus zijn 'meiden' wou beschermen. Je kunt zeggen 'ik stond niet te dicht bij' 'ik was niet bang' als een hond omhoogspringt tegen een hek en je dan kan raken sta je te dicht bij. Simpel zat. Ook snap ik niet waarom je niet gewoon een stap naar achter hebt gezet toen je 30 honden op je af zag komen? Dit is alleen maar dreigend voor de leider van de roedel.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 22:49

jasmijn16 schreef:
Dan is het dus duidelijk dat je te dicht bij stond en de hond jou als een dreiging zag. De kans is er ook nog dat hij de baas is van de roedel en dus zijn 'meiden' wou beschermen. Je kunt zeggen 'ik stond niet te dicht bij' 'ik was niet bang' als een hond omhoogspringt tegen een hek en je dan kan raken sta je te dicht bij. Simpel zat. Ook snap ik niet waarom je niet gewoon een stap naar achter hebt gezet toen je 30 honden op je af zag komen? Dit is alleen maar dreigend voor de leider van de roedel.
klopt. Ik zal het nu nooit meer doen. Het ging sneller dan ik kon reageren. Had al eerder samen met eigenaresse tussen roedel gelopen. Maar hoop dat de hond niet over hek springt bij volgende die langs komt. P.s. hond was teefje

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:55

Ts stond op "de excuse my french" f*cking openbare weg en had geen intentie om iemand aan te vallen of het terrein te betreden...

Dat die openbare weg blijkbaar toch te dicht bij het hek ligt kan niemand wat aan doen... hekken grenzen nou eenmaal regelmatig aan openbare gebieden... (en op openbare gebieden wens ik nou eenmaal veilig rond te kunnen lopen)

waar wel iemand wat aan kan doen is dat daar een leipe gevaarlijke hond zit die blijkbaar regelmatig rare uitspattingen heeft waarbij mensen serieus gewond raken... dus dat beest moet verder van het hek gehouden worden (wat geen garanties biedt omdat er altijd mogelijkheden zijn waarbij er net even minder controle is en de hond alsnog slachtoffers maakt. Dus de hond moet in mijn ogen af gemaakt worden...

te triest voor woorden dat er hier serieus mensen zijn die vertellen dat het ts haar schuld is omdat ze blijkbaar te dicht bij stond...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:58

Mijn idee Neon...

Als je een roedel hebt van zoveel honden verwacht je wel dat alle honden betrouwbaar zijn, zeker als je ze allemaal voor je uit naar buiten laat terwijl je weet dat er bezoek staat te wachten.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:01

Ik ga met neon mee idd, heel apart dat men idd ts de schuld gaat geven....ik ben als eigenaar verantwoordelijk voor mijn honden waar ze ook lopen en zijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:12

Inderdaad, wat is hier gaande dat TS de schuld krijgt??? Te gek voor woorden!
Ze staat áchter een hek en wordt gebeten...

Lijkt allereerst me dat de eigenaresse van de hond moet zorgen voor een deugdelijk hek, waarbij dit niet mogelijk is.

En als het inderdaad zo is dat mensen gewoon door dit roedel moeten, is het wachten op ongelukken.

TS, laat je niets wijsmaken. Dit is NIET jouw schuld, maar de schuld van een eigenaresse die niet de verantwoordelijkheid neemt voor het gedrag van de honden in haar roedel.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:15

Ik wil dit topic graag sluiten. Ben emotioneel en wil het graag nu proberen achter me te laten. Iedereen bedankt voor de reacties.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:18

Het is zeker niet haar schuld :n alhoewel ze na de eerste ervaring met de hond wel alsnog beter had kunnen opletten..
Ik vind het zeer zeker onverantwoordelijk van de eigenaresse dat ze geen eerdere maatregelen heeft getroffen, had gelijk na de eerste keer al moeten gebeuren..

XxLMMxX

Ik vermoed dat je in de ogen van de hond een "fout" hebt gemaakt.
Maar ik vind dat die eigenaresse wel wat meer verantwoordelijkheid mag nemen!!!
Ik wil je veel sterkte toewensen

xMalibu

Natuurlijk is het te gek voor woorden dat iemand aangevallen kan worden vanaf de openbare weg, dat is ook zeker niet haar schuld. Maar als de hond dus al eerder aangevallen heeft... Tja, een gewaarschuwd mens telt voor twee toch...

Bora2013

Ik begrijp dat je je op de openbare weg bevond en niet op het terrein van de eigenaar van de hond? Ik zou aangifte doen, al was het maar om te voorkomen dat deze hond vandaag of morgen weer iemand bijt. En de eigenaar van deze hond kan ik al helemaal niet volgen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:19

Ornament... Joh...
Nogmaals : jij hebt niets verkeerd gedaan, je hebt een heel akelige ervaring achter de rug, waar je van geschrokken bent. Dat is logisch.

Twijfel aub niet aan jezelf. De eigenaresse van deze hond neemt onvoldoende verantwoordelijkheid. Jij kon hier echt helemaal niets aan doen!
Je hoort niet aangevallen te worden als je bij iemand achter een hek staat, en al helemaal niet op deze manier.

Nogmaals: de eigenaresse van deze hond doet iets niet goed.. .JIJ ben NIET fout geweest. Echt NIET!!

Neem alle tijd om hier van bij te komen, want het is al akelig genoeg allemaal

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:27

Inderdaad ts... je hebt niks verkeerds gedaan... laat niemand je dat wijs maken :)

Het is een heel heftige ervaring die je nu opgedaan hebt... en het is begrijpelijk dat je emotioneel bent

Neem je tijd om dit te verwerken en wees niet bang om hulp te zoeken indien je daar behoefte aan hebt.

Sterkte meid!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:29

Bizar dat mensen ts de schuld geven....

3 incidenten in 1 week... je zal maar een onwetende voorbijgamger zijn die net te dichtbij dat hek loopt... dood eng...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:31

LZP > BB

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:18

Ts stond niks te dichtbij het hek. Dan is het hek niet hoog genoeg geweest als een hond je dan nog over het hek kan aanvallen. Ik blijf er verder bij dat die hond afgemaakt zou moeten worden. Waken, prima. Op de juiste manier, dat kan je een hond prima leren. Mensen tot aan praktisch over hekken heen springen an toe aanvallen, not done. Er had net zo goed een kindje langs kunnen lopen die wellicht het hek aanraakte of er gewoon dichtbij liep. Of gewoon mensen die er niks van weten. Nee hele kwalijke zaak dit. De eigenaresse had dit al lang moeten aanpakken. En ik hoop dat als de hond niet afgemaakt wordt er toch minstens iets aan dat hek gedaan wordt (verhoogd en/of stroomdraad). De eigenaresse heeft er gewoon te weinig aan gedaan de situatie veilig te maken.