Kat als hond opvoeden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 02:06

Okè! Het is dus wel een soort van mogelijk?!

Ik zie het alleen nooit dat mensen dus de kat meenemen of er mee wandelen aan een lijntje, zal dit n gevalletje zijn van: het is een kat en die hoort gewoon thuis omdat dat eigenlijk gewoon normaal is in de ogen van de mens?
Mijn kat bijvoorbeeld gaat wel eens achter mij aan als ik de hondjes uitlaat maar wanneer ze mensen ziet rent ze snel terug naar huus. Kat heb ik overgenomen toen ze net twee jaar was dus die ga ik al die gekke dingen ook niet meer leren hoor.
Al komt ze wel als ik haar roep, luistert naar nee en heb ik afgeleerd op het aanrecht te springen en op tafel.

Maar had het gewoon zo in mijn hoofd van goh, zou het eventueel mogelijk zijn met een kat als je dit van begin af aan aanwent.

Seltje

Re: Kat als hond opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:26

Onze kat gaat mee wandelen (los, hond trouwens ook los), maar alleen wanneer het haar uitkomt, de hond die gaat altijd mee, maar de kat is zo eigenzinnig, alleen met goed weer, niet de vroeg op de dag, niet als ze zich aan het wassen is, niet als ze ligt te slapen, alleen als het haar op die moment uit komt om te gaan wandelen.

En zo zijn katten wel, ze voeden een beetje hun baasjes op, terwijl baasjes denken dat ze een brave lieve kat in huis hebben.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:29

Dat is het inderdaad een beetje :)) Zo denken wij dat we onze katten goed hebben opgevoed doordat ze bij de achterdeur gaan zitten als ze moeten plassen, maar in feite hebben zij ons gewoon geleerd dat we de deur open moeten doen als ze naar buiten willen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:12

De kat van m'n zusje gaat heel veel met d'r mee naar andere plaatsen. Gewoon in de auto maar ook met mandje mee in de trein en die vind alles prima. In de auto en in de trein zit ie gewoon op schoot. Moet wel zeggen dat het een maf en te sociale kat is :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:18

Oh als je interesse hebt hoe goed katten te trainen zijn.. YouTube kanaal Catmantoo..

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:30

Aan een lijntje mee nemen heb ik niet zo geweldige ervaringen, ofja beter gezegd de katten zelf niet :')
Ze vinden buiten zijn heel leuk zolang er niemand is die verteld waar ze heen moeten, dat scheelt een hoop geblaas en dikke staarten haha.

Maar je kan ze zeker commando's leren! Alleen is de vraag of je kat er talent voor heeft, want wij hebber er 3 en een ervan heeft geen geduld heeft, de anders snapt er helemaal niks van en de laatste snapt het gelukkig wel allemaal en heeft wel geduld! :D
De laatste kan dus ook heen boel kunstjes zoals: liggen, zitten, pootje, high five, rondje draaien, opzitten!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:12

Ik snap eigelijk niet waarom mensen katten zo laag in schatten. Ze kunnen prima honden commando's leren en sommige vinden het wel leuk aan de lijjn of in de auto. Ligt geheel aan je kat vind ik.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:42

Er zijn kattenrassen die dol zijn op (extreme) aandacht en die het heerlijk vinden om met je pad te gaan en dicht bij je te zijn. Siamees, Sphynx of Devon Rex. Overigens moet je er wel tegen kunnen dat ze altijd aandacht willen :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:51

Sleeper schreef:
Er zijn kattenrassen die dol zijn op (extreme) aandacht en die het heerlijk vinden om met je pad te gaan en dicht bij je te zijn. Siamees, Sphynx of Devon Rex. Overigens moet je er wel tegen kunnen dat ze altijd aandacht willen :)

Ff off topic wat zijn die devon rex grappig zeg! Die oren :')

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:58

Mijn kat is half hond.
Ik heb haar commando's geleerd zoals: zit, lig, pootje, high five, rondje draaien, omrollen, op het blok en dat soort dingen.
Ook laat ik hem uit.
Uiteraard mag hij ook zelf naar buiten maar als hij dat wil moet hij eerst gaan zitten voor de deur en dan pas mag hij naar buiten.
Dit werkt ook zo met het eten.
Ook gaat hij vaker mee naar de intratuin. Dat vind hij helemaal het einde, en dan mag hij ook mee in de auto.
Hij gaat ook mee op vakantie (als we in de buurt gaan). Zijn eerste vakantie was in Duitsland en daarvoor moest hij 4 uur in de auto. Hij heeft 3,5 uur geslapen.
Soms gaat hij mee op visite maar dat vind hij niet super leuk ofzo dus dat doe ik maar af en toe.

Half hond? Ik denk het wel.
Maar doordat hij dit allemaal wil en kan hebben we een super goede band en ik kan niet wachten om hem Zometeen weer te zien na een hele week <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:04

Nooit bewust opgevoed als hond en hij was ook de enigste van de 3 die zo was.
Maar als hij de kans kreeg zat hij bij je in de auto, vond het helemaal geweldig. Aan een reismandje had hij een gruwelijke hekel. Maar ondanks dat ging hij altijd in het mandje mee naar de da, terug mocht hij wel los.
Ging mee wandelen, maar wel altijd gewoon los.
Verstoppertje spelen vond hij geweldig.

Maar we hebben hem verder nooit meegenomen op visite of vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:07

Sleeper schreef:

Mijn Siamezen apporteren. Als je een speelgoedmuis of balletje weggooit, brengen ze hem terug. Maar wel alleen als ze er zin in hebben. Aan zitten en liggen op commando hoef ik echt niet te beginnen. Het blijven katten. Wel komen ze als ik ze roep.

En ik ken ook iemand die haar Burmezen meeneemt op vakantie in de caravan. Dan blijven ze gewoon bij de caravan in de buurt, lopen niet weg. Ik zou het niet durven, maar blijkbaar kan het dus wel. Autorijden zijn die van haar ook aan gewend.

Heeft veel te maken met het ras, denk ik. Oosterse katten zijn toch een slag apart.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:11

Hier een fan van Didga en inmiddels ook Boomer. :j Deze katten zijn echt geweldig en hebben een top leven! Eigenaar leert ze van alles en ze zwemmen zelfs met een groep honden in de zee!! (vrijwillig!)Evelijn had het al over het Youtube-kanaal, maar hij zit ook op Facebook met geweldige filmpjes.

Verder komen ze overal, die twee katten. Maken geweldige filmpjes (purrkour) en doen heel veel op commando, maar blijven kat. Ik zou gewoon daar eens naar kijken. Erg leuk!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:13

Vorig jaar op animal event was Sonja van Leeuwen, van de kattenacademie, die met haar knappe Devon Rex een parcourtje aflegde. (samen met een hond en een konijn) Dus je kan ze behoorlijk trainen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:15

Wij hebben onze kat als kitten zijnde een x meegenomen naar een vakantiepark, voor een lang weekendje, die vond dat wel raar maar was gelijk op haar gemak. Denk dat het ook komt doordat de hond mee was en dat is toch wel vertrouwd. Hebben haar toen ook 'uitgelaten' aan een lijntje, maar daar was ze veel te eigenzinnig door. Wij wilden rechts, zij ging links :+

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 10:15

Wow! Die kat van dat youtube filmpje! Haha echt mooi om te zien zeg.